Citat:
Ursprungligen postat av
StopDropAndRoll
Nu orkar jag verkligen inte gå tillbaka och läsa alla dina inlägg, men jag vill minnas att du mycket väl ursäktat JH tidigare och sagt att du sympatiserar med henne.
JH väger nog mer än så. Kollar man på hennes nyare bilder så är hon ganska knubbig, med mage och flabbiga lår.
Antagligen så har styckningen skett i transportsyfte, det är den vanligaste typen av styckning. Inte ens en man vill bära ut en person på ynka 45 kg mitt på dagen.
Vi kanske inte ens borde spekulera i det, för vi vet inte alls vem som gått på vem eller om det enbart är en trådsanning. Det mest logiska skulle dock vara om JH hoppat på LL, eftersom LL "vann" JA. LL har ingen anledning att hoppa på någon, om inte JH tidigare kommit med hot och påhopp och då förtjänar JH det hon får.
En vuxen ska aldrig slå ett barn, men göm dig INTE bakom ditt kön. Man kan inte som kvinna göra vad som helst. Beter du dig som en bitch och slår en man så får du ta tillbaka i vissa fall, med all rätt. (Sagt av en kvinna)
Jag skulle säga att LL var snyggare än JH. JH såg bra ut men har totalt gått ner sig med sina kebabtallrikar och semlor. Hur som helst är det egentligen irrelevant. Ytterst få vuxna människor går på enbart utseende. Det är ganska tydligt att LL var en bättre människa än JH. JH är den som dödat och styckat en annan kvinna.
Jag anser inte att jag varit vresig men jag blir utan tvekan känslomässig när folk sitter och ursäktar JH. Någons dotter har blivit dödad och styckad. Någons barn är i bitar, bokstavligt talat. Det finns inga ursäkter.
Jag vet att jag ibland sympatiserat med JH. Det för att jag har en känsla av att något mellan LL och JH har hänt som vi inte känner till. Jag har därför försökt se detta från även JH:s sida, men jag har även skrivit en hel del som kan tala för att JH var en dominant, kontrollerande och svartsjuk person. Jag brukar vanligtvis vara väldigt hård mot mördare, då även mot kvinnor, så att jag får det här känslan gör mig nyfiken på att spekulera mer än vanligt. Vi får ju mest uppgifter från kvällspressen och den är ju inte alltid så korrekt. Att hon erkänt så snabbt ger mig tanker på att hon inte är en vanlig mördare utan en person som trampat jävligt snett. När jag dock skriver inlägg om vad JH:s advokat kanske kommer att säga så innebär det dock inte att jag tror på att det är den versionen som gäller, så det är ju en fördel om folk i tråden förstår den skillnaden. För att vara ärlig så är jag väldigt osäker om vad jag ska tro och det är inte vanligt för mig, så jag bejakar denna outforskade sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
klokastiklassen
Fast du hade kniv i ett defensivt sammanhang. JH hade hammaren med sig när hon själv uppsökte LL. Hon hade ingen fredlig anledning att uppsöka LL, eller hur? Hon var den som ville ha en konfrontation och hade en hammare med sig. För mig låter det som uppsåt till mord, speciellt med tanke på hur allting utvecklade sig.
Lite skillnad är det förstås men vem vet, JH kanske verkligen ville snacka med LL men hon vågade inte gå utan hammare? Kanske ville hon hämta grejer i lägenheten och tog med hammaren för att hon inte ville bli slagen av LL? Det går nog att hitta på flera olika anledningar som talar för JH:s fördel. Lättast tror jag dock det blir för JH om hon säger att hon ville hämnas på LL och misshandla henne, men att det råkade bli mer än så.