2013-04-01, 09:09
Medlem
Esposito1887s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Har nog aldrig varit en säsong med tråkigare konversationer. Bara dött småprat om tävlingarna och vädret eller ändlösa floskler á la "bollen är rund" och "det går ju inte att veta hur dom andra tänker".

Så är det. Jämför denna säsong med t.ex säsongen med Sjöberg, Holm mfl. Upplägget med två grupper förstör programmet!
Citera
2013-04-01, 09:53
Medlem
Citat:
Har nog aldrig varit en säsong med tråkigare konversationer. Bara dött småprat om tävlingarna och vädret eller ändlösa floskler á la "bollen är rund" och "det går ju inte att veta hur dom andra tänker".

Sportmänniskor verkar mest köra med klyschor hela tiden. Visst de har gjort enastående prestationer under sina glansdagar men det var länge sedan nu. Personligheter som Sjöberg, Limpar var behövs i programmet för att det ska bli lite underhållande.
Citera
2013-04-01, 10:12
Medlem
kostymnisses avatar
Det kändes som det sämsta avsnittet av MM någonsin igår, inga intressanta tävlingar, inga intressanta samtal etc. Samtalet om Helens video har man ju redan hört (att hon inte grejade pressen i os etc) ja, jisses det var inget vidare igår helt enkelt men å andra sidan kan det bara gå uppåt nu.
Citera
2013-04-01, 13:04
Medlem
Minutvisarens avatar
Instämmer med flera andra här. Hoppas Bernt åker ut. Jag stör mig på hans taktik. Visst, han är tävlingsinriktad och har en strategi om att försöka slå ut - som han sa i förra programmet - den som ser ut att vara störst hot totalt i tävlingen. Tycker inte han är särskilt intressant att lyssna på men framförallt imponeras jag inte av det han presterar i dom vanliga tävlingarna.

Lite sent, med tanke på att hon åkte ut för en vecka sen, men jag flikar in detta ändå: Några här tyckte det var bra att Malin åkte ut, att hon inte har i Mästarnas mästare att göra mm. Visserligen har hon inga VM- eller OS-medajler (senior) men som t ex the_mack_attack och ropps
skrev så är konkurrensen hög inom löpning i friidrott. Varför jag nämner Malin är för att jag hade föredragit om hon hade varit kvar jämfört med Bernt. Dessutom: om någon deltagare - som inte har kapacitet att vinna i finalen - skulle vrålträna i förväg och öva upp reaktionsförmågan, armrörelserna, greppet och koncentrationen - denne skulle kunna ta sig ända fram till plats 3? Med en Bernt-taktik kan man slå ut Torgny Mogren eller Magda m fl - idrottare som jag mycket hellre följer länge i programmet.

Ja, jag vet. Det är spelets regler. Bernts strategi utgår ju från det han bedömer är bäst för honom. Men jag tycker det är småtråkigt ifall det här slår ut någon av dom som lyckats bäst i grentävlingarna hittills. Förstår Ewerlöfs syrliga kommentar i Aftonbladet:

Citat:
"Jag hade inte känt mig värdig att slå ut någon som ligger så långt före"

Han sa i gårdagens avsnitt, när han kommenterade att Dan hade valt honom, att han trodde att Dan skulle ha valt Magda eftersom "hon är det största hotet i tävlingen".

Kommer Bernt sist nästa gång finns risken att Magda utmanas då.

Och visst ska väl då en värdig Mästarnas mästare ha kapacitet att klå underdogsen, så det är såklart inte fel alls om dom som ligger i topp utmanas.

Jag har inte sett några slowmo-bilder så jag vet inte om Expressenkrönikörens synpunkter stämmer:
Citat:
"Men mest irriterande är tillvägagångssättet som Bernt har klarat sig genom nattduellerna på. Han är inte automatiskt snabbast, utan han rycker ju stavarna ur händerna på de andra! Och jo, det ÄR faktiskt så. Jag har kollat flera gånger på repeat, på slowmotion till och med, för att vara säker på min sak."

