Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-02, 18:30
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Det ska säkert daltas med denna brud som i alla andra mål där tjejer är inblandad. Jag skulle bli extremt förvånad om åklagaren yrkar på mord av första graden och livstids fängelse, men det blir väl dråp eller vållande till annans död
Jag skulle verkligen bli extremt förvånad om åklagaren yrkade på mord av första graden, eftersom detta är en amerikansk brottsrubricering, som inte finns i Sverige. Murder of the first degree motsvarar ungefärligen mord, murder of the second degree ungefärligen dråp, och manslaughter ungefärligen vållande till annans död.
Senast redigerad av Hamilkar 2014-07-02 kl. 18:35.
Citera
2014-07-02, 18:36
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusnio
Har varit borta ett par dygn från fb, och det är svårt att läsa ikapp.....kan någon vänlig länka till infot där hon knackat på hos grannarna efter "bråket" samt var det står att hon blivit stoppad för fortkörning. Skulle bli himla tacksam ...och hade hon skrivt en lapp till lämnat en lapp till JA i lägenheten? Vad skrev hon på den?
Här är en bra sammanfattning till höger om artikeln, hittar dock inte den om att hon skrivit en lapp.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19136354.ab
Citera
2014-07-02, 18:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det kan man säkert googla på, hur djupt det måste vara för att inte hundar ska känna det. Jag tror att 2 meter räcker. Men punkt 1 är i alla fall att man inte bara slänger påsar hur som helst i skogen. Varför denna förkärlek för skogen som alla svenska mördare har? Om jag hade mördat nån skulle jag dela kroppen i tre delar. Jag skulle lägga stora tunga stenar i plastsäckarna och sen skulle jag åka till nån sjö i Lappland och sänka påsarna. Wikipedia: Lappland utgör ungefär en fjärdedel av Sveriges yta och är också Sveriges största landskap, och kallas ibland "Europas sista vildmark".
Ja, du, låt mig erinra om fallet med omtalade Holger Algdal.
Vad hjälpte det att man sänkt kroppsdelarna efter honom i havet på 14 meters djup; man
påträffade ju dessa likväl. Så följaktligen är det inte helt säkert att dumpa kroppar/kroppsdelar
i sjöar eller hav heller.

http://www.expressen.se/gt/atalet-for-styckmordet-pa-holger-skjuts-upp/
Citera
2014-07-02, 18:40
Bannlyst
Jag tror att JH hamnar på Hinseberg , lokalt ligger det nära henne också - då det ligger i Frövi.

Bifogar en länk från AF om Hinseberg - Några av sveriges kvinnliga farliga fångar;

http://wwwc.aftonbladet.se/kvinna/0001/09/farliga.html
Citera
2014-07-02, 19:33
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Både Toni Alldén och Anders Eklund lade sina offer helt öppet på marken, och likafullt behövde båda dessa tala om exakt var offret fanns för att det skulle påträffas. Och Eklund gömde sitt offer i södra Gästrikland. Det finns ödemarker i Sverige långt söder om Lappland.

Låg inte P helt öppet ogömt ?
Citera
2014-07-02, 19:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NA: Åklagaren begär förlängd åtalstid för styckmordet
Det här kommer vi att få läsa många gånger.

I stegen mot sin undergång kan försäljningen av sin pålle varit ett av dom mest avgörande för Jh. För en hästtjej kan det vara som att sälja sitt barn. Vad som utgjorde droppen kanske är mindre viktigt .. uppenbart har det blivit mer än vad vad Jh orkat hantera på ett bra sätt.

https://www.youtube.com/watch?v=a-jFQwOMCDA&index=12&list=UUOHwdT6iMJd_Jry_ezlJ5aA

Kanske är hon det moster som många här menar? Jag är dock väldigt glad för att jag slipper att döma.
Senast redigerad av LeeVan 2014-07-02 kl. 20:09.
Citera
2014-07-02, 19:57
Medlem
Running Legss avatar
Är det inte oerhört ironiskt att Askersunds Kommun har en person med hammare på sin kommunsköld.

http://www.askersund.se/images/18.625556a013caa81e3db980/1360758760098/askersund_kommun_logo.png
Citera
2014-07-02, 20:14
Medlem
thereisalight...s avatar
Citat:
Lårblod, men oftast också urin och ögonkammarvätska.

Jag tror faktiskt att det är vätska från glaskroppen i ögat som man tar, och inte kammarvätska.
Citera
2014-07-02, 20:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thereisalight...
Jag tror faktiskt att det är vätska från glaskroppen i ögat som man tar, och inte kammarvätska.
Det spelar ingen roll.
Citera
2014-07-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kanske därför att Morot är en välkänd kvinnomisshandlare som dessutom har skjutit mot sitt barns mors lägenhet. Tråden om Ida-mordet är ju för helvete skrämmande läsning och det var bara en tidsfråga tills han skulle ha ihjäl någon. Svinet kom undan helt för lätt om du frågar mig.

Ja men han kan ha rånat en bank eller vad fan som men det ska inte ha någon påverkan på domen gällande Ida-fallet, det är ett brott som ska betraktas för sig själv och det enda domstolen ska ta hänsyn till i det specifika fallet.

Men om det var mord i det fallet så anser jag att detta vi diskuterar i denna tråden är ännu solklarare mord.
Citera
2014-07-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Uppsåtet uppstod när hon hade med sig en hammare och åkte till JAs lägenhet och resultatet blev att Lovisa dog utan att Jonna fick några skador. Jonna kan inte åberopa självförsvar när hon själv inte har fått några skador (förutom ett sår på handen som hon fick när hon styckade Lovisa).

Såret kan även ha kommit från när hon högg Lovisa, det är inget ovanligt att många som hugger får skärsår själv om det inte finns "stopp" på kniven så inte handen glider av skaftet..
Citera
2014-07-02, 21:01
Medlem
Citat:
Det skulle vara om hon hade kommit hemlramlande full som ett ägg vid tretiden på natten, möjligen. Eller också fanns det en tanke att jiddra med tidsschemat. Eller också var alla de där uppslagen för att komma undan rent maniska och utan verklighetskontakt.

Eller så var hon alkoholist och söp till det på morgonen? Det är faktiskt inte omöjligt att folk är fulla vid den tiden på morgonen så jag tycker mest det är konstigt att folk låter som om det vore helt omöjligt i dagens samhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in