2014-07-04, 08:53
Medlem
wilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Tror du de homosexuella kommer utsatta dina barn for sexuella overgrepp eller menar du att de kommer idka sex framfor dina barn ? Vilken tidsepok kommer du ifran ?

Tror personen menade att han/hon inte vill att dennes barn ska behöva se en massa konstiga HBTQ människor bete sig osmakligt helt öppet. Är det orimligt?

Oftast så försöker folk undvika att utsätta barn för vuxnas sexualitet men när det gäller HBTQ så går det tydligen bra.

Exempel: Skulle jag och frugan gå omkring i bdsm outfits när vi har barn hemma så skulle vi antagligen bli polisanmälda, men när en läderbög med i stort sett samma utstyrsel juckar och viftar med en stor dildo på öppen gata så är det något vackert.

Nu har jag varken fru, barn, bdsm outfits eller är homofob men jag tycker ändå att pride festivaler är för jävla äckliga och skulle jag ha barn så skulle jag inte utsätta dom för spektaklet.
Senast redigerad av wilt 2014-07-04 kl. 08:55.
Citera
2014-07-04, 14:51
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilt
Tror personen menade att han/hon inte vill att dennes barn ska behöva se en massa konstiga HBTQ människor bete sig osmakligt helt öppet. Är det orimligt?

Oftast så försöker folk undvika att utsätta barn för vuxnas sexualitet men när det gäller HBTQ så går det tydligen bra.

Exempel: Skulle jag och frugan gå omkring i bdsm outfits när vi har barn hemma så skulle vi antagligen bli polisanmälda, men när en läderbög med i stort sett samma utstyrsel juckar och viftar med en stor dildo på öppen gata så är det något vackert.

Nu har jag varken fru, barn, bdsm outfits eller är homofob men jag tycker ändå att pride festivaler är för jävla äckliga och skulle jag ha barn så skulle jag inte utsätta dom för spektaklet.

De ganger jag sett pride festivalen i Sthlm sa har det varit fullt barnvanligt och det har varit barn med i taget dessutom. Se det som ett tillfalle att lara barn tolerans mot andra personer.
Citera
2014-07-04, 15:00
Medlem
Citat:
De ganger jag sett pride festivalen i Sthlm sa har det varit fullt barnvanligt och det har varit barn med i taget dessutom. Se det som ett tillfalle att lara barn tolerans mot andra personer.

Barn med i tåget?
Är du seriös? Hade jag sett det hade jag nog tappat det. Sådana föräldrar borde inte ha barn.
Hur kan någon låta sitt barn gå med i ett Pride tåg och inte bli arresterad för att utsätta sina barn för såna sexuella motiv och händelser.
Det är fan skrämmande hur HBT eller vad fan dom kallar sig har för sexuell syn på barn. Ni är som den kristna extrem högern som gnäller över pedofiler hela tiden men som själv är dom värsta utnyttjarna av barn.
Citera
2014-07-04, 15:30
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Barn med i tåget?
Är du seriös? Hade jag sett det hade jag nog tappat det. Sådana föräldrar borde inte ha barn.
Hur kan någon låta sitt barn gå med i ett Pride tåg och inte bli arresterad för att utsätta sina barn för såna sexuella motiv och händelser.
Det är fan skrämmande hur HBT eller vad fan dom kallar sig har för sexuell syn på barn. Ni är som den kristna extrem högern som gnäller över pedofiler hela tiden men som själv är dom värsta utnyttjarna av barn.

Min son var val runt 12 nar han sag pride-taget forsta gangen, lite osaker, men nagonstans runt den alderna. Han har idag en fullt normal man med ratta varderingar och har inte blivit inlurad i den "hemska homovarlden".

