2014-07-02, 20:42
Medlem
wnaxrs avatar
Marknaden drar alltså igång på fredag. Det finns en webbkamera uppsatt för den som vill följa tilldragelsen live.

Man behöver knappast vara någon orubblig kritiker av homorörelsen för att tycka att det var en dålig idé att göra om marknaden till ett Pride-evenemang. Det enda vi kan göra för att protestera mot det här är att inte besöka marknaden i år. Ser inte arrangörerna att det finns ett missnöje med det här kan Tornedalen Pride komma att bli ett permanent inslag på marknaden i framtiden.

Bojkotta Tornedalen Pride! Bojkotta Pajala marknad 2014!
Senast redigerad av wnaxr 2014-07-02 kl. 20:44.
Citera
2014-07-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MetallicMonk
http://nsd.se/nyheter/tornedalen/ny-...t-8343104.aspx

Ja, ni läste rätt.
Som tornedaling själv så vet jag just inte. There's a time and a place. This is not it. Jag har en känsla av att det kommer skära sig mot marknaden. Jag tror nästan det kommer att ge intrycket av två konkurrerande evenemang. Sen så undrar jag just också hur det kommer att tas emot. När jag bodde där umgicks jag med folk som jag vet inte har något emot HBTQ personer. Men för varje sådan person jag känner så går det 5-7 rednecks och hur de kommer tycka om det här kommer bli i alla fall problematiskt.
Jag frågar mig också vem som kommer att gå med eller snarare vem som vågar.
Så vad tror ni?
Bara vi inte får Pride till oss i Dalarna ?
Citera
2014-07-03, 08:20
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imradsaber
Bara vi inte får Pride till oss i Dalarna ?
Det borde ju ligga er i fatet så att säga. Ni med era knästrumpor med tofsar och ert eviga jävla fiolspelande.
Citera
2014-07-03, 11:05
Medlem
juholt69s avatar
Fruktansvärt mycket homofobi i denna tråden. Tacka gud för att ni inte representerar Norrlands enade röst för öppenhet och mångfald.
Citera
2014-07-03, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det är så man mår illa när sveriges sista bastion för det manliga i landet går åt helvete. Trodde fan på riktigt det fanns rejäla män i tonedalen, inte fjollor.

Du måste förstå att Pajala är Tornedalens motsvarighet till Sthlm, det vill säga det är till Pajala dom få fjollorna från byarna i Tornedalen flyttar för att passa in någonstans.

Pajala är till skillnad från övriga Tornedalen mycket fjolligt och det är därför helt naturligt att det anordnas Pride i bögiga Pajala.
Citera
2014-07-03, 11:24
Medlem
Hyfundans avatar
Pajal marknad har varit en tillställning för alla. Ingen har behövt känna sig utestängd pga av partitilhörighet, åsikter, eller vem de vill ligga med. Kort, lång, neger, albylfärgad, ja, tom pedofiler kan känna sig välkomna som marknadsbesökare. Här träffas folk kring en marknad. Inget annat.

I och med att marknadskommittén låtit "Tornedalen Pride", som på papperet mest ser ut som ett rått practical joke av den ironiska generationen, bli ett parasitiskt påhäng till marknaden, så har de nu infekterat den med politik. Om de låtit så ske för att de är obetänksamma eller för att de är svaga och inte klarar av att stå emot HBTQ- och journalistraseri, det kan de bara själva svara på.

Men skit har de gjort av något som var rent.

För när man tänker Pajala Marknad tänker man hädanefter också certifikatgeschäft, marxistiskt idetitetspolitik, vithetskritik, rasifierade kroppar, vänstertotalitarism, mobbning, och en massa annat som kännetecknar den svenska HBTQ- och priderörelsen

Pajala hade en marknad. Sedan blev den ett plakat för identitär vänsterpolitik. Grattis.
Citera
2014-07-03, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolpoverty
Jävla laestadianer alltså.

Vad har det med laestadianer att göra?
Citera
2014-07-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Fruktansvärt mycket homofobi i denna tråden. Tacka gud för att ni inte representerar Norrlands enade röst för öppenhet och mångfald.

Är väl en mänsklig rättighet att vara en homofob oxå? Det är ingen underdrift att allt Pride och HBTQ snack faktiskt har gått till överdrift.
Citera
2014-07-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyfundan
Pajal marknad har varit en tillställning för alla. Ingen har behövt känna sig utestängd pga av partitilhörighet, åsikter, eller vem de vill ligga med. Kort, lång, neger, albylfärgad, ja, tom pedofiler kan känna sig välkomna som marknadsbesökare. Här träffas folk kring en marknad. Inget annat.

I och med att marknadskommittén låtit "Tornedalen Pride", som på papperet mest ser ut som ett rått practical joke av den ironiska generationen, bli ett parasitiskt påhäng till marknaden, så har de nu infekterat den med politik. Om de låtit så ske för att de är obetänksamma eller för att de är svaga och inte klarar av att stå emot HBTQ- och journalistraseri, det kan de bara själva svara på.

Men skit har de gjort av något som var rent.

För när man tänker Pajala Marknad tänker man hädanefter också certifikatgeschäft, marxistiskt idetitetspolitik, vithetskritik, rasifierade kroppar, vänstertotalitarism, mobbning, och en massa annat som kännetecknar den svenska HBTQ- och priderörelsen

Pajala hade en marknad. Sedan blev den ett plakat för identitär vänsterpolitik. Grattis.

Exakt!
Citera
2014-07-03, 14:25
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jag tror att de härdade jägarna uppe i Norrland kommer att plocka fram bössan när Pridebögarna äntrar socknen. Någon lär säga: Bög eller älg, hä bara å skjut.

Citat:
Ursprungligen postat av Svinhuden
Rolig läsning

Citat:
PAJALA. Pridefestivalen i Pajala väcker ilska.
Arga invånare attackerar arrangörerna på nätet.
Bög eller älg. Hä bara å skjut”.

En röd epatraktor cirkulerar kring (...)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19046648.ab
Haha Aftonbladet läser Flashback
Citera
2014-07-03, 15:26
Medlem
Dynamiks avatar
Hur fan orkar man uppröras av detta?
Citera
2014-07-03, 18:47
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElectrostaticGlue
Är väl en mänsklig rättighet att vara en homofob oxå? Det är ingen underdrift att allt Pride och HBTQ snack faktiskt har gått till överdrift.

Vi har faktiskt diskrimineringslagstiftning i Sverige, så nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in