Citat:
Ursprungligen postat av
sloppyjoe
Är ni egna företagare? Har ni massa kids som pajar kalkylen? Har ni massa outnyttjade krediter? Kolla ucn som ni får hem. Ibland har folk 200-400 000 i outnyttjade krediter.
Sen brukar handelsbanken främst vända sig till andra kundgrupper. Kan tänka mig att dom tycker att ett lån på 850 000 knappt är värt att lägga energi på.
egna företagare bör inte vara problem. om det inte är nystartade sedan i år. men då tvivlar jag på en netto ink på 45,000 kr. jag räkna ändå med ett par barn i kalkylen bara "för att" och fick ändå ihop den.
dock så kan det absolut vara som sloppyjoe säger. att där ligger outnyttjade krediter.
kolla hemsidan
www.minuc.se
dra hem kostnadsfri UC. på denna framgår där ALLT. om du har krediter, vad kreditgränsen är på, vilket bolag, om den är utnyttjad eller ej samt hur mycket etc etc.
kanske det är så som sloppy säger. de pallar inte lägga energi, men det känns som en ganska stabil och lätt affär i mina ögon.
men en kombination och inte hela kontantinsatsen, med barn, kanske utnyttjade krediter och ett renoveringsobjekt så blir kalkylen absolut inte lika snygg.