Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-07-05, 12:58
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
https://www.flashback.org/sp49349887

Pommestallrik skådar mitt öga och nåt annat kaloririkt men ingen Jonna tillagandes några
pannkakor sittandes på golvet som det pratats om.

Kolla särskilt sista länken: Rent kusligt faktiskt. En dörr nedkletad med röd färg och
därunder tjejen ifråga bakom galler...som om hon visste vad som väntade henne...

Hur kan det vara kusligt? Det är klart att hon visste vad som väntade henne när hon planerade mordet. Hon sålde ju hästen/hästarna också för att hon visste att hon förmodligen kommer att sitta inne ganska många år.
Citera
2014-07-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhichWitch
Det var väl någon som kommenterade att hon lagt upp en trött morgonbild någonstans och kommenterat sitt morgonhumör...om jag mins rätt

Även om man är morgontrött så tror jag man piggnar till så fort man ser någon med en hammare som den personen vill drämma i huvudet på en.
Citera
2014-07-05, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhichWitch
Ingen aning och det känns inte så intressant. jag tror knappast LL räknade med att bli påhoppad med en hammare oavsett medans JH kickat igång på hat, ilska och adrenalin rätt länge.

Prova mitt på dagen att gå på en större person på stan. Gapa, skrik och uppträd väldigt aggressivt. De flesta personer blir väldigt illa till mods och backar.

Nu visste LL vem JH var, men de flesta reagerar ändå med stort obehag och försöker komma undan en sån situation. De allra flesta reagerar inte med att plocka den som attackerar.

Där jag kommer från hade du fått på käften om du gått på en större/jämnstor och kanske i vissa fall till och med mindre person och börjat gapa, skrika och uppträda väldigt aggressivt.
Citera
2014-07-05, 13:17
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Hur kan det vara kusligt? Det är klart att hon visste vad som väntade henne när hon planerade mordet. Hon sålde ju hästen/hästarna också för att hon visste att hon förmodligen kommer att sitta inne ganska många år.

Intressant infallsvinkel som du kommer med där. Skulle, som du är inne på, kunna förklara både de egendomliga fotografierna och försäljningen av hästarna. Om så vore så är brottsrubriceringen given.
Senast redigerad av LeeVan 2014-07-05 kl. 13:20.
Citera
2014-07-05, 13:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I mångt och mycket har hon ju agerat rätt rationellt under hela tiden.

Syftet med att sitta i bilen utanför lägenheten kan ha varit att notera vid vilka tider JA och LL åker till jobbet.

Tydligen arbetade dom skift på olika tider.

Enligt uppgift i tråden skulle LL gå på sitt 06.30. JA började tidigare än så. Portlåset slås av 06.00.

Om LL skulle iväg borde hon varit på väg ut genom dörren i samma veva som JH tog sig in i porten och placerade sig strategiskt i trappen.

JH hade ju ingen nyckel in till lägenheten. När LL klev ut och vände sig om för att låsa dörren, tror jag JH slog till. Släpade sedan in LL i lägenheten och låste. Resten följde på det ...

Som sagt jag tror det var genomtänkt och planerat.
Det fetade: Hur förhåller det sig med den saken egentligen?
Skulle LL verkligen börja jobba så tidigt den dagen?

I så fall om detta nu stämmer så blir det ju så att JH lurpassat på LL. Hon har kanske vetat
om hennes arbetstider och väntar nu ut att LL ska lämna lägenheten och gå iväg.
Och då börjar det hela.

Så då skulle inte JH behövt ringt på alltså i morgonen utan det ser lite annorlunda ut.
Citera
2014-07-05, 13:31
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Så du menar att hon har planerat mordet på LL ända sedan augusti förra året?
För bilderna ifråga kommer väl från den tiden?

Så länge tror absolut inte jag att hon haft såna tankar.
Citera
2014-07-05, 13:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Intressant infallsvinkel som du kommer med där. Skulle, som du är inne på, kunna förklara både de egendomliga fotografierna och försäljningen av hästarna. Om så vore så är brottsrubriceringen given.

Nej, vi glömmer det. Tidshorisonten blir fel.
Citera
2014-07-05, 13:41
Medlem
Snobbs avatar
Svartsjukedramat utspelade sig nog efter augusti va? Hästarna såldes nog av ekonomiska skäl.
Citera
2014-07-05, 14:04
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Svartsjukedramat utspelade sig nog efter augusti va? Hästarna såldes nog av ekonomiska skäl.

Inte kan JN ha funnit några ekonomiska skäl att hålla ett mindre stall på den gemensamma "gården" då exet letade nya killar på Badoo och dejtade JA.
En häst är dyr, flera än mer och som PA tjänar man inga hiskeliga pengar, utan mer till livets nödtorft.
Kan tänka mig att JN har fått bidra med kronor och så länge han såg en chans att hon skulle komma tillbaka till honom, kanske han såg mellan fingrarna. Men ack, JH hade fått smak på annat.
Tror hon var på väg ut, så att JN kunde fortsätta sitt liv och kanske starta en ny relation.
Citera
2014-07-05, 14:40
Medlem
Guardian Angels avatar
Jag fick ett pm från en ny medlem som inte får skriva ännu men kommer med en vaken iakttagelse:

Bilden på nya fyndet ser ut som en gummiklubba (eller möjligen vanlig slägga) som används för att slå ner stolparna man har för att hägna in hästhagar. Vore ju inte speciellt konstigt om JH ägde en sån (snarare konstigt om hon inte hade en, hur har hon då gjort hagar?). Så om den hittats där det står stolpar kan den ha glömts bort, annars borde den inte hamnat där av misstag.
Citera
2014-07-05, 14:44
Medlem
Guardian Angels avatar
Frågan är om hon erkänt dråp?

Citat:
Kvinnan häktades den 22 juni och erkände misshandel och vållande till annans död.
- Hon har gjort en hel del medgivanden sedan dess. Mer än så kan jag inte säga, säger utredare Robert Haslinger.

http://na.se/nyheter/askersund/1.2547656-kollegorna-i-chock-efter-styckmordet-overkligt-
Citera
2014-07-05, 15:36
Medlem
Citat:
Då gjorde hon det dåligt genom att visa sig för grannen, lämna handskriven lapp till JA samt att styckningen då blir helt ologisk. Bäst vore ju att lämna kroppen kvar i lägenheten.

Styckningen är logisk eftersom den planerades i en hast. Från plan A skulle den ligga kvar. När JH inser att hon lämnat egna DNAt på kroppen och golvet och dessutom riskerar att placera sin egen bil på platsen genom att gå till den, detta efter att mordet skapat mer oljud än planerat, så måste kroppen bort och brottsplatsen städas.

PS. ok Schyrrer i Tyskland my bad. Hoppas hon inte får njuta av att Tyskland vinner guld
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in