Citat:
Ursprungligen postat av
mastejag
Skönt att höra att det finns några få riktiga banker där ute!!!
Anledningen att ni inte får lån är att ni inte har de pengar som krävs, mycket enkelt. Det är tack vare folk som ni som huspriserna drar iväg och folk som jag (och många andra) inte har "råd" att köpa. Om ni var lite ansvarsfulla och såg till att ni hade de pengar som krävs vore det inga problem.
Ni kanske ska satsa på att sälja era bilar och köpa billigare om nu huset är sååå fantastiskt. Att ha två bilar på lån är ju duktigt korkat!
Citat:
Ursprungligen postat av
mastejag
Varför är det tråkigt med personer som anser att man ska vara ansvarig för sin ekonomi och inte bygga den på lån och åter lån? Tycker du det är en bra utveckling vi har där människor inte har råd att köpa bostad pga att folk kan långa hur mycket som helst och därigenom sätter sig i skuld för resten av livet?
Hur ser du på att dessa lånetorskar sabbar hela bostadsmarknaden genom att låna sig sönder ohc samman. TS vill nu ha ett bolån, ett blancolån och har dessutom redan två billån. hur många krediter och annat de har vill jag inte spekulera i men har man den inkomsten och endast har kunnat spara ihop 80k har man nog ganska uselt eknomiskt sinne.
Inser du att detta är sådant som gör det omöjligt för personer som vill vara ansvarstagande med sin ekonomi att kunna köpa ett boende?
Citat:
Ursprungligen postat av
mastejag
Såg det nu. Varför kan de inte spara mer pengar då?
Att lyssna på en fattig lånetorsk som dig verkar ju himla vettigt...dock verkar ju TS vara ungefär lika skarp så det kommer nog gå bra.
TS om du varit lika dryg mot banktjänstemannen så kanske du fått veta vaför de anser dig vara så sorglig att de inte ens vill låna ut 1 milj till dig haha..
TS dryg? Det var inte rätt person att säga det. För övrigt är det ingen lag på att man måste vara supersnål och spara det mesta man får in - det är bra om inte alla kniper igen rövhålet - pengar ska spenderas också så det går runt. Nu vet vi inte om detta hus dök upp för TS och hans/hennes sambo när de inte var beredda ännu. Ett hus för 1 miljon är inte mycket ens i en liten ort och priserna stiger på de flesta ställena i landet. Det lär inte bli så särskilt hög månadskostnad inklusive amortering för dessa två, kanske billigare än vad de har nu, vad vet vi om det. Nu har de betalat av bägge sina bilar, det tycker inte jag tyder på att man är oansvarig ekonomiskt. Och att säga att sådana här slags bostadslån skulle göra så att bostadspriserna stiger i höjden är löjligt. Som jag ser det är det alla med för mycket kosing i storstäderna som har åstadkommit de löjligt höga bostadspriserna. Är du på riktigt? Eller bara jäkligt elak. Du säger att det är sådan som TS som gör så att sådana som du inte har råd att köpa bostad. Jaha, hur är det med privatekonomin?
Till TS: Hoppas det löser sig så ni kan köpa ert hus. Som flera har sagt så kanske sälja bilarna är en idé om det inte går på annat sätt.