Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-26, 12:49
Medlem
Timjan256s avatar
Varför styckade hon kroppen? Har hon gjort en sk. "transportstyckning" för att flytta kroppen till en annan plats?
Citera
2014-06-26, 12:52
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Varför styckade hon kroppen? Har hon gjort en sk. "transportstyckning" för att flytta kroppen till en annan plats?
Troligtvis
Citera
2014-06-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Jag undrar fortfarande vad hon ville ha hjälp med.

Vad tror du? Ville hon ha hjälp med styckningsschema eller flytthjälp?

Svaret på varför åklagaren inte behåller honom i häkte är att det enda de haft på honom var telefonsamtalet och vi kan dra slutsatsen att JH nu talar. Och när hon säger att han inte velat hjälpa henne så faller skälet för misstanke.

Men vad tror du nu hon ville ha hjälp med?

Jag tror ingenting, hon kan viljat ha hjälp med vad som!!!! Flytta, stycka, gömma kroppen, undanröja andra bevis.... Men det är orelevant vad jag tror!
Citera
2014-06-26, 12:55
Medlem
begbies avatar
Citat:
Sedan finns det ytterligare ett intryck som jag får av bloggen - en smygande känsla av att JH egentligen inte är särskilt tillfreds med sitt liv. Av alla bilder på levnadsglad JH, som är aktiv, socialt utåtriktad och lite impulsiv tjej får jag intrycket att hon överkompenserar någon brist i sitt liv; att hon utåt vill visa upp en bild av som inte är helt sann. Alla crazy-girl-bilder tycker jag signalerar en vilja att framstå på ett visst sätt. (Eller också är det jag som läser in för mycket.)

Precis det intryck jag får också. Det i kombination med hennes enorma intag av skräpmat, godis mm, något hon hela tiden kommenterar att hon INTE mår dåligt av. Tror det är precis tvärtom. Frustrationen, hjälplösheten och i viss mån hatet har legat och pyrt en rätt lång tid enligt mig.
Citera
2014-06-26, 12:56
Medlem
Caracallass avatar
Ställer frågan igen, VEM tipsade Jonna om att Lovisa fanns i lägenheten??
Citera
2014-06-26, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ingen aning, men bilddagboken (2009 och däromkring) var full med Tim-bilder och bloggen (2010-) JN. Hon spar dem som troféer.
Det var väl tänkt att fylla nästa med JA.

Jag tror att du drar alldeles för stora växlar av denna blogg. Hon har dokumenterat sitt liv i bilder (som så många andra) och hur du kan få det till att det är en del i nån djävulsk plan har jag svårt att förstå. Jag är ingen bloggläsare av rang själv, men om du är det så kanske du kan svara på om bloggare i regel brukar radera gammalt material?
Citera
2014-06-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Jag tror ingenting, hon kan viljat ha hjälp med vad som!!!! Flytta, stycka, gömma kroppen, undanröja andra bevis.... Men det är orelevant vad jag tror!

Varför svarade du överhuvudtaget på mitt första inlägg om du liksom inte är intresserad av ämnet?

Det var väl närmast inte ställt till dig då det är irrelevant vad du tror. Var mer tänkt som en fråga till de som finns på orten och har någon insyn. Det känns ju som mer intressant än att du svarar att du inget vet och inget tror.

Att åklagaren inte ville ha honom kvar beror på att JH börjat tala nu.
Citera
2014-06-26, 13:00
Medlem
Jag tror att JH hade hamnat i depression de senaste månaderna innan mordet.
Citera
2014-06-26, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ställer frågan igen, VEM tipsade Jonna om att Lovisa fanns i lägenheten??

Vad menar du med "tipsade"? Hon kan ju lika gärna ha chansat på att LL skulle vara där.
Citera
2014-06-26, 13:06
Medlem
JnDs avatar
Det hela låter ganska osannolikt... Är hon jägare, jobbat som slaktare, helt känslofri? Att hon själv skulle hinna med allt som skrivits i denna tråd går inte ihop... Vi pratar inte om Dexter nu, utan om en liten brud...
Citera
2014-06-26, 13:07
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babycakes2013
Jag tror att du drar alldeles för stora växlar av denna blogg. Hon har dokumenterat sitt liv i bilder (som så många andra) och hur du kan få det till att det är en del i nån djävulsk plan har jag svårt att förstå. Jag är ingen bloggläsare av rang själv, men om du är det så kanske du kan svara på om bloggare i regel brukar radera gammalt material?

Drar inga växlar alls. Det första som slog mig var just de många bilderna på pojkvännerna och att hon lät gamla ligga kvar ute på nätet.
Citera
2014-06-26, 13:11
Medlem
Citat:
Okej. Hon hann alltså med att misshandla någon till döds, eventuellt flytta henne och stycka henne, köra henne fyra mil och dumpa henne och städa i JAs lägenhet på hur många timmar? 6 timmar?

Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Om det stämmer att hon backade upp bilen strax efter kl. 9, så bör det innebära att det då var dags för lastning.
Dödade hon LL strax efter kl. 6 så har hon haft nära 3 timmar på sig för styckning. (om den nu utfördes i lägenheten).
Köra kroppen till Hällabrottet tar ca en halvtimma.
Hon kan ha hunnit med att gå ut med hundar, äta lunch och se ett CSI-avsnitt innan hon åkte till jobbet.

Citat:
Du tror att hon har lyckats städa så väl i lägenheten att polisen inte är säkra på att det är mordplatsen?

Klockan nio har hon alltså styckat klart. Så kör hon kroppsdelarna till Hällabrottet och är tillbaka klockan halvtio.

Så tittar hon en timma på CSI och klockan är halv elva, går ut med hundarna, klockan är elva och så äter hon lunch en halvtimma och klockan är halv tolv. Så städar hon lägenheten efter styckningen från halv tolv till halv tre och går på jobbet och börjar jobba tre och ingen märker något.

Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Städningen var nog inte avsedd att lura polisen utan mer för att JA inte skulle märka något.
Jag är relativt säker på att det är badkar i lägenheten, om ingen rörelsehindrad bott där tidigare.

Ut med handdukar, tvättkorg etc. från badrummet.
In med kroppen, stycka och paketera.
Iväg till Ica-Jouren och köpa Klorin.
Gå loss på allt och duscha av.
Tillbaka med badrumsgrejorna igen.
Tvätta golvet där hon mördades.
Klart.

Citat:
Ursprungligen postat av JnD
Det hela låter ganska osannolikt... Är hon jägare, jobbat som slaktare, helt känslofri? Att hon själv skulle hinna med allt som skrivits i denna tråd går inte ihop... Vi pratar inte om Dexter nu, utan om en liten brud...

Det är något jag också funderat över. Men enligt Malom ska det inte vara någon match.

Det har ju gått rykten om att hon styckats i stallet på hemgården men så säger många transportstyckning och då måste det ha skett i lägenheten. Ska bli intressant med FUP!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in