Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-03, 23:15
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Såg en film i tråden där tekniker lastade "paket" intill fyndplatsen, någon som kan uttala sig om hur många paket det handlade om? Troligen var det kroppsdelarna som fraktades bort från platsen.

Paketen transporterades i papper och på en knagglig vagn. Dessutom låg en fet pappersrulle ovanpå. Jag vägrar tro att polisen brustit så totalt i hanteringen av en död person.
Citera
2014-07-03, 23:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
1: De bägge bröderna jag nämnde i ett tidigare inlägg.

2: KJ i Boden
Jag formulerade mig fel i min fråga till Grandioso, har någon skyldig fått för hårt straff? skulle det ha varit.
Citera
2014-07-03, 23:17
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Utseende är irrelevant - det är bara så lågt att ens ta upp för diskussion. Vikten har liten betydelse och är inte heller avgörande i just detta fall då JH var försedd med ett vapen i alla fall enligt media och antagligen överraskade LL med slag som hon hade svårt att värja sig för.
Det är alltid den personen med ett vapen i handen som har ett övertag och som oftast bestämmer vad som kommer att hända.
Jag kan tänka mig att det var stor panik och en hög adrenalinnivå hos båda kvinnorna och har JH drämt till LL hårt i huvudet med hammaren har hon inte varit medveten särskilt länge.

Jag tror också att varför JH dödade LL inte har något med utseende att göra men det finns fall där sådana saker har varit ett motiv. Det har varit flera fall i USA där unga tjejer mördat klasskompisar eller väninnor som varit mer populära bland killarna. Där har utseendet varit en stor del av motivet. Ett fall från USA som nått svensk press nyligen är att två tjejer tillsammans slog, torterade och dränkte deras väninna för att hon ansågs som vackrare och mer populär bland killarna. Jag tror man kan avskriva detta här men iom att det är ovanligt att tjejer dödar andra tjejer i Sverige så är det naturligt att snegla på liknande fall från andra länder.
Citera
2014-07-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem sa att hon slog i huvudet med hammaren? Det har jag missat.

Enligt af´s poliskälla (som är den egentligen enda information vi har att förlita oss på) så skulle Jonna ha slagit Lovisa i bakhuvudet.
Citera
2014-07-03, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det där har vi diskuterat. Kroppsdelar transporteras inte på det sättet.

Vad tror du att teknikerna transporterade ifrån fyndplatsen i denna film om inte kroppen?
Citera
2014-07-03, 23:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Än en gång: Donnan ska dömas för mord och ingenting annat.
Även om utredningen har läckt till kvällspressen som ett synnerligen beklagligt såll, skulle jag själv aldrig vilja uttala mig om brottsrubricering och/eller lämplig straffsats innan jag har läst FUP. Om det som står i sensationspressen inte bara är riktigt, utan också rättvisande, så pekar det allra mesta på en dom för mord, visst. Men sensationspressen lever på att sensationalisera, och det kan mycket väl finnas av oss okända förmildrande omständigheter som sensationspressen inte har beskrivit, antingen för att de inte "gick in i dramaturgin", eller för att sensationspressens besoldade uppgiftslämnare vet precis vad uppdragsgivaren vill ha och inte.
Citera
2014-07-03, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad tror du att teknikerna transporterade ifrån fyndplatsen i denna film om inte kroppen?
Utrustning och andra fynd. Hur vet du att det var från fyndplatsen godset transporterades?
Citera
2014-07-03, 23:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
[/b]

Du måste väl haja att det handlar inte om att "tycka eller att "resonera" fram en misstänkt individs skuldfråga - utan det finns regler och lagar som styr i både en polisiär förundersökning samt vid en rättsinstans i landet Sverige. Det handlar heller inte om att den misstänkte ska "komma undan så billigt som möjligt" - allting handlar om rättssäkerhet i slutändan, inte om genus eller något annat nonsens du slänger ur dig.

Bevisningsbördan åligger ÅK-sidan och denne kommer troligtvis att åberopa livstid (precis som du med många andra i tråden) men det ska först avgöras i en rättegång (eller två rättssalar) och kommer förmodligen att hamna på dråp.

Jag tycker att du har en låg människosyn och antagligen har du också en låg självkänsla eftersom du verkar ha behov av att skriva nedlåtande om de inblandade utan att egentligen veta
någonting om dom förutom deras utseende på sin höjd, som du också passar på att nämna något oetiskt om i förbigående liksom. Varför?

F.ö. är svartsjuka ett ytterst vanligt motiv till mord/dråp och kommer alltid att vara.