Kanske var det alla kvinnor han sag i Rio nar vi var pa karnevalen dar, de kanske utgjorde en motvikt
Sa hur ser du pa den typen av festivaler ? Ar de ok eller ar de ocksa sexuellt depraverande och skadliga for barn ?
Citera
2014-07-04, 15:38
Medlem
tuffes avatar
Det är väl bara att inse att det inte är helt normalt att vara bög eller någon annan HBQT; QWERTY förkortning

Det går ju helt klart till överdrift när alla försöker normalisera detta.
Skit i vad de har för konstiga läggningar och låt dom sköta det hemma.

Men låt mig slippa allt det här pratet om att det ska vara helt normalt
för det är det inte.

Sen kan tilläggas att de personer som är så väldigt öppna i sinnet och tycker alla ska få leva ut och vara sig själva, det är dom som är minst toleranta
mot "normala" .
Citera
2014-07-04, 16:05
Medlem
wilts avatar
Citat:

Tolerans är ju bra. Har som sagt inget emot HBTQ folk. Tycker mest att det är tröttsamt att folk måste skylta med sin sexualitet. Ingen bryr sig. Jag har i alla fall aldrig sprungit på en böghatare IRL i hela mitt liv.

Traskat igenom prideområdet i kungsan en gång med en tjej och barnvagn men det var inget för oss, då. Är nog inte min miljö. Skulle jag ha egna barn nu så skulle dom få gå dit själva när dom är gamla nog att göra det.

Tycker man att prideparaden är barnvänlig så tycker man väl det. Beror nog på ens egna värdegrund och det är ju helt upp till var och en.
Citera
2014-07-04, 21:34
Medlem
Citat:
Detta är bara sjukt. Jag hatar, verkligen HATAR extremvänstern, men jag respekterar derar rätt att existera som politiska partier. Jag avskyr allt som har med religion att göra. Jag respekterar dock enskilda religiösa personer som människor, men avskyr deras perversa människosyn. Lika djupt avskyr jag homosexualitet, kan kräkas över blotta tanken på bögars liv, samtidigt som jag respekterar många homosexuella och deras sätt att leva.

I samtliga fall, så avskyr/hatar jag levnadssätten, men respekterar att de finns. Skillnaden är, att när det handlar om sexuella avvikelser, så är den politiskt korrekta uppfattningen att ALLA MÅSTE älska dessa! (Så länge det handlar om dagens accepterade avvikelser, som homosexualitet, och inte djursex, pedofili, nekrofili eller andra avvikelser.) Jag kan avsky en miljöpartist och förväntas inte gå med i deras demonstrationer, men jag FÖRVÄNTAS stöda bögarnas demonstrationer. Varför är det så?
Citera
2014-07-05, 00:36
Medlem
Pride och dylika föreställningar är troligtvis kontraproduktiva i Pajala. Jag tippar på att stämningen kan bli sämre än innan tåget gick. Det måste finnas andra vägar som faktiskt ger något.
Citera
2014-07-05, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kierkegaard
Pride och dylika föreställningar är troligtvis kontraproduktiva i Pajala. Jag tippar på att stämningen kan bli sämre än innan tåget gick. Det måste finnas andra vägar som faktiskt ger något.

Pride är nog kontraproduktivt i Stockholm eller annan valfri ort med för övrigt.
Citera
2014-07-05, 01:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sådana här sk. Pride-festivaler är rätt äckliga, och inget som man vill att våra svenska ungdomar ska se egentligen. Jag har inget emot bögar och flator på ett personligt plan, men beteendet är ju onormalt och bör ej spridas i onödan.

Hellre att våra ungdomar får lära sig sunda och trygga familjeformer, där barnens bästa sätts i fokus.
Citera
2014-07-05, 05:55
Medlem
wilts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sådana här sk. Pride-festivaler är rätt äckliga, och inget som man vill att våra svenska ungdomar ska se egentligen.

Beror väl på om man uppfostrar sina barn till hen eller inte antar jag. Hehe.
Citera
2014-07-05, 07:48
Medlem
Ratis avatar
Björn Rosenström var tydligen en av huvudattraktionerna. Vad HBTQ-personer och feminister har gemensamt med honom vette tusan dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in