Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-02, 17:45
Medlem
Det ska säkert daltas med denna brud som i alla andra mål där tjejer är inblandad. Jag skulle bli extremt förvånad om åklagaren yrkar på mord av första graden och livstids fängelse, men det blir väl dråp eller vållande till annans död

Det är bara att spärra in den här jävla typen. Dessa tjejer finns överallt i samhället! Tro mig. Så tänk er för nästa gång ni ligger runt och har en 3-4 donnor ni växlar emellan, sköt era kort snyggt.

Finns inga förmildrande omständigheter här, tingsrätt och högre instanser måste därför stå enade och döma till livstid utan möjlighet till frigivning. Så får det bli.
Senast redigerad av Svenss0n 2014-07-02 kl. 17:50.
Citera
2014-07-02, 18:02
Medlem
Grandiosos avatar
Dokumentär i P4: "Att överleva ett styckmord"

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/221216?programid=3103

Att vara föräldrar till någon som blivit styckmördad

http://www.expressen.se/kvp/foraldrarna-skrev-brev-till-sonens-mordare/
Citera
2014-07-02, 18:16
Medlem
Grandiosos avatar
Är det LL som visas på bild nr 14? Det står två tjejer och håller i varsin mobil och den jag
föreställer mig ska vara offret är hon med det kastanjebruna håret och en ljus t-shirt och mörka
shorts. Stämmer detta eller har jag fått fel för mig?

http://jenniferrosengren.se/2013/july/
Citera
2014-07-02, 18:17
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Sedan en spruta med alkohol blir väl bara kontaminerat lokalt. Ingen cirkulation i kroppen. Lårblod brukar mätas tror jag, undra om hon visste det?
Lårblod, men oftast också urin och ögonkammarvätska.
Citera
2014-07-02, 18:18
Medlem
Har idag fått uppgifter om att JH ska ha varit på miljöstationen här och frågat om hon fick slänga kadaver där, givetvis fick hon inte det. Vill inte veta vilket kadaver hon menade
Citera
2014-07-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Har idag fått uppgifter om att JH ska ha varit på miljöstationen här och frågat om hon fick slänga kadaver där, givetvis fick hon inte det. Vill inte veta vilket kadaver hon menade
Använde hon ordet kadaver? Vilken miljöstation? Kvarntorpstippen?
Citera
2014-07-02, 18:24
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det kan man säkert googla på, hur djupt det måste vara för att inte hundar ska känna det. Jag tror att 2 meter räcker. Men punkt 1 är i alla fall att man inte bara slänger påsar hur som helst i skogen. Varför denna förkärlek för skogen som alla svenska mördare har? Om jag hade mördat nån skulle jag dela kroppen i tre delar. Jag skulle lägga stora tunga stenar i plastsäckarna och sen skulle jag åka till nån sjö i Lappland och sänka påsarna. Wikipedia: Lappland utgör ungefär en fjärdedel av Sveriges yta och är också Sveriges största landskap, och kallas ibland "Europas sista vildmark".
Både Toni Alldén och Anders Eklund lade sina offer helt öppet på marken, och likafullt behövde båda dessa tala om exakt var offret fanns för att det skulle påträffas. Och Eklund gömde sitt offer i södra Gästrikland. Det finns ödemarker i Sverige långt söder om Lappland.
Citera
2014-07-02, 18:27
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Det ska säkert daltas med denna brud som i alla andra mål där tjejer är inblandad. Jag skulle bli extremt förvånad om åklagaren yrkar på mord av första graden och livstids fängelse, men det blir väl dråp eller vållande till annans död

Det är bara att spärra in den här jävla typen. Dessa tjejer finns överallt i samhället! Tro mig. Så tänk er för nästa gång ni ligger runt och har en 3-4 donnor ni växlar emellan, sköt era kort snyggt.

Finns inga förmildrande omständigheter här, tingsrätt och högre instanser måste därför stå enade och döma till livstid utan möjlighet till frigivning. Så får det bli.

Det här fallet är ju ytterst unikt, så har kan den typen av tjej finnas överallt?
Citera
2014-07-02, 18:29
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är det LL som visas på bild nr 14? Det står två tjejer och håller i varsin mobil och den jag
föreställer mig ska vara offret är hon med det kastanjebruna håret och en ljus t-shirt och mörka

http://jenniferrosengren.se/2013/july/

Det ska vara LL, ja.
Citera
2014-07-02, 18:29
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

http://*e**ifer*osen**en.se/2013/july/

Har redan tagit upp det. Hon är med på bild 7 (till vänster), bild 14 (till höger) och 18 (till höger).

EDIT: Tycker dock vi ska sluta länka till vännens blogg, klipp till bilderna så inte vännerna är med, lägg ut någon annanstans. Vännerna har ingenting med oss att göra.
Senast redigerad av Sir_K 2014-07-02 kl. 18:39.
Citera
2014-07-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67

Om det stämmer, så verkar hon definitivt haft en kallsinnig planeringsförmåga.

Undrar hur länge hon funderat i dessa banor - att göra sig av med LL på ett eller annat sätt.
Citera
2014-07-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipinene
Använde hon ordet kadaver? Vilken miljöstation? Kvarntorpstippen?
Den i Askersund, ja hon ska ha använt det ordet. Men som alltid så ska man ta sånt här med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in