Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-28, 20:08
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Frågan är om LL gav JH örfilar och i så fall är det ju extra intressant att veta varför?

Vad var i anledningen till örfilarna ni som är insatta?

JH ska ha skickat hot sms till Lollo, och där av ett par örfilar.
Citera
2014-06-28, 20:11
Medlem
Quods avatar
Jag vill egentligen inte fokusera på BO, men jag noterade på hennes Instagram att hon själv skämtade om sitt morgonhumör.

Citat:
(från http://instagram.com/p/htVn_rEuCv)

There are 2 kinds of people in this world:

1) morning people
2) people who want to shoot morning people

Det går naturligtvis inte att dra några växlar av detta förutom möjligtvis att hon besatte viss självkännedom och självironi.
Citera
2014-06-28, 20:11
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst, men vad kan tidpunkten 06 berätta, varför just då. Behövde hon mycket tid, var det planerat att döda LL, typ.

Jepp, hon planerade tidsspannet utefter JA:s frånvaro. Hon ville ha maximalt med tid.
Citera
2014-06-28, 20:14
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst, men vad kan tidpunkten 06 berätta, varför just då. Behövde hon mycket tid, var det planerat att döda LL, typ.

Självklart! För mig är det uppenbart, tror hon fullkomligt njöt av den ultimata hämnden. Om inte hon kunde få JA så skulle hon inte få honom och ingen annan heller. Och om hon tyckte konfrontationen med JA var jobbig om det som skedde mellan henne och Lollo var det också det ultimata straffet att ge honom. Så jag tror hon såg det som att slå två flugor samtidigt. Fienden död och han som svek får stå för att han valde fel
Citera
2014-06-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Är det helt bekräftat att JH hade hammaren med sig när hon kom?

Enligt aftonbladet så har polisen läckt att Jonna sagt så i förhör.
Citera
2014-06-28, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Det där är så konstigt tänkt av henne så det finns ju bara inte, men å andra sidan har hon väl inte tänkt en enda vettig tanke under dagen... på vilket sätt tänkte hon att alkoholen skulle hjälpa öht? "Jaha offret var berusat, ja då kan det gå här"?

Får man lov att döda och stycka offret så länge det är berusat eller vad menar Jonna?
Citera
2014-06-28, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Ja jag tyckte tidsschemat verkade tight nog utan de där nya uppgifterna att hon kört bort LL:s bil också, hur fan har hon hunnit med det? Och vart körde hon den? Till Zinkgruvan? Och hur som helst, hur tog hon sig därifrån till sin egen bil? Nej det där får jag inte ihop alls. Kan det vara den manövern hon velat ha hjälp av JN med? Undrar om det alls stämmer att hon verkligen har gjort det?

Vet vi hur långt hon körde Lovisas bil? Kanske tog bilen tillbaka? Folk lägger för mycket vikt vid tiden, själva attacken i lägenheten har gått på några minuter sen resten har hon uppenbarligen också hunnit med.
Citera
2014-06-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag också tror att det fanns fler hammarskador. Polisen sagt att kroppen var i delar och illa tilltygad. Hammare gör fruktansvärda skador på huvudet och i ansiktet.

Själv tror jag att Jonna har både slagit och skurit ur sin aggression under styckandet.
Citera
2014-06-28, 20:29
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Vet vi hur långt hon körde Lovisas bil? Kanske tog bilen tillbaka? Folk lägger för mycket vikt vid tiden, själva attacken i lägenheten har gått på några minuter sen resten har hon uppenbarligen också hunnit med.

Det står förklarat i händelseförlopp på AB.
Citera
2014-06-28, 20:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Det står förklarat i händelseförlopp på AB.

Var står det hur långt hon flyttade LL bil? Om du nu har en sådan uppgift, varför underlättar du inte och länkar?
Citera
2014-06-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Att åklagaren inte kan motbevisa det och göra tvivel att hon planerade mordet.

Ett mord behöver inte vara planerat.
Citera
2014-06-28, 20:36
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ett mord behöver inte vara planerat.

Dock måste det vara uppsåtligt. Annars inget mord hihi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera