2016-08-10, 18:33
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Panzer-Division
Vet inte direkt vad Cissi Ferm har för idrottsliga meriter? mer än att hon är döv eller hörselskadad
Om man ska gå på hennes Wikipediasida behöver hon väl inte direkt skämmas för sig. Finns väl de deltagare i programmet som har haft betydligt mindre meriter nationellt och internationellt, även om hon och många med henne inte är lika framstående som många under de första säsongerna. Men så blir det väl när det har varit en evighet av säsonger, deltagare och sådana som säkerligen tackat nej.

Efter totalt 20 ligasäsonger som inneburit åtta SM-guld, 40 A-landskamper och många landskamper i döv-landslaget där hon vunnit sex EM-guld, ett deaflympics guld och tre silver.

http://www.svt.se/nyheter/nyhetstecken/cecilia-ferm-slutar-sin-basketkarriar

Cecilia Ferm har både spelat i det döva och det hörande landslaget. Hon har vunnit åtta SM-guld, U20 guld med hörande och har också tre EM-guld för döva och vann Deaflympics med svenska dövbasketslandslaget i Taiwan 2009. Hon utsågs till världens bästa dövidrottare både 2001 och 2004.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Cecilia_Ferm

Sex EM-guld på ena stället och tre på andra, men antar att SVT är mer pålästa än vad Wiki är uppdaterat.
Citera
2016-08-12, 17:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80

Hon har vunnit åtta SM-guld, U20 guld med hörande och har också tre EM-guld för döva och vann Deaflympics med svenska dövbasketslandslaget i Taiwan 2009. Hon utsågs till världens bästa dövidrottare både 2001 och 2004.[/i]

Blir det inte orättvist för Cissi Ferm när Micke Leijnegard startar vissa tävlingar med startpistolen? Då kommer Cissi att hamna på efterkälken redan från början...
Citera
2016-08-12, 18:09
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Blir det inte orättvist för Cissi Ferm när Micke Leijnegard startar vissa tävlingar med startpistolen? Då kommer Cissi att hamna på efterkälken redan från början...
Sådant går väl alltid att lösa. T.ex. genom att skippa startpistol och istället bara hålla armen (eller en flagga) uppsträckt och sedan dra/slå ner den som ett starttecken eller liknande.
Citera
2016-08-12, 18:14
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Sådant går väl alltid att lösa. T.ex. genom att skippa startpistol och istället bara hålla armen (eller en flagga) uppsträckt och sedan dra/slå ner den som ett starttecken eller liknande.

Men ibland blåser Micke i en visselpipa under tävlingen för att markera slutet på något...då blir det svårt...
Citera
2016-08-24, 17:43
Medlem
Gravers avatar
Emil "HeatoN" Christensen ersätter Jon Olsson pga skada.

http://www.svt.se/mastarnas-mastare/jon-olsson-tvingas-hoppa-av-mastarnas-mastare-ersatts-av-emil-heaton-christensen
Citera
2016-08-25, 09:09
Medlem
mishimas avatar
Jon Olsson och den där e-sportkillen har ju vissa beröringspunkter. Jon Olsson är ju ingen konventionell skidåkare. Det här är två personer som har fått sin uppmärksamhet och gjort sina meriter utanför den traditionella idrottsrörelsen. Båda personerna är ju ängsliga försök att locka till sig en ny ung publik till programmet.
Citera
2016-08-25, 16:02
Medlem
muneys avatar
Jag tycker det ska bli skitkul med Emil C. Smart drag av SVT tror jag.

Däremot riktigt tråkigt att det blir på bekostnad av Jon Olsson som är en mästare ut i fingerspetsarna och har varit med och utvecklat skidåkningen något enormt.
Citera
2016-08-25, 16:13
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muney
Jag tycker det ska bli skitkul med Emil C. Smart drag av SVT tror jag.

Däremot riktigt tråkigt att det blir på bekostnad av Jon Olsson som är en mästare ut i fingerspetsarna och har varit med och utvecklat skidåkningen något enormt.

Ja tråkigt att Jon uteblev. Antar att det är pga hans rygg? Det är en följetång på hans vlog det där med ryggen tyvärr.
Citera
2016-08-25, 18:06
Medlem
Crashs avatar
Lite kul ändå att heaton ska vara med! Kommer nog bli lite skämsskudde när man ska se hans hyllningsvideo, intressant vad som visas. Kan inte tänka mig att svt bara visar massa snabba headshots så blodet sprutar
Citera
2016-08-25, 18:33
Medlem
94jackars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Kan vara så...vi får väl vänta med att totalsåga honom till programmet börjat.
Emil kommer säkerligen vara bättre tränad än flera som kommer medverka i programmet, så rent fysiskt borde det inte vara några problem.
Blir dock intressant hur dom andra deltagarna kommer att ta emot honom och hur det hela kommer att visas. Tyckte deltagarnas reaktioner vid Niklas Jihdes karriärsvideo kändes väldigt tillgjort, men det kanske inte är så konstigt när dom har sett bl.a Foppas video precis innan Kan tänka mig att deltagarnas reaktioner till videon kommer vara ännu märkligare i detta fall.
Som person så är Emil iallafall ganska öppen och han gillar oftast att bjuda på sig själv. Så som person så borde han gå hem bland tv-tittarna, men förmodligen så kommer dom flesta tittarna inte ge honom någon riktig chans.
E-sport har växt enormt genom åren men har fortfarande en bit kvar för att bli helt accepterat av den stora massan. En sån som Emil hade förmodligen kunnat medverka utan att jättemånga höjer på ögonbrynen om sisådär 5-10 år
Citera
2016-08-25, 19:42
Medlem
Smart knep för att få in yngre tittare, ska bli kul att se hur de visar upp hans karriär.

I övrigt har väl hela programmet gått i stå så här efter 9(!) säsonger.
Första två säsongerna var kul när det var riktiga legendaren - men nu? Kom igen.

5 av 12 har jag hört talas om, resten har jag nog aldrig hört namnet på.
Hur intressant är det med en stavhoppare från 60-talet, t.ex?

Emil "HeatoN" Christensen, e-sport
Janni Larsson, brasiliansk jiu-jitsu
Josefin Lillhage, simning
Maria Rooth, ishockey
Martin Lidberg, brottning
Per-Olof "Posa" Serenius, isracing
Anders Svensson, fotboll
Cecilia "Cissi" Ferm, basket
Helen Alfredsson, golf
Jonas Björkman, tennis
Kjell Isaksson, stavhopp
Therese Sjögran, fotboll
Citera
2016-08-25, 20:17
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CombichristarN
Smart knep för att få in yngre tittare, ska bli kul att se hur de visar upp hans karriär.

I övrigt har väl hela programmet gått i stå så här efter 9(!) säsonger.
Första två säsongerna var kul när det var riktiga legendaren - men nu? Kom igen.

5 av 12 har jag hört talas om, resten har jag nog aldrig hört namnet på.
Hur intressant är det med en stavhoppare från 60-talet, t.ex?

Emil "HeatoN" Christensen, e-sport
Janni Larsson, brasiliansk jiu-jitsu
Josefin Lillhage, simning
Maria Rooth, ishockey
Martin Lidberg, brottning
Per-Olof "Posa" Serenius, isracing
Anders Svensson, fotboll
Cecilia "Cissi" Ferm, basket
Helen Alfredsson, golf
Jonas Björkman, tennis
Kjell Isaksson, stavhopp
Therese Sjögran, fotboll

Tävlingsmässigt är han nog inte så intressant pga sin ålder, dock har han haft världsrekordet så ska bli kul att se hans karriär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in