2014-07-03, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Vi har faktiskt diskrimineringslagstiftning i Sverige, så nej.
Bra för erat vidriga halvnakna dansande på Pride diskriminerar mig och min smak.
Citera
2014-07-03, 19:38
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wnaxr
Varför så grinig? Rädd för att det inte blir några skattepengar till en HBTQ-certifiering av kommunen? Lär vara en del sura miner bland politikerna när de förstår vad som skett. Här har man gett Pride-folket fria händer att ta över marknaden. Som tack har man fått en marknadsföringsmässig katastrof i form av en underlivslogga. Tur att homorörelsen är undantagen från all kritik. Den snurriga logiken bakom det här tycks vara att homosexuella män som inte ens vill ha sex med kvinnor per automatik har en positiv kvinnosyn.

Hur tror ni kvinnor som besöker Pajala marknad/Tornedalen Pride upplever det här? Kan inte vara så roligt att bli degraderad till att bara vara ett framskjutet underliv.

Jag ar kvinna, och hur du lyckas se det som ett underliv ar kanske en fraga du skall fundera pa. Se det positivt, dom hade ju kunnat rita den sa du sag en kuk !

Heja Pajala och hoppas ni far en bra dag, trots div. homofober. Jag onskar jag hade kunnat aka dit faktiskt.
Citera
2014-07-03, 20:40
Medlem
Bara för att man tvingar samhället med ett sjukt beetende så betyder det inte att normen är något som varar för evigt. Jag tror på kärnfamiljen och detta skadar oss friska människor på sikt. Vi kommer att ta tag i detta med järnhand och visa vart skåpet ska stå!
Citera
2014-07-03, 20:47
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitez
Bara för att man tvingar samhället med ett sjukt beetende så betyder det inte att normen är något som varar för evigt. Jag tror på kärnfamiljen och detta skadar oss friska människor på sikt. Vi kommer att ta tag i detta med järnhand och visa vart skåpet ska stå!

Det du kalla frisk ar enbart homofobiskt och trangsynt. Ha du din karnfamilj och lat andra valja sitt liv.
Citera
2014-07-03, 21:05
Medlem
Varför är det så märkvärdigt att vara bög, egentligen? Stå på gatan halvnaken och döma ut alla som inte aktivt stöder perversionerna gagnar inte saken. Pedofila arbetsgruppen gör sig själva en stor otjänst.

Är det fullt rövhäng nere i gruvorna?
Citera
2014-07-03, 21:59
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Bra för erat vidriga halvnakna dansande på Pride diskriminerar mig och min smak.

Fördomar, vad oväntat. Jag är inte homosexuell men jag står upp för deras rättigheter. Det borde du också göra om du håller dig till vad vår lag säger.
Citera
2014-07-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Ha du din karnfamilj och lat andra valja sitt liv.

Kan man få välja ett liv utan att behöva se sinnessjuka utsätta mina barn för sexuella handlingar?
Citera
2014-07-04, 01:27
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Kan man få välja ett liv utan att behöva se sinnessjuka utsätta mina barn för sexuella handlingar?

Tror du de homosexuella kommer utsatta dina barn for sexuella overgrepp eller menar du att de kommer idka sex framfor dina barn ? Vilken tidsepok kommer du ifran ?
Citera
2014-07-04, 06:53
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxan
Du måste förstå att Pajala är Tornedalens motsvarighet till Sthlm, det vill säga det är till Pajala dom få fjollorna från byarna i Tornedalen flyttar för att passa in någonstans.

Pajala är till skillnad från övriga Tornedalen mycket fjolligt och det är därför helt naturligt att det anordnas Pride i bögiga Pajala.
Tack, det rätade ut bögbegreppen i norr.
Citera
2014-07-04, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Vi har faktiskt diskrimineringslagstiftning i Sverige, så nej.

Inte diskriminerar jag HBTQ personer bara för att jag är en homofob och inte gillar HBTQ-rörelsen och Pride.
Citera
2014-07-04, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wnaxr
Marknaden drar alltså igång på fredag. Det finns en webbkamera uppsatt för den som vill följa tilldragelsen live.

Man behöver knappast vara någon orubblig kritiker av homorörelsen för att tycka att det var en dålig idé att göra om marknaden till ett Pride-evenemang. Det enda vi kan göra för att protestera mot det här är att inte besöka marknaden i år. Ser inte arrangörerna att det finns ett missnöje med det här kan Tornedalen Pride komma att bli ett permanent inslag på marknaden i framtiden.

Bojkotta Tornedalen Pride! Bojkotta Pajala marknad 2014!

Har ingen tatt ner den där tygbiten som fladdrar där? Ingen som vill visa lite civil olydnad?
Citera
2014-07-04, 08:30
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElectrostaticGlue

Inte diskriminerar jag HBTQ personer bara för att jag är en homofob och inte gillar HBTQ-rörelsen och Pride.

Jo du försöker inskränka deras rätt att hålla festivaler på grund av deras läggning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in