Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-29, 04:28
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Självklart! För mig är det uppenbart, tror hon fullkomligt njöt av den ultimata hämnden. Om inte hon kunde få JA så skulle hon inte få honom och ingen annan heller. Och om hon tyckte konfrontationen med JA var jobbig om det som skedde mellan henne och Lollo var det också det ultimata straffet att ge honom. Så jag tror hon såg det som att slå två flugor samtidigt. Fienden död och han som svek får stå för att han valde fel

Uppenbart?

Om hon inte kunde få JA och inte någon annan heller skulle få JA så hade hon väl mördat JA och inte alla hans framtida flickvänner.
Citera
2014-06-29, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbens
Jo det hade varit bra livat.
Tyvärr var det ingen av dem som misstänkte mord då skriken borde ha varit tex på hjälp eller dyligt
Istället för bara skrik.
Dom har en grym ångest och skuldkänslor idag kan jag lova.

Kanske inte slagsmål men nog måste LL blivit duktigt misshandlad / torterad innan.

20 minuters kaos och ingen av grannarna ringer polisen! 20 minuters kaos-skrik som de inte glömmer- sedan tyst - och ingen ringer polisen?
Finns något som heter Underlåtenhetssynd och det är vad de känner av idag.
Var de rädda för att bli inblandade om de ringde polisen? Hade det varit bråk tidigare? Var de rädda för grannen?

Vad gjorde att de inte ringde polisen?
Citera
2014-06-29, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
En del i Aftonbladets artikel sticker ut för mig:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19132521.ab

Det fetade: Jag undrar var den uppgiften kommer ifrån, alltså om det framkommit i förhör eller den rättsmedicinska undersökningen, för enligt mig har det stor betydelse ifall JH visste om LL levde eller trodde LL var död när hon lämnar lägenheten första gången.

Om JH trodde LL var död kan det fortfarande handla om dråp, men om hon visste att LL fortfarande var vid liv visar ju medtagandet av såg och alkoholspruta när hon återvänder att hon räknar med att LL nu var död.
Då bör det väl vara mord och inget annat?

Ordvalet "döende" kan iofs vara en missuppfattning från Aftonbladets sida också, men uppfattar det som en så specifik detalj i sammanhanget.

Eftersom uppgiften kom tidigt och RMU sannolikt var långt från klar, är det lätt att tro att Aftonbladets poliskälla har läckt från förhören, dvs Jonnas uppgifter. Jonna hävdar dråp och då är bilden av en levande men skadad LL mer tilltalande, och sannolikt sann. Det skall till stor precision, och då med kniven för att döda någon omedelbart vid stickande våld.

Dessutom är det tveksamt om RMU kan fastställa i vilken ordning detta skett, än mindre om kroppen styckats, ens ihop med BPU, och hur snabbt förloppet skulle vara.

Mycket kommer handla om exakt hur kniven tog och skadade, huruvida Jonna talar sanning.
Senast redigerad av mypenisatrap 2014-06-29 kl. 07:50.
Citera
2014-06-29, 09:50
Medlem
Citat:
Känner en av de dörrknackande grannarna vid mordtillfället, det var inte ett skrik.
Snarare 20 minuters totalt kaos som avslutades med ett enligt den bekanta i fråga:
Ett skrik jag aldrig kommer glömma, jag hör det fortfarande.
De bankade på dörren under nästan hela förloppet då den var låst och efter det "gälla skriket" blev det tyst som i graven.
Dom trodde det bara var slagsmål.

Edit: hon var garanterat avliden vid tidpunkten då jonna stack hem.

Men varför i helvete larmade dom inte?
Citera
2014-06-29, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Uppenbart?

Om hon inte kunde få JA och inte någon annan heller skulle få JA så hade hon väl mördat JA och inte alla hans framtida flickvänner.

Håller med, i det läget borde JA varit offret.
Det behöver ju inte vara svartsjuke relaterat, det kan ha varit hämd för att hon blev minimerad och förödmjukad på krogen.
Citera
2014-06-29, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laulas
20 minuters kaos och ingen av grannarna ringer polisen! 20 minuters kaos-skrik som de inte glömmer- sedan tyst - och ingen ringer polisen?
Finns något som heter Underlåtenhetssynd och det är vad de känner av idag.
Var de rädda för att bli inblandade om de ringde polisen? Hade det varit bråk tidigare? Var de rädda för grannen?

Vad gjorde att de inte ringde polisen?

