2014-06-28, 22:57
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Och den diagnosen fick han väl efter avgiftning?
Josefsson brukar säga att SB:s enda problem är Säter...

Nej den diagnosen fick han av Otto Brundin för en bit över 40 år sen,Brundin tog till den vetenskapliga metoden att mäta viss kroppsdel och därigenom ställa diagnosen. Hur det nu är möjligt???? Han var fö 80 år då Brundin alltså
Senast redigerad av Stina-Lina 2014-06-28 kl. 23:00.
Citera
2014-06-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grismongis
Tagit 60mg stesolid, 2mg xanor i morse, ytterligare 2mg xanor under eftermiddagen, och är vid mina sinnens fulla bruk. Källberg kanske ansåg att det fanns andra nya vägar att gå i behandlingen, och medicineringen hade nog inte fungerat som det var tänkt från början. Jag behöver ingen hjälp, mina fyra läkare är väldigt duktiga.
Fyra läkare?? Behöver ingen hjälp?? Har ditt konto kapats Grismongis?
Citera
2014-06-28, 23:03
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Och den diagnosen fick han väl efter avgiftning?
Josefsson brukar säga att SB:s enda problem är Säter...

Har han verkligen påstått det?

Hursomhelst har vi ett utlåtande från 2012 eller när det nu var. Jag är lite osäker på om pedofili var med där. Men rätta mig om jag har fel. I vilket fall är det vad vi har att utgå ifrån, och där får vi också veta att SB har en del störningar.

Inte särskilt uppseendeväckande att någon som haft psykiska problem ända sedan barndomen, och som vanvårdats som tvångsintagen på rättspsykiatrisk anstalt uppvisar en del problem. Men det är också klart att dessa inte enbart kommer från Sätertiden, utan även ligger i hans person som sådan. Nu verkar det ändå som att man tog det korrekta beslutet att sig av rättspsykiatrisk tvångsvård med frigång. (Jo, jag vet att det inte är den korrekta termen. Men ni förstår vad jag menar.)

Med tanke på att han knappast ens skulle kunna beställa en lättöl på krogen, eller fjärta på en lekplast, utan att Expressen går ut med krigsrubriker på löpet, kan vi vara säkra på att han skött sig.
Citera
2014-06-28, 23:04
Medlem
Citat:
Fyra läkare?? Behöver ingen hjälp?? Har ditt konto kapats Grismongis?
Jag har fyra läkare som föreskriver det jag behöver. Sture hade väl också flera läkare.
Citera
2014-06-28, 23:07
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Jag har fyra läkare som föreskriver det jag behöver. Sture hade väl också flera läkare.

Det där var väl ett skämt?

SB hade bara en ansvarig läkare i taget såvitt jag kan förstå
Citera
2014-06-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Det där var väl ett skämt?

SB hade bara en ansvarig läkare i taget såvitt jag kan förstå
Vilken var överläkare när Sture återvände från Växjö, var det inte Källberg?
Nej, jag har kontakt både med svenska och utländska läkare.
Citera
2014-06-28, 23:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Nu finns det ett allmänintresse av att veta vem det är. Var det inte så att hon är ett typexempel på inplanterade minnen av övergrepp enligt den norellska terapin?
Ja, hon hade gått i psykoterapi hos MN-lärjungen CL och härefter jobbat som mentalskötare och vik. psykoterapeut på Säter. CL slog klorna i henne 1982 och hon började efter tre år att "återvinna" sina minnen varefter hon blev på det klara med att hon utsatts för övergrepp av sin far och så småningom även av faderns kollegor. Hon träffade SB 1992 på Säter och var också hans terapeut en period. De brevväxlade också och SB hade fått femton brev från henne (med uppmuntrande tillrop); de brev SB skickade till henne citeras i manuskriptet till "TQ:s värld", dvs hon hade överlämnat alla SB:s brev till MN.
Citera
2014-06-28, 23:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nej den diagnosen fick han av Otto Brundin för en bit över 40 år sen,Brundin tog till den vetenskapliga metoden att mäta viss kroppsdel och därigenom ställa diagnosen. Hur det nu är möjligt???? Han var fö 80 år då Brundin alltså
Hur rimmar diagnosen med att han 1974 går på bögklubb och följer med en 9 år äldre man hem..?
Citera
2014-06-28, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hur rimmar diagnosen med att han 1974 går på bögklubb och följer med en 9 år äldre man hem..?
Kan man inte vara pedofil och bög menar du?
Citera
2014-06-28, 23:40
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Kl 15.54
Levander tillägger "Största risken för återfall anser Levander är Bergwalls sexuella läggning [B]i samband med missbruk."[/b] Han nämner inte vad jag kan se diagnosen

Han höll på förfrågan med om diagnosen pedofili. - Kan det tänkas att Levander har fel? - Kan det tänkas att SB:s agerande kan skyllas på droger och sniffning? - Kan det tänkas att det faktum att han efter de här pojkhistorierna inte har gjort sig skyldig till ett enda övergrepp på barn talar för att han inte är pedofil, och att hans besök på en homosexklubb 1974 med åtföljande hembesök hos en man, äldre än han själv, mer talar för att han är renodlat homosexuell och i likhet med så många andra homosexuella män gillar 20-åriga killar med välbyggda kroppar?
Citera
2014-06-28, 23:42
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Det rimmar inte sämre än att när det var dags att tänka på refrängen där på bögklubben, visade det sig att han hade flera strängar på sin lyra.
Citera
2014-06-28, 23:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Kan man inte vara pedofil