Citat:
Vad fick CL killarna? 10 - 11 samt resp 12 va? men där fanns det påföljder i form av dopingbrott på DJ bla samt ett väldigt långdraget förlopp innan CL avled.
Så nej tvivlar vi ser mer än 10 i detta fall, och folk som drömmer om livstid kan fantisera vidare i en annan forumkategori.
Så nej tvivlar vi ser mer än 10 i detta fall, och folk som drömmer om livstid kan fantisera vidare i en annan forumkategori.
Ja, att JH får ett lika långt eller längre straff än dessa killar tror jag är omöjligt, inte en chans. Hon får 8-10 år typ.
Citat:
Att Morot nekar ger ju åklagaren öppet mål bara för då finns det bara en gärningsbeskrivning att ta ställning till. Sen i Morots fall så är han ett välkänt svin så det diskuterades överhuvudtaget inte några förmildrande omständigheter som skulle ha kunnat gett vållande. Han fick två års tillägg istället på standarddomen 14 år, väldigt välförtjänt.
I detta fallet finns det ju en massa öppningar för försvaret att få till en mildare dom än Morot fick. Ung ostraffad tjej, bra jobb och utbildning, ingen våldsam eller psyksjuk historia, BO har tidigare smällt till GM, samarbetar med snuten, erkänner misshandel och vållande. Med lite god vilja så kan försvaret säkert gräva fram lite bevis för att BO har mobbat GM och på så sätt delvis orsakat gärningen. Så glöm Morot nu, han sitter bra där han sitter och förtjänar inte uppmärksamheten.
I detta fallet finns det ju en massa öppningar för försvaret att få till en mildare dom än Morot fick. Ung ostraffad tjej, bra jobb och utbildning, ingen våldsam eller psyksjuk historia, BO har tidigare smällt till GM, samarbetar med snuten, erkänner misshandel och vållande. Med lite god vilja så kan försvaret säkert gräva fram lite bevis för att BO har mobbat GM och på så sätt delvis orsakat gärningen. Så glöm Morot nu, han sitter bra där han sitter och förtjänar inte uppmärksamheten.
Håller med fullständigt. Det finns massvis med förmildrande omständigheter här, speciellt om LL visat sig vara delaktig i grälet som uppstod mellan tjejerna. Det går nog att vinkla det till att LL var så elak mot JH att det drev JH till att göra detta. Om det stämmer eller ej kan inte jag ta ställning till nu med den informationen jag har men har JH en bra advokat så ska det nog inte vara så svårt. Bara att LL är en sån typ av tjej som ger sig på en fysiskt mindre tjej på krogen efter att ha "snott" hennes kille får ju inte LL att framstå som vidare värst sympatisk. Jag personligen skulle aldrig ha gjort en sådan sak. Säkert stod LL:s tjejkompisar där bredvid och hejade på dessutom. JH och hennes advokat har många kort i sin hand, grattis.
"