Citat:
Ursprungligen postat av
Snobb
Jag blir bara mer och mer övertygad om att detta inte var ett planerat mord utan ett gräl som spårade. Nu tvivlar jag till och med på att JH ens visste att LL skulle vara där. JH skulle bara hämta grejer från lägenheten och väntade på att JA skulle gå för att inte behöva träffa honom. Vem är sugen på att träffa sitt ex som kanske krossat ens hjärta liksom? Sen blir det som en chock för JH att LL befinner sig i lägenheten och det spårar. Ser att flera nu är inne på samma spår som jag dessutom. Det här blir spännande.
Jag är övertygad om att JH visste att LL befann sig i lägenheten, om inte annat måste hon väl ha sett LL's bil - oavsett anade hon att hennes rival fanns i JA's bostad, hur skulle hon annars ha kommit in i lägenheten för att hämta hennes påstådda ägodelar?
Jag är säker på att JH ville bemöta sin rival för att få någonslags bekräftande av JA's och LL's förhållande samt för att få ett utlopp för de starka känslomässiga stridigheter hon hade inombords och som fick henne att må dåligt.
Vem har inte varit i samma situation någon gång i sitt liv?
Hon var ute efter hämnd på både JA och LL, det tog uttryck i två olika skepnader.
Mord/dråp/vållande på sin rival som hade ett förhållande med hennes blivande kille.
En sarkastisk notis på en lapp lämnad till JA som högst troligt kommer att lida för en lång framtid i och med denna händelse. Exakt vad JH var ute efter. Ge tillbaka på hennes lidande som dessa två tillfogat henne.
Återstår att se hur TR/HR tolkar detta. Svårt att veta men minst 6 år kommer hon att få skaka galler.