2014-07-03, 08:11
Medlem
kostymnisses avatar
Visst var Helen A Johanssons seger med Ina Scot stor 94 men trav... Men nåväl, vi hamnar väl snart igen i debatten om vad som är sport och inte men visst urholkas begreppet.

Skall bli intressant att se vilka de kompletterar listan med, vi har ju ingen fotbollsspelare med ännu heller och det är det ju alltid med. In med någon från motorsporten med.
Citera
2014-07-03, 12:54
Medlem
chessjamts avatar
Bör väl gå att få med någon ishockeyspelare också. Finns väl flera att hämta som avslutat sina karriärer. Känns som att man antingen kan få med storkändisar som Foppa, Sundin, Lidström eller så blir det någon som bara de som gillar hockey känner till. Visste inte vem Jörgen Jönsson eller Tommy Söderström var innan MM, bara som exempel.

Kul med Anna Carin Zidek. Tror att hon kanske t.o.m. kan gå längre än Helena Johnson som underpresterade i mitt tycke. Blir dock svårt att slå Magdalena Forsbergs vinst.
Citera
2014-07-04, 03:39
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Bör väl gå att få med någon ishockeyspelare också. Finns väl flera att hämta som avslutat sina karriärer. Känns som att man antingen kan få med storkändisar som Foppa, Sundin, Lidström eller så blir det någon som bara de som gillar hockey känner till. Visste inte vem Jörgen Jönsson eller Tommy Söderström var innan MM, bara som exempel.

Kul med Anna Carin Zidek. Tror att hon kanske t.o.m. kan gå längre än Helena Johnson som underpresterade i mitt tycke. Blir dock svårt att slå Magdalena Forsbergs vinst.

De har ju redan en hockeyspelare, Tomas Jonsson, uttagen som en av de fyra som hittills presenterats. Iofs är hockey en stor och populär sport men personligen tycker jag det räcker med en hockeyspelare, det är i så fall roligare om de lyckas hitta personer från lite mer ovanliga sporter. Fast Peter Forsberg skulle gärna få vara med, där kan jag tänka mig ett undantag...
Citera
2014-07-04, 06:29
Medlem
Trumpeters avatar
Frågan är i vilken form Tomas är. Av dessa tror jag dock ACZ ligger bäst till för att bra ifrån sig. Hoppas att Frank bli tolkad då det är stört omöjligt att höra vad sluddrar fram ibland.
Citera
2014-07-04, 16:42
Moderator
Dr Kings avatar
När det gäller Fylle-Frank får nog produktionen se till att begränsa hans alkoholintag också. Det är annars troligt att han kommer att vara mer eller mindre packad hela tiden och det blir pinsamt för både honom och tittarna.
Citera
2014-07-04, 20:45
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
De har ju redan en hockeyspelare, Tomas Jonsson, uttagen som en av de fyra som hittills presenterats. Iofs är hockey en stor och populär sport men personligen tycker jag det räcker med en hockeyspelare, det är i så fall roligare om de lyckas hitta personer från lite mer ovanliga sporter. Fast Peter Forsberg skulle gärna få vara med, där kan jag tänka mig ett undantag...

Framgår det med oönskad tydlighet mina kunskaper i hockey?

Men som sagt, jag visste inte ens vem det var så det vore lite kul om de kunde få med någon namnstark kändis.

Instämmer dock när det gäller Frank Andersson. Känns som att han inte kommer att bidra med så mycket, dels på tävlingarna men också socialt kan det bli ansträngt om han blir för påverkad av diverse substanser.
Citera
2014-07-05, 03:31
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
:Men som sagt, jag visste inte ens vem det var så det vore lite kul om de kunde få med någon namnstark kändis.

Fast Tomas Jonsson är väldigt känd för alla som kan det minsta om hockey, karln har ju vunnit OS-Guld, VM-Guld, SM-Guld, vunnit NHL två gånger, har en drös med VM-silver och brons, Guldpucken m.m.

Problemet är nog att det inte direkt är någon bottenlös säck man har att ösa ur när det gäller svenska mästare på internationell nivå...
Citera
2014-07-05, 08:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Fast Tomas Jonsson är väldigt känd för alla som kan det minsta om hockey, karln har ju vunnit OS-Guld, VM-Guld, SM-Guld, vunnit NHL två gånger, har en drös med VM-silver och brons, Guldpucken m.m.

Problemet är nog att det inte direkt är någon bottenlös säck man har att ösa ur när det gäller svenska mästare på internationell nivå...

Som sagt så har Jonsson väldiga meriter, sedan att han inte är lika känd för den ointresserade allmänheten än Foppa, Sudden och Lidström är en annan sak men det beror ju även på att de senare la av betydligt senare och därmed fått med sig fler.

Man kan ju dock säga att denna omgångs största namn inte kan vara presenterat än, ty det måste ju komma in något större än de redan bekräftade.
Citera
2014-07-05, 10:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Som sagt så har Jonsson väldiga meriter, sedan att han inte är lika känd för den ointresserade allmänheten än Foppa, Sudden och Lidström är en annan sak men det beror ju även på att de senare la av betydligt senare och därmed fått med sig fler.

Man kan ju dock säga att denna omgångs största namn inte kan vara presenterat än, ty det måste ju komma in något större än de redan bekräftade.
Frankie Boy är ett stort namn, det tycker jag alla bragdguldsmedaljörer är, svårt att hitta någon som är mycket större. Då får vi leta bland Anja, J-O Waldner, Björn Borg och liknande.
Citera
2014-07-05, 16:05
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Frankie Boy är ett stort namn, det tycker jag alla bragdguldsmedaljörer är, svårt att hitta någon som är mycket större. Då får vi leta bland Anja, J-O Waldner, Björn Borg och liknande.

...eller Ludmila Engquist?

...eller kanske Jonas Jacobsson?
Citera
2014-07-05, 16:13
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
...eller Ludmila Engquist?

...eller kanske Jonas Jacobsson?
Ja, det finns väl en del undantag på den där bragdmedaljslistan, Ludmila Narozhvilenko skulle aldrig varit med där om jag fått bestämma och 2008 var ett svagt år utan ett enda OS-guld.

Frank däremot var en del av de gyllene 56-orna som leddes av Borg och Stenmark (Linda Haglund och Wassberg var de övriga som räknades in) och han var oerhört populär och brottningen som sport var betydligt större i Sverige under hans karriär, en av de mer karismatiska idrottsmän vi fått fram.
Citera
2014-07-05, 21:12
Medlem
vågat att ha med Frank Andersson. Man skulle mycket väl kunna tänka sej att han smäller av vid något av dom tuffare momenten. Men eftersom han verkar vara en person som pratar/handlar först och tänker sen kan det nog bli kul (om han överlever).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in