2014-07-03, 21:30
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakskalad
min setup atm: http://eu.battle.net/d3/en/profile/Feeble-2368/hero/42593446

tror ni det är mer värt att byta ut cain's set bonus mot jades?
Dvs IAS 8% mot 500int ?

farmar t6 solo med detta gear, t4 i grupp!

ge mig gärna gear upg tips =)

Pet-build så är AS more or less världelös, satsa på Jade 2 delar eller Helltooth 2 delar, du får 500 Intel av båda för 2 delar av set.

Mojo, försök få tag på en Uzk-snakes. (pet, hundar äter lite av din dmg som du tar emot, samt att dom rollar rätt fint med skada osv)
Mask of Jeram (legend för pet-boost)
Annat bälte som gynnar dig mer då som sagt ovan, AS inte rimmar med pets.

Vad jag menar med AS och pets är att, dina små fetisher, hundar och allt som klassas som pets, slår inte snabbare pga att du har mycket AS.
AS berör bara dina attacker du gör själv för att spawna fram fetisher som är menat att göra skada.
Citera
2014-07-03, 21:42
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Pet-build så är AS more or less världelös, satsa på Jade 2 delar eller Helltooth 2 delar, du får 500 Intel av båda för 2 delar av set.

Vad jag menar med AS och pets är att, dina små fetisher, hundar och allt som klassas som pets, slår inte snabbare pga att du har mycket AS.
AS berör bara dina attacker du gör själv för att spawna fram fetisher som är menat att göra skada.
Jo, men sen scalear ju fetishes med din dmg, alltså gör dina fetishes mer skada av AS, fast de slår inte fortare.
Citera
2014-07-03, 22:11
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxarnHiaHia
Jo, men sen scalear ju fetishes med din dmg, alltså gör dina fetishes mer skada av AS, fast de slår inte fortare.

Så är det väl inte?
Citera
2014-07-03, 22:18
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Så är det väl inte?
Ju mer skada din karaktär har desto mer skada gör dina fetishes.
Citera
2014-07-03, 22:32
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ju mer skada din karaktär har desto mer skada gör dina fetishes.

Baseras inte deras dmg på ditt vapens dmg? Sen ökar man deras dmg vidare med t ex %phys. Visst crit-dmg ändrade dom ju så pets o sånt scalear med de också men attack speed?
Citera
2014-07-03, 22:43
Medlem
HaxarnHiaHias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Baseras inte deras dmg på ditt vapens dmg? Sen ökar man deras dmg vidare med t ex %phys. Visst crit-dmg ändrade dom ju så pets o sånt scalear med de också men attack speed?
Jo det också, det är mycket som räknas in. Pets har en bestämd attack speed, men de slår hårdare ju högre attack speed jag har.
Citera
2014-07-03, 22:52
Medlem
MrHippies avatar
Citat:
Pets scale'ar från AS ja, har jag då fått höra av alla som är top tier WD.
(inte så att de slår snabbare, men gör mer skada ofc)
Citera
2014-07-04, 01:57
Medlem
bakskalads avatar
Citat:

Mojo, försök få tag på en Uzk-snakes. (pet, hundar äter lite av din dmg som du tar emot, samt att dom rollar rätt fint med skada osv)

känner att jade's är bättre också, int ger ju både toughness och dmg !
har snakes men den är dåligt rollad och känns dumt att bryta zuni set bonus innan ja fått mask of jeram vilket förövrigt är så jääävla dryg att försöka få.
onämnda tusen shards utan resultat men massvis med quetzalcotl..

farmar för antingen starmetal kukri eller ro'hen flayer men även dom har fan låg drop rate?

ska kolla lite på andra skills med! byta fetish skillen mot piranhado te.x..

har ju mest de ja har pga att jag vill ha hög dmg, min zdog crittar ca 17 mil och fetischarna mella 5-7mil... igentligen bara masken som behövs för att vara op.

men tack iaf !
Citera
2014-07-04, 02:39
Medlem
eXotics avatar
Citat:
Baseras inte deras dmg på ditt vapens dmg?
Weapon damage är en ganska stor ekvation, större än bara ditt vapens DPS.

Weapon Damage = (1 + skill boosts)*(Average Weapon Damage + Average Bonus Damage)*(1 + (main stat / 100))*(1 + Elemental Bonus)*(1 + Skill Bonus)

Jag tror den här ekvationen fortfarande är giltig.
Citera
2014-07-04, 07:00
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Visst scalear dom karaktärens damage.
Men jag lägger då hellre mer effort på att få hög CC, CD och Intel än att jaga AS

Citat:
Ursprungligen postat av bakskalad
känner att jade's är bättre också, int ger ju både toughness och dmg !
har snakes men den är dåligt rollad och känns dumt att bryta zuni set bonus innan ja fått mask of jeram vilket förövrigt är så jääävla dryg att försöka få.
onämnda tusen shards utan resultat men massvis med quetzalcotl..

farmar för antingen starmetal kukri eller ro'hen flayer men även dom har fan låg drop rate?

ska kolla lite på andra skills med! byta fetish skillen mot piranhado te.x..

har ju mest de ja har pga att jag vill ha hög dmg, min zdog crittar ca 17 mil och fetischarna mella 5-7mil... igentligen bara masken som behövs för att vara op.

men tack iaf !

Star Metal är tydligen ruskigt svår att få..

Men av din char att tyda, Helltooth, 2 delar ger dig 500 intel, precis som 2 delar från Jade gör
Så vilken av dom du får först kvittar ju
Så jag menade

Sen att spela 6 delar Jade-set jämnfört med Petbuild är 2 helt skilda saker, Defensive slacker-WD (Pets) eller living-on-the-edge offensive-WD (Jade)
Citera
2014-07-04, 09:04
Medlem
fgnms avatar
Fine, accepterar det även om det låter rätt kökt. Spelar sentry DH så lite nyfiken av den anledningen. På tal om starmetal, hittade en kass sån på min DH, slängde på den på min nydingade WD och vips kunde man facerolla t4. Fucking wd, så broken, så sjukt broken.
Citera
2014-07-04, 09:31
Medlem
Citat:

Det är snarare tvärtom... IAS är guld värt i en pet build.
Hög IAS proccar fram nya fetischer blixtsnabbt. Detta är något som är viktigt på höga torments där mobsen gör mycket skada.
En sak har du rätt i, och det är att fetischerna inte slår snabbare. Dock ökar deras skada ju högre DPS du har och IAS är ett fint sätt att öka DPS. Speciellt nu när vi WDs inte behöver bry oss om manan längre.
Sen finns det breakpoints som är väldigt trevligt att komma upp i. Lyckas du komma upp över 2 eller ännu hellre 2.142 så kommer du märka en markant skillnad i din skada.
Kollar du i spoilertaggen så ser du ju hur GALET stor skillnad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in