Eg. är detta fall inte speciellt anmärkningsvärt (förutom att GM är en kvinna). Många hakar upp sig på själva styckningen av kroppen vilket är det som faktiskt ger lägst straff i sammanhanget, men är kanske den delen i ordningen som kräver sin man/kvinna för att klara av den psykiska påfrestningen.

Jag har sagt det tidigare och säger det igen, JH är en handlingskraftig kvinna och efter LL's död var hon nödd och tvungen till att få bort kroppen ur lägenhetskomplexet - då är/var styckning hennes val för att lösa sin prekära situation.

Är alla styckmördare handlingskraftiga eller är det just JH som skulle vara det?
Citera
2014-07-03, 23:24
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunther_l
I gruvan där LL jobbade, pratas det om att LL hittades i 7 delar.
Man kan ju utgå i från att JH sågat av huvud, armar, benen vid knän och höft.
Detta har jag inte hört direkt i från kollegorna i gruvan utan i 2:hand så vet inte hur mkt som kryddats.

Dessa spekulationer som möjligen finns bland LL:s kollegor vid Zinkgruvan är ju enbart tagna ur luften! Det är ju rent löjligt att tro att någon kollega skulle varit på plats och "räknat delarna"! Självklart uppstår det mycket kvalificerat snack som inte har någon som helst bakgrund i verkligheten. Precis som i denna tråd så är det mycket spekulationer om precis allting. Finns säkert ett antal kollegor som gärna kryddar på lite extra, utan att dom har någon som helst vetskap om fallet! Det kanske var ÄNNU fler "delar"? Stackars kollegor som då inte "tagit till ordentligt" när dom ändå var i farten....
För egen del tycker jag det är lika horribelt oavsett "antal delar"!
Det verkar finnas många här som uppenbarligen "gottar sig åt" typ "ju fler delar desto snaskigare😒.
Rent osmakligt och fruktansvärt!
Citera
2014-07-03, 23:29
Medlem
Citat:
Det mesta i tråden handlar om hur ond och elak JH är och att LL verkar vara ett mer oskyldigt offer i sammanhanget. Jag är mer nyfiken på de händelser som inträffade före överfallet.

Vad har JA haft för avsikt med kvinnorna? Vad har han sagt till dem gällande ett förhållande?
Har han varit helt öppen med förhållandena till dessa två kvinnor?

Det finns antagligen orsaker till svartsjuka i detta triangeldrama och båda två av kvinnorna har troligen känt ett sting av den. Tyvärr har vi inte hela historien klar för oss ännu. Oavsett vad som är vad är detta en tragedi för alla inblandade och jag är övertygad om att JA kommer att tänka två gånger innan han beger sig in i relation igen.

Tyvärr så har JA inte tänkt längre än vad "näsan" räcker. Om man ska dejta/ha en relation med 2 kvinnor samtidigt så ska de absolut inte bo på samma ort eller ens så nära varandra och inte heller känna till varandra. Det bevisar att han är ung och oerfaren, vi får hoppas att han lär sig.
Citera
2014-07-03, 23:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Tyvärr så har JA inte tänkt längre än vad "näsan" räcker. Om man ska dejta/ha en relation med 2 kvinnor samtidigt så ska de absolut inte bo på samma ort eller ens så nära varandra och inte heller känna till varandra. Det bevisar att han är ung och oerfaren, vi får hoppas att han lär sig.
Skyll inte brottet på honom.
Citera
2014-07-03, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Dessa spekulationer som möjligen finns bland LL:s kollegor vid Zinkgruvan är ju enbart tagna ur luften! Det är ju rent löjligt att tro att någon kollega skulle varit på plats och "räknat delarna"! Självklart uppstår det mycket kvalificerat snack som inte har någon som helst bakgrund i verkligheten. Precis som i denna tråd så är det mycket spekulationer om precis allting. Finns säkert ett antal kollegor som gärna kryddar på lite extra, utan att dom har någon som helst vetskap om fallet! Det kanske var ÄNNU fler "delar"? Stackars kollegor som då inte "tagit till ordentligt" när dom ändå var i farten....
För egen del tycker jag det är lika horribelt oavsett "antal delar"!
Det verkar finnas många här som uppenbarligen "gottar sig åt" typ "ju fler delar desto snaskigare😒.
Rent osmakligt och fruktansvärt!

Men jobbade inte JA där också?, han lär ju veta en del om detta. OM det nu är sant det som sägs,så är det väl inte helt osannolikt att JA pratat med sina kollegor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in