2014-06-29, 23:36
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Nej, svenskar sket i och på romsk kultur där har du svaret. Andra tvingade man till skolan, men romerna brydde man sig inte om.

Varför gick de inte till skolan? Varför måste de tvingas dit?
Varför startade de inga romska skolor?

Citat:
Aha...( mitt favorit käk!)

Nice.

Citat:
Varför skulle din dotter vara mer djur än din son? Kan du förklara det för mig.
En individ, kvinna eller man som skaffar ONS varje helg på krogen...tja..beror lite på personlighet vad jag skulle tycka om det. Men varför det ska ses som äckligt och djuriskt när det är en kvinna men coolt och självsäkert när det är en man, det fattar jag inte.

Jag tror inte en kvinna är byggd för att ligga runt på samma sätt som en man. Därför mår fler kvinnor dåligt över och ångrar ONS. Därför är de mindre intresserade av "casual sex" jämfört med män.
Det har i botten biologiska orsaker då vi har olika roller i reproduktionen. Visst, det finns kondomer och DNA-test (men hur vanligt är DNA-test?...). Dock har det funnits i bara någon generation och väger därför väldigt lätt jämfört med tusentals år av anpassning, kanske tiotusentals, som människan har bakom sig. Även bland andra däggdjur ser man samma mönster att hanarna är mer promiskuösa än honorna.

Hade heller inte gillat om min mamma hade slampigt förflutet. Varför ska jag då utsätta mina barn för det?

Citat:
Fel, finns kvinnor som gillar blyga viloler.
Och du svarar fortafarande inte på min huvudfråga märker jag.

Det är klart att sådana kvinnor finns. Men de är inte lika vanligt och därför har de killarna oftare brudproblem.
Typ som att det finns män som gillar kraftigt överviktiga kvinnor. Men det är större sannolikhet att en mer normalviktig tjej kan välja och vraka bland män.

Du svarade inte varför jag föraktar jungle fever.
Senast redigerad av BaldEagle 2014-06-29 kl. 23:38.
Citera
2014-06-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaldEagle
Varför gick de inte till skolan? Varför måste de tvingas dit?
Varför startade de inga romska skolor?

Nice.

Jag tror inte en kvinna är byggd för att ligga runt på samma sätt som en man. Därför mår fler kvinnor dåligt över och ångrar ONS. Därför är de mindre intresserade av "casual sex" jämfört med män.
Det har i botten biologiska orsaker då vi har olika roller i reproduktionen. Visst, det finns kondomer och DNA-test (men hur vanligt är DNA-test?...). Dock har det funnits i bara någon generation och väger därför väldigt lätt jämfört med tusentals år av anpassning, kanske tiotusentals, som människan har bakom sig. Även bland andra däggdjur ser man samma mönster att hanarna är mer promiskuösa än honorna.

Hade heller inte gillat om min mamma hade slampigt förflutet. Varför ska jag då utsätta mina barn för det?

Det är klart att sådana kvinnor finns. Men de är inte lika vanligt och därför har de killarna oftare brudproblem.
Typ som att det finns män som gillar kraftigt överviktiga kvinnor. Men det är större sannolikhet att en mer normalviktig tjej kan välja och vraka bland män.

Du svarade inte varför jag föraktar jungle fever.

haha dina svar blir mer och mer kryptiska..."inte byggd för" vadå byggd? slits deras skelett ner eller? ALLA är klart helt naturligt "byggda" både fysiskt och mentalt för att ha den andel av sex de själva vill ha efter personlighetstyp. Vill man så vill man oavsett kön. Är man således en person som gillar sex extremt mycket så är det ju upp till var och en som sagt. Man som kvinna. En Donna Juanita blir inte mer utsliten än en Don Juan.

