Instämmer med flera andra här. Hoppas Bernt åker ut. Jag stör mig på hans taktik. Visst, han är tävlingsinriktad och har en strategi om att försöka slå ut - som han sa i förra programmet - den som ser ut att vara störst hot totalt i tävlingen. Tycker inte han är särskilt intressant att lyssna på men framförallt imponeras jag inte av det han presterar i dom vanliga tävlingarna.
Lite sent, med tanke på att hon åkte ut för en vecka sen, men jag flikar in detta ändå: Några här tyckte det var bra att Malin åkte ut, att hon inte har i Mästarnas mästare att göra mm. Visserligen har hon inga VM- eller OS-medajler (senior) men som t ex the_mack_attack och ropps
skrev så är konkurrensen hög inom löpning i friidrott. Varför jag nämner Malin är för att jag hade föredragit om hon hade varit kvar jämfört med Bernt. Dessutom: om någon deltagare - som inte har kapacitet att vinna i finalen - skulle vrålträna i förväg och öva upp reaktionsförmågan, armrörelserna, greppet och koncentrationen - denne skulle kunna ta sig ända fram till plats 3? Med en Bernt-taktik kan man slå ut Torgny Mogren eller Magda m fl - idrottare som jag mycket hellre följer länge i programmet.
Ja, jag vet. Det är spelets regler. Bernts strategi utgår ju från det han bedömer är bäst för honom. Men jag tycker det är småtråkigt ifall det här slår ut någon av dom som lyckats bäst i grentävlingarna hittills. Förstår Ewerlöfs syrliga kommentar i
Aftonbladet:
Citat:
"Jag hade inte känt mig värdig att slå ut någon som ligger så långt före"
Han sa i gårdagens avsnitt, när han kommenterade att Dan hade valt honom, att han trodde att Dan skulle ha valt Magda eftersom "hon är det största hotet i tävlingen".
Kommer Bernt sist nästa gång finns risken att Magda utmanas då.
Och visst ska väl då en värdig Mästarnas mästare ha kapacitet att klå underdogsen, så det är såklart inte fel alls om dom som ligger i topp utmanas.
Jag har inte sett några slowmo-bilder så jag vet inte om
Expressenkrönikörens synpunkter stämmer:
Citat:
"Men mest irriterande är tillvägagångssättet som Bernt har klarat sig genom nattduellerna på. Han är inte automatiskt snabbast, utan han rycker ju stavarna ur händerna på de andra! Och jo, det ÄR faktiskt så. Jag har kollat flera gånger på repeat, på slowmotion till och med, för att vara säker på min sak."
Det jag lilla jag hann skymta igår så var han väl ändå snabbast, förutom möjligen den gången då Dan nästan hann före men inte riktigt fick grepp? Det kanske var mer när Malin och Bernt duellerade? Ja, jag har inte alls koll på om den här Therese Färsjö på Expressen har rätt. Någon som tycker att hon har en poäng?