Missförstå mig rätt
Först låter det som ett slagsmål, det sista dom hör är ett skrik dom aldrig kommer glömma.
Det var knappast någon som tänkte mord då de hörde att det va 2 tjejer.
Man ringer inte polisen jämt, iaf inte jag.
Hade dom nu gjort det så hade polis aldrig anlänt till platsen i tid och även om de gjort det så hade inte jh brytt sig, 2 grannar bankade på dörren och skrek åt dem att lägga av men utan respons. Vad skulle polisen gjort?? Skjutit sönder låset som på film?
Citera
2014-06-29, 10:08
Medlem
icons avatar
Jag önskar det fanns någon som kände till bakgrunden till Jonnas val av den senaste (?) tatueringen. Den fascinerar mig av någon anledning. Hennes första tatueringar har annan stil och storlek och placering och rimmar mer med mina föreställningar om den vad den sortens tjej hon visar upp på sin första blogg skulle välja. Den senaste följer inte alls samma mönster. Är det ett motiv hon själv tänkt ut eller finns det fler som har samma motiv? Den kanske rentav är rätt vanlig hos en viss klick individer? Jag har inga tatueringar själv och vet därför inte alls hur man brukar tänka om motivval osv. Den senaste är rätt stor och synlig och verkar vilja visas. Vad vill man visa med det motivet? Menar alltså motivet med Hulken och prinsessan på underarmen.
Citera
2014-06-29, 10:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Missförstå mig rätt
Först låter det som ett slagsmål, det sista dom hör är ett skrik dom aldrig kommer glömma.
Det var knappast någon som tänkte mord då de hörde att det va 2 tjejer.
Man ringer inte polisen jämt, iaf inte jag.
Hade dom nu gjort det så hade polis aldrig anlänt till platsen i tid och även om de gjort det så hade inte jh brytt sig, 2 grannar bankade på dörren och skrek åt dem att lägga av men utan respons. Vad skulle polisen gjort?? Skjutit sönder låset som på film?

Hade polisen stått utanför och hört samma sak så kan du ge dig fan på att dom sett till att öppna dörren om ingen öppnat självmant då dom skrikit att det var från polisen.
Citera
2014-06-29, 10:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Jo, griftefridsbrott är en brottsrubricering och kommer deffo att ignoreras om åtal för det inte väcks. Styckningen i sig kommer dock naturligtvis att beaktas.

Är inte styckningen ett brott mot griftefriden menar du?
Citera
2014-06-29, 10:14
Medlem
BillBasss avatar
Ska ha stoppats av polis – i mordoffrets bil

Citat:
Hon ska ha stoppats i en poliskontroll strax efter mordet – i offrets bil, men hållit masken, skriver Aftonbladet.

Citat:
Sedan ska 24-åringen ha stulit nycklarna till lägenheten och offrets bilnycklar och kört med offrets bil till sitt hem några mil bort i Kumla för att byta kläder och hämta en såg. Därefter körde hon tillbaka till lägenheten.
På vägen tillbaka till mordplatsen stoppas hon i en poliskontroll, enligt uppgifter från en poliskälla till Aftonbladet. Kvinnan håller masken och fortsätter mot Askersund där hon med den stulna nyckeln tar sig in i lägenheten.
Citat:
Där ska hon ha styckat 22-åringens kropp i badrummet och sedan burit ner kroppsdelarna till bilen. Innan hon lämnar mordplatsen knackar hon, enligt tidningen, på hos grannen som klagat.
Citat:
Hon förklarar att det varit lite bråk, men inget att oroa sig över och att expojkvännen som bor i lägenheten inte var inblandad.
Hon parkerar sedan om sin egen bil med kroppsdelarna i bagaget och ställer den på Coop i Askersund. Därefter tar hon 22-åringens bil och kör till jobbet, enligt Aftonbladet
Expressen har sökt Örebropolisen, men de kan inte kommentera de nya uppgifterna.

Expressen hänvisar till Aftonbladet, men jag hittar ingen artikel som innehåller så här detaljerade uppgifter. Någon annan som har varit mer observant???

Enligt sökning på Expressen är artikeln publicerad 9:16 idag. Hittade den dock inte länkad fr Expressens startsida, utan längst ner på GT:s startsida.

Edit: Nu har den dock dykt upp på Expressens startsida.
Senast redigerad av BillBass 2014-06-29 kl. 10:17.
Citera
2014-06-29, 10:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Ska ha stoppats av polis – i mordoffrets bil

Expressen hänvisar till Aftonbladet, men jag hittar ingen artikel som innehåller så här detaljerade uppgifter. Någon annan som har varit mer observant???

Enligt sökning på Expressen är artikeln publicerad 9:16 idag. Hittade den dock inte länkad fr Expressens startsida, utan längst ner på GT:s startsida.
Någon som har tittat i pappers-Aftonbladet?
Citera
2014-06-29, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hade polisen stått utanför och hört samma sak så kan du ge dig fan på att dom sett till att öppna dörren om ingen öppnat självmant då dom skrikit att det var från polisen.

Det lät som tjejslagsmål, efter sista skriket var det troligtvis försent.
Tor inte de sparkar upp dörren då den bör gå utåt, tror inte insatts styrkan kommer mer stocken för det hinner de inte, tror inte de skjuter låset. Dem hade nog snällt fått stå kvar där ute. Det gick för fort. Du lever i Sverige.
Ja nu har jag delat med mig av det jag vet, tråkigt är det men knappast något grannar eller polis kunnat avstyra vid tillfället verkar det som.
Lider med vänner och anhöriga till de inblandade.
Tack för mig, hej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in