Citat:
Preventivmedel är nytt påfund. Abort är olagligt i många länder.
Människan har inte anpassat sig till det. Aborter är dock dåligt evolutionärt, då man avlivar sin egen avkomma.
Varför måste allt vara så extremt? När jag skrev att jag föredrog en oskuld, så fick du det till att jag inte bryr mig om något annat än oskuld. När jag skrev att sexighet inte är det enda som räknas, så får du det till att sexighet inte räknas alls.
Jag vill ha en snygg fru. Helst mediterranskt utseende (Mellanöstern, Sydeuropa). Det tycker jag är vackert, medan en svart tjej kan vara mer sexuellt. Hänger du med på skillnaden?
Typ som när en man attraheras sexuellt av porr eller sätter på en Stureplans-slampa, så betyder det inte att det är gigantiska bröst och sönderblekt hår och ankläppar han anser är vackert när han letar fru.
Svenskar som gifter sig med thailändare är dock socialt stigmatiserat. De flesta som ligger med någon därifrån gifter sig inte. Att ha sex med någon är en sak, att dela resten av livet och skaffa barn med någon med helt annat språk, utseende, kultur, religion är en annan.
Givetvis känner svenskar mer samhörighet med samer än med "city-nigerianer".
Citat:
Färre barn överlevde = färre av de kvinnornas gener fördes vidare.
Om männen är framgångsrika i sina krig skyddar de sina samhällen mot konkurrerande folk. Förlorar de i krig är det dåligt för dem genetiskt.
Ja, eftersom kvinnan förlorar mer biologiskt, socialt och evolutionärt är det större incitament att skydda sig.
Om männen är framgångsrika i sina krig skyddar de sina samhällen mot konkurrerande folk. Förlorar de i krig är det dåligt för dem genetiskt.
Ja, eftersom kvinnan förlorar mer biologiskt, socialt och evolutionärt är det större incitament att skydda sig.
Preventivmedel är nytt påfund. Abort är olagligt i många länder.
Människan har inte anpassat sig till det. Aborter är dock dåligt evolutionärt, då man avlivar sin egen avkomma.
Varför måste allt vara så extremt? När jag skrev att jag föredrog en oskuld, så fick du det till att jag inte bryr mig om något annat än oskuld. När jag skrev att sexighet inte är det enda som räknas, så får du det till att sexighet inte räknas alls.
Jag vill ha en snygg fru. Helst mediterranskt utseende (Mellanöstern, Sydeuropa). Det tycker jag är vackert, medan en svart tjej kan vara mer sexuellt. Hänger du med på skillnaden?
Typ som när en man attraheras sexuellt av porr eller sätter på en Stureplans-slampa, så betyder det inte att det är gigantiska bröst och sönderblekt hår och ankläppar han anser är vackert när han letar fru.
Svenskar som gifter sig med thailändare är dock socialt stigmatiserat. De flesta som ligger med någon därifrån gifter sig inte. Att ha sex med någon är en sak, att dela resten av livet och skaffa barn med någon med helt annat språk, utseende, kultur, religion är en annan.
Givetvis känner svenskar mer samhörighet med samer än med "city-nigerianer".
Precis som Micke säger du har missförstått något väsentligt kring evolutionen.
Våra gener är intresserade av att föra sig själva vidare, därför vi har sexualitet och ett fungerande reproduktivt system. Män har massor av gener att slösa med, de är fertila dygnet runt och behöver inte investera dyrt rent biologiskt, därför tjänar deras gener på att ligga så fort chans ges. Kvinnor är fertila bara några dar i månaden, har färre, tyngre gener och investerar massor i sin reproduktion, de tjänar på att ligga kvalitativt framför kvantitativt. ergo de tjänar på att hoppa över schaklarna då och då om där dyker upp en fantastisk manlig gen som matchar deras egen perfekt.)
men bägge är intresserade i sex, på sina egna villkor. Finns alltså inget evolutionärt eller naturligt i att just kvinnor ska hindras utöva sin lust och sen tvingas bara ligga med en resten av livet. Bara manlig klåfingrighet.
Sen tillkommer hur människor ordnar det för sig rent praktiskt. Ex. har samhället krav på män att ta ansvar för sin avkomma? Jepp det har vi i vår kultur. Finns det metoder att njuta av sex utan att bli gravida? Jepp det har vi, vi har det också naturligt iom att vi har oralsex, petting, ömsesidig onani, analsex, homosexualitet etc. ( t.o.m Bonobos verkar fatta detta). Har vi reproduktionskontroll? Jepp!
Ergo, när vi har ordnat det så bra för oss så finns det absolut ingen, what so ever, naturlig, praktisk, "evolutionär" vits med att kräva kvinnlig avhållsamhet. Endast ett enda stort manligt ego och dumhet om du ursäktar (eftersom att kuta runt och kräva att den andre parten inte ska vilja ha sex fast man samtidigt såååå gärna vill knulla är väldigt korkat).
Väldigt skönt att kvinnor i vår del av världen kan skita i män med dina krav och otroligt sorgligt att detta manliga ego har gått så långt i vissa kulturer att man väljer att rent fysiskt förstöra den andre partens förmåga till sex. Snacka om feghet.
Och "stureplansslampa" det är ju du. Är du som ligger med folk du egentligen föraktar vad kan vara mer slampigt än det?