Och vad har du med din mammas sexliv att göra? Bryr du dig om din pappas? Tänk om du har 300 syskon lite varstans spridda i världen pga din pappas promiskuiösa leverne under sin ungdom, hade det varit ok om de kom och knackade på och krävde att ärva? DU ser finns klart större rationella skäl vara på vakt mot mäns sexuella leverne än kvinnors idag. Men aldrig slagit dig eller hur?

Är en form av "förakt" (sexism eller rasism) kan jag tycka att redan innan bestämma sig för att aldrig gifta sig med en individ från en speciell grupp men ändå vilja umgås och ligga med dem. Du tänder på svarta kvinnor, du kommer själv från nästan samma kontinent. Det existerar kristna och säkerligen också oskulder bland svarta kvinnor och ändå kan du absolut inte gifta dig med en? what?
Jag kan inte tänka mig en fanatisk religiös person oavsett religion, inte heller en kivnnohatare eller en man med dålig andedräkt ( där går också en privat gräns) men skulle heller inte vilja ligga med någon ovan.
Citera
2014-06-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Själv förstår jag inte riktigt varför det skulle vara någon större skillnad på om flickorna blivit omskurna innan de kom in i landet. Brottet är ju fortfarande lika allvarligt. Då är ju skandalen snarare att svenska staten tar in grova brottslingar i landet och det bör rimligtvis vara ett precis lika stort problem om än av en annan sort. Att handlingen inte är brottsstämplad utomlands bör rimligtvis inte göra någon skillnad för föräldrarnas moraliska skuld.
För de som inte bara vill prata om kvinnofientliga kulturer utan faktiskt också vill diskutera vad vi kan göra åt problemet är det en ganska väsentlig skillnad. Att svenska flickor reser till utlandet för att bli könsstympade utan att detta får några som helst konsekvenser betraktas som ett misslyckande från den svenska statens sida. Att Somaliska flickor blir könsstympade i Somalia är förstås lika illa, men det är liksom utanför vår jurisdiktion. Att neka människor rätten att invandra för att de följt sitt lands seder kommer ju inte precis förändra den situationen, det känns mest som förtäckt rasism.
Citera
2014-06-30, 00:22
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
haha dina svar blir mer och mer kryptiska..."inte byggd för" vadå byggd? slits deras skelett ner eller? ALLA är klart helt naturligt "byggda" både fysiskt och mentalt för att ha den andel av sex de själva vill ha efter personlighetstyp. Vill man så vill man oavsett kön. Är man således en person som gillar sex extremt mycket så är det ju upp till var och en som sagt. Man som kvinna. En Donna Juanita blir inte mer utsliten än en Don Juan.

Inte byggd för mentalt eller biologiskt. Om kvinnor ska knulla runt, varför kan de då bara föda ett begränsat antal barn? Män kan bli fäder till tusentals barn.

Citat:
Och vad har du med din mammas sexliv att göra? Bryr du dig om din pappas? Tänk om du har 300 syskon lite varstans spridda i världen pga din pappas promiskuiösa leverne under sin ungdom, hade det varit ok om de kom och knackade på och krävde att ärva? DU ser finns klart större rationella skäl vara på vakt mot mäns sexuella leverne än kvinnors idag. Men aldrig slagit dig eller hur?

Nej, det vore extremt oansvarigt att skaffa 300 barn runtom i världen. Där kommer vi in på vad jag skrev tidigare, att också söner måste ha gränser.

Citat:
Är en form av "förakt" (sexism eller rasism) kan jag tycka att redan innan bestämma sig för att aldrig gifta sig med en individ från en speciell grupp men ändå vilja umgås och ligga med dem. Du tänder på svarta kvinnor, du kommer själv från nästan samma kontinent. Det existerar kristna och säkerligen också oskulder bland svarta kvinnor och ändå kan du absolut inte gifta dig med en? what?
Jag kan inte tänka mig en fanatisk religiös person oavsett religion, inte heller en kivnnohatare eller en man med dålig andedräkt ( där går också en privat gräns) men skulle heller inte vilja ligga med någon ovan.