Det jag lilla jag hann skymta igår så var han väl ändå snabbast, förutom möjligen den gången då Dan nästan hann före men inte riktigt fick grepp? Det kanske var mer när Malin och Bernt duellerade? Ja, jag har inte alls koll på om den här Therese Färsjö på Expressen har rätt. Någon som tycker att hon har en poäng?
Citera
2013-04-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Sportmänniskor verkar mest köra med klyschor hela tiden. Visst de har gjort enastående prestationer under sina glansdagar men det var länge sedan nu. Personligheter som Sjöberg, Limpar var behövs i programmet för att det ska bli lite underhållande.
Limpar är allright, men är Patrik Sjöberg på tv så slår jag över. Han är verkligen inte underhållande imo. Tvärtom.
Citera
2013-04-01, 14:53
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Ja det är ett tråkigt gäng, lite spånken inga galna upptåg och lamt skitsnack.Bara en sån sak att dom hade gått och lagt sig innan nattduellen var över.
Hoppas nästa grupp blir roligare. Lite knulla kan dom väl bjuda på iaf. Tänk Bernt och Magda.
Citera
2013-04-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Magda sammanfattade Ekholms karriär bra "Du slutade när jag började."

Definitivt synd att Ekholm inte körde några år till. Nu ser det riktigt tunnt ut på svenskt damskidskytte.

Ekholm känns malplacerad i det här programmet. Bara 28 år och aktiv så sent som i fjol, hon är inte direkt någon "gammal" mästare.
Citera
2013-04-01, 18:09
Medlem
Oddballs avatar
Ganska platt säsong hittills, de deltagare som vi ser nu är ju inte direkt spännande. Kan man inte slänga in Matti Nykänen som ett Wild Card så det händer nåt?!
Citera
2013-04-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Ja, jag vet. Det är spelets regler. Bernts strategi utgår ju från det han bedömer är bäst för honom. Men jag tycker det är småtråkigt ifall det här slår ut någon av dom som lyckats bäst i grentävlingarna hittills. Förstår Ewerlöfs syrliga kommentar i Aftonbladet:

Citat:
"Jag hade inte känt mig värdig att slå ut någon som ligger så långt före"

Med den inställningen förstår man ju också varför hon aldrig vann några stora tävlingar, hon kände sig väl inte "värdig" att slå någon som tidigare gjort bättre resultat än hon.
Citera
2013-04-01, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Smart av dig att vilja ha en 40-årsgräns på MM samtidigt som du vill se tunga namn som Mats Sundin, Nicklas Lidström, Jörgen Persson, J-O Waldner, Björn Borg, Stefan Edberg, Mats Wilander och Jonas Björkman i programmet...

Ledtråd: de är alla över en viss ålder.

Av de 12 pallplatser som varit de åren programmet funnits har hälften befolkats av personer över 40 år. Förra året var både guld, silver och bronsmedaljören 40+. Året innan vann Stenmark - som är en bra bit över 50 år...

Det ligger lite grann i sakens natur att flesta fd mästare borde vara 40+, kan man tycka. Så visst har du en poäng.
Citera
2013-04-01, 21:49
Medlem
Varför är Bernt självgod? För att han hoppades att dom andra skulle tro att han har en fördel i nattduellen och därför inte välja honom? Om han verkligen var självgod hade han inte brytt sig om han blev vald eftersom han varit säker på att vinna.

Citat:
Jag har inte sett några slowmo-bilder så jag vet inte om Expressenkrönikörens synpunkter stämmer:

Det jag lilla jag hann skymta igår så var han väl ändå snabbast, förutom möjligen den gången då Dan nästan hann före men inte riktigt fick grepp? Det kanske var mer när Malin och Bernt duellerade? Ja, jag har inte alls koll på om den här Therese Färsjö på Expressen har rätt. Någon som tycker att hon har en poäng?

Nej, hon har inte rätt. Hon är ju dum i huvudet. Det blir inte oavgjort bara för att båda duellanterna får tag i pinnen så vad tror hon ska hända? Ska Bernt släppa pinnen och låta motståndaren vinna? Dessutom har hon fel i sak. Bernt var snabbast att greppa pinnen men Dan han få fingrarna på pinnen innan Bernt ryckt åt sig den.
Citera
2013-04-02, 00:11
Medlem
Citat:
...text...

Skit i vad Expressenmongot skriver. Får de betalt för att skriva sån skit? Bernt Johansson var glasklart snabbare båda gångerna. Kvällstidningsjournalister är så patetiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in