Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Tror jag faktiskt evolutionen sket i. De barn som överlevde, de överlevde eller hur?
Om du tänker så så är det ju i sånt fall precis lika evolutionärt osmart att män ska studsa runt med snorren hit och dit...eller dö hit och dit i div. krig och manlig aggressivitet och överge sina barn.
Färre barn överlevde = färre av de kvinnornas gener fördes vidare.
Om männen är framgångsrika i sina krig skyddar de sina samhällen mot konkurrerande folk. Förlorar de i krig är det dåligt för dem genetiskt.
Citat:
Men ändå tycker du att män som inte har samma kontroll över sin reproduktion ska knulla runt..
aha du.
Ja, eftersom kvinnan förlorar mer biologiskt, socialt och evolutionärt är det större incitament att skydda sig.
Citat:
eller hon gör abort, eller skyddar sig. Kvinnor hr tillgång till betydligt fler och effektivare preventivmedel än män, men ändå är det de som ska akta sig?
Preventivmedel är nytt påfund. Abort är olagligt i många länder.
Människan har inte anpassat sig till det. Aborter är dock dåligt evolutionärt, då man avlivar sin egen avkomma.
Citat:
Och när man ska till att dela livet med en partner så väljer man någon som inte attraherar en eller inte kan ett skit om sex..??
Varför måste allt vara så extremt? När jag skrev att jag föredrog en oskuld, så fick du det till att jag inte bryr mig om något annat än oskuld. När jag skrev att sexighet inte är det enda som räknas, så får du det till att sexighet inte räknas alls.
Jag vill ha en snygg fru. Helst mediterranskt utseende (Mellanöstern, Sydeuropa). Det tycker jag är vackert, medan en svart tjej kan vara mer sexuellt. Hänger du med på skillnaden?
Typ som när en man attraheras sexuellt av porr eller sätter på en Stureplans-slampa, så betyder det inte att det är gigantiska bröst och sönderblekt hår och ankläppar han anser är vackert när han letar fru.
Citat:
Massor med svenska som just gifter sig med thailändare.
Vår värld börjar dessutom bli så globaliserad så en "city" Nigerian kan vara mer "väst" kulturellt sett, än en same från Norrlands inland. Men visst, lika leka bäst säger man ju, men jag tror att även olika kan ha sina poänger det med.
Svenskar som gifter sig med thailändare är dock socialt stigmatiserat. De flesta som ligger med någon därifrån gifter sig inte. Att ha sex med någon är en sak, att dela resten av livet och skaffa barn med någon med helt annat språk, utseende, kultur, religion är en annan.
Givetvis känner svenskar mer samhörighet med samer än med "city-nigerianer".