Vad har kontinent med saken att göra? Du kommer från Eurasien, det gör mongoler också.
Jag är kaukasoid (vit) precis som européer. Folket söder om Sahara är negroider (negrer).

Att man ligger med en person innebär inte att man vill gifta sig. Svarta kvinnor är sexigare än vita, men jag har svårt att tänka mig att leva med en afrikan då jag har en hel del negativa fördomar om svarta, samt att de integrerar sig dåligt i samhällen (kolla USA eller Sydafrika). Dessutom föredrar jag någon från snarlik kultur som mig själv.

Handlar inte om rasism då jag också har en del negativa fördomar om nordafrikaner (kaukasoider) trots att det finns snygga kvinnor därifrån. Jag hatar ingen grupp, har dock kulturella och rasliga preferenser när det gäller vem jag ska leva och bilda familj med. Naturligtvis.
Citera
2014-06-30, 00:50
Medlem
Citat:
Inte byggd för mentalt eller biologiskt. Om kvinnor ska knulla runt, varför kan de då bara föda ett begränsat antal barn? Män kan bli fäder till tusentals barn.

Därför att barn kräver sin tid att bli till helt enkelt. Och kvinnor är bara "fertila" några få dar i månaden, ergo kvinnor är klart gjorda för att knulla runt precis så mycket som hon har lust till, det ökar hennes möjlighet att just bli gravid....där vad du bra dum du.

Citat:
Nej, det vore extremt oansvarigt att skaffa 300 barn runtom i världen. Där kommer vi in på vad jag skrev tidigare, att också söner måste ha gränser.

Precis, och bryr du dig om att begränsa just mäns viftande med snorren till höger och vänster?
Nope bara kvinnors....som har full kontroll på antal barn hon kan få, totalt ologiskt igen alltså.
Kivnnor borde få lov knulla bäst de vill, män däremot borde man kräva oskuldskrav på...vem vet vilka ungar han kommer att dra med i "boet".

Citat:
Vad har kontinent med saken att göra? Du kommer från Eurasien, det gör mongoler också.
Jag är kaukasoid (vit) precis som européer. Folket söder om Sahara är negroider (negrer).

Att man ligger med en person innebär inte att man vill gifta sig. Svarta kvinnor är sexigare än vita, men jag har svårt att tänka mig att leva med en afrikan då jag har en hel del negativa fördomar om svarta, samt att de integrerar sig dåligt i samhällen (kolla USA eller Sydafrika). Dessutom föredrar jag någon från snarlik kultur som mig själv.

Handlar inte om rasism då jag också har en del negativa fördomar om nordafrikaner (kaukasoider) trots att det finns snygga kvinnor därifrån. Jag hatar ingen grupp, har dock kulturella och rasliga preferenser när det gäller vem jag ska leva och bilda familj med. Naturligtvis.

Vad har ras med saken att göra? Du gillar att ligga med en specifik typ av kvinna men bara gifta dig med en annan typ av kvinna...vädligt märkligt om du frågar mig.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-06-30 kl. 01:04.
Citera
2014-06-30, 01:09
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Därför att barn kräver sin tid att bli till helt enkelt. Och kvinnor är bara "fertila" några få dar i månaden, ergo kvinnor är klart gjorda för att knulla runt precis så mycket som hon har lust till, det ökar hennes möjlighet att just bli gravid....där vad du bra dum du.

Och när hon blivit gravid med ett ONS och föder ett barn utan någon pappa. Är det fortfarande evolutionärt smart? Oavsett om vi snackar stenåldern eller Sverige 2014 är ensamma kvinnor med barn en av de mest utsatta grupperna.

Citat:
Precis, och bryr du dig om att begränsa just mäns viftande med snorren till höger och vänster?
Nope bara kvinnors....som har full kontroll på antal barn hon kan få, totalt ologiskt igen alltså.
Kivnnor borde få lov knulla bäst de vill, män däremot borde man kräva oskuldskrav på...vem vet vilka ungar han kommer att dra med i "boet".

Nej, män har också regler och kan inte skaffa barn utanför äktenskapet. Det är oansvarigt och skamligt.
Om en kvinna blir gravid med en man hon inte kommer spendera livet med så kommer hon förbli ensam eller skaffa en man som får uppfostra och ta hand om ett barn som inte är hans eget (dåligt för honom ur evolutionärt perspektiv).

Citat:
Vad har ras med saken att göra? Du gillar att ligga med en specifik typ av kvinna men bara gifta dig med en annan typ av kvinna...vädligt märkligt om du frågar mig.

Därför att sex och äktenskap är två olika saker. Är man bara intresserad av sex väljer man väl naturligt den typ av kvinna man attraheras mest av sexuellt?

Ras/Etnicitet snarare än geografi skapar samhörighet. Känner etniska svenskar störst samhörighet med vita nya zeeländare eller med svarta nigerianer? Trots att Nigeria inte är alltför långt bort från Europa medan Nya Zeeland ligger vid världens ände.
Eller alla svenskar som har sex med en thailändare (förstår inte varför då de är rätt så fula), kan de tänka sig gifta sig med en sådan eller har de kulturella preferenser när det gäller äktenskap?
Citera
2014-06-30, 01:28
Medlem
[quote=BaldEagle|49401676]
Citat:
Och när hon blivit gravid med ett ONS och föder ett barn utan någon pappa. Är det fortfarande evolutionärt smart? Oavsett om vi snackar stenåldern eller Sverige 2014 är ensamma kvinnor med barn en av de mest utsatta grupperna.

Tror jag faktiskt evolutionen sket i. De barn som överlevde, de överlevde eller hur?
Om du tänker så så är det ju i sånt fall precis lika evolutionärt osmart att män ska studsa runt med snorren hit och dit...eller dö hit och dit i div. krig och manlig aggressivitet och överge sina barn.

Citat:
Nej, män har också regler och kan inte skaffa barn utanför äktenskapet. Det är oansvarigt och skamligt.

Men ändå tycker du att män som inte har samma kontroll över sin reproduktion ska knulla runt..
aha du.

Citat:
Om en kvinna blir gravid med en man hon inte kommer spendera livet med så kommer hon förbli ensam eller skaffa en man som får uppfostra och ta hand om ett barn som inte är hans eget (dåligt för honom ur evolutionärt perspektiv).

eller hon gör abort, eller skyddar sig. Kvinnor hr tillgång till betydligt fler och effektivare preventivmedel än män, men ändå är det de som ska akta sig?

Citat:
Därför att sex och äktenskap är två olika saker. Är man bara intresserad av sex väljer man väl naturligt den typ av kvinna man attraheras mest av sexuellt?

Och när man ska till att dela livet med en partner så väljer man någon som inte attraherar en eller inte kan ett skit om sex..??

Citat:
Ras/Etnicitet snarare än geografi skapar samhörighet. Känner etniska svenskar störst samhörighet med vita nya zeeländare eller med svarta nigerianer? Trots att Nigeria inte är alltför långt bort från Europa medan Nya Zeeland ligger vid världens ände.
Eller alla svenskar som har sex med en thailändare (förstår inte varför då de är rätt så fula), kan de tänka sig gifta sig med en sådan eller har de kulturella preferenser när det gäller äktenskap?

Massor med svenska som just gifter sig med thailändare.
Vår värld börjar dessutom bli så globaliserad så en "city" Nigerian kan vara mer "väst" kulturellt sett, än en same från Norrlands inland. Men visst, lika leka bäst säger man ju, men jag tror att även olika kan ha sina poänger det med.
Citera
2014-06-30, 01:46
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Tror jag faktiskt evolutionen sket i. De barn som överlevde, de överlevde eller hur?
Om du tänker så så är det ju i sånt fall precis lika evolutionärt osmart att män ska studsa runt med snorren hit och dit...eller dö hit och dit i div. krig och manlig aggressivitet och överge sina barn.

Färre barn överlevde = färre av de kvinnornas gener fördes vidare.

Om männen är framgångsrika i sina krig skyddar de sina samhällen mot konkurrerande folk. Förlorar de i krig är det dåligt för dem genetiskt.

Citat:
Men ändå tycker du att män som inte har samma kontroll över sin reproduktion ska knulla runt..
aha du.

Ja, eftersom kvinnan förlorar mer biologiskt, socialt och evolutionärt är det större incitament att skydda sig.

Citat:
eller hon gör abort, eller skyddar sig. Kvinnor hr tillgång till betydligt fler och effektivare preventivmedel än män, men ändå är det de som ska akta sig?

Preventivmedel är nytt påfund. Abort är olagligt i många länder.
Människan har inte anpassat sig till det. Aborter är dock dåligt evolutionärt, då man avlivar sin egen avkomma.

Citat:
Och när man ska till att dela livet med en partner så väljer man någon som inte attraherar en eller inte kan ett skit om sex..??

Varför måste allt vara så extremt? När jag skrev att jag föredrog en oskuld, så fick du det till att jag inte bryr mig om något annat än oskuld. När jag skrev att sexighet inte är det enda som räknas, så får du det till att sexighet inte räknas alls.

Jag vill ha en snygg fru. Helst mediterranskt utseende (Mellanöstern, Sydeuropa). Det tycker jag är vackert, medan en svart tjej kan vara mer sexuellt. Hänger du med på skillnaden?

Typ som när en man attraheras sexuellt av porr eller sätter på en Stureplans-slampa, så betyder det inte att det är gigantiska bröst och sönderblekt hår och ankläppar han anser är vackert när han letar fru.

Citat:
Massor med svenska som just gifter sig med thailändare.
Vår värld börjar dessutom bli så globaliserad så en "city" Nigerian kan vara mer "väst" kulturellt sett, än en same från Norrlands inland. Men visst, lika leka bäst säger man ju, men jag tror att även olika kan ha sina poänger det med.

Svenskar som gifter sig med thailändare är dock socialt stigmatiserat. De flesta som ligger med någon därifrån gifter sig inte. Att ha sex med någon är en sak, att dela resten av livet och skaffa barn med någon med helt annat språk, utseende, kultur, religion är en annan.

Givetvis känner svenskar mer samhörighet med samer än med "city-nigerianer".
Citera
2014-06-30, 02:15
Medlem
BaldEagle, Att prata om evolutionära egenskaper som om de vore normativa är att vara helt ute och cykla. Våldtäkt var antagligen väldigt vanligt under en stor del av vår historia, likaså att dö i krigföring med konkurrerande stammar. Inget av dessa ses som positivt idag, så varken hänvisning till evolution som sådan i normativt syfte ELLER att människor är dömda att förbli som de alltid har varit håller.

Utöver det kan vi konstatera att bonobon tillsammans med schimpansen vår närmsta släkting. Där knullar kvinnor som män runt.
Citera
2014-06-30, 02:33
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
BaldEagle, Att prata om evolutionära egenskaper som om de vore normativa är att vara helt ute och cykla. Våldtäkt var antagligen väldigt vanligt under en stor del av vår historia, likaså att dö i krigföring med konkurrerande stammar. Inget av dessa ses som positivt idag, så varken hänvisning till evolution som sådan i normativt syfte ELLER att människor är dömda att förbli som de alltid har varit håller.

Utöver det kan vi konstatera att bonobon tillsammans med schimpansen vår närmsta släkting. Där knullar kvinnor som män runt.

Att dö i krig är aldrig positivt, däremot att vinna krig. Krig används än idag för att få sin vilja igenom. Se bara på USA.
Varför styrde Europa världen för hundra år sedan? Bättre vapen.
Vad hände med nazismen? Besegrades militärt.

Krig glorifieras fortfarande i Väst. Krigsspel och WWII-filmer.

Finns många djur som knullar runt. Finns det belägg för att bonobo-honor är lika promiskuösa som bonobo-hanar? Vad jag läst ger hanar mat till honor i utbyte mot sex. Som prostitution.
Senast redigerad av BaldEagle 2014-06-30 kl. 02:37.
Citera
2014-06-30, 03:18
Medlem
Citat:
Att dö i krig är aldrig positivt, däremot att vinna krig. Krig används än idag för att få sin vilja igenom. Se bara på USA.
Varför styrde Europa världen för hundra år sedan? Bättre vapen.
Vad hände med nazismen? Besegrades militärt.

Krig glorifieras fortfarande i Väst. Krigsspel och WWII-filmer.

Finns många djur som knullar runt. Finns det belägg för att bonobo-honor är lika promiskuösa som bonobo-hanar? Vad jag läst ger hanar mat till honor i utbyte mot sex. Som prostitution.

Du missar uppenbarligen poängen jag försöker föra fram. Evolutionsteorin är deskriptiv, den är inte och kommer aldrig att vara normativ. Dina argument är antingen defeatiska, "det går inte att göra något då x alltid gäller" eller bygger på ett felaktigt antagande om evolutionsteorin som normativ.

Vad gäller bonobos får du nog läsa på. De använder sex bland annat som ett sätt att skapa vänskapsband, homosexuella relationer är exempelvis vanligt förekommande. Men detta är bara en petitess, det är egentligen helt irrelevant vad andra djur gör eller vad vi gjort historiskt sett; det enda relevanta i detta påstående vore om man som sagt försöker förklara ett givet fenomen, vilket inte säger något om att fenomenet är intransigent utan kan endast utgöra grunden för ett deskriptivt påstående.

Dessutom är ditt påstående om krig helt enkelt falskt. Krig glorifieras inte i väst idag, och vad folk gillar för dataspel är lika irrelevant som att barn gillar att leka cowboy och indianer.
Senast redigerad av Micke_hs 2014-06-30 kl. 03:26.
Citera
2014-06-30, 11:03
Medlem
Kaitas avatar
Citat:

Du kallar andra "dumma" när de försöker föra en diskussion. Inte heller du har alla svaren, så ett tips är att försöka respektera andras synpunkter.

Självklart finns en biologisk skillnad mellan män och kvinnor kring fortplantningen. Att kvinnor är mer selektiva (generellt) i valet av partner är inte någon konstig ståndpunkt. Anledningen är att hon vill att avkomman ska överleva. Bra gener - god chans till överlevnad. Att som kvinna välja mängdstrategin, dvs att skaffa så många avkommor som möjligt går helt enkelt inte fysiskt (typ Max 15st) Alltså behöver hon tänka efter före.

Mannen däremot har i princip inte motsvarande begränsning. För att få så många avkommor som överlever som möjligt är det rationellt att "knulla runt".
Att vårt moderna samhälle suddar ut och rör ihop villkoren, framförallt genom ekonomin som kommer in som en gökunge och stökar till, ändrar inte de fysiska och biologiska preferenserna hos oss.

Detta betyder inte att det alltid ska vara som det varit eller att allt är på ett enda sätt. Men du kan inte säga att den som förklarar ett visst beteende utifrån detta har "fel". Ur ett strikt biologiskt samhälls-/stamperspektiv är kontroll av kvinnornas sexualitet mycket rationellt (men förkastligt).

Det du kan argumentera för är att det är dåligt och att vi borde ändra på det, men att låtsas som att världen är annorlunda än den faktiskt är blir inte särskilt konstruktivt.
Senast redigerad av Kaita 2014-06-30 kl. 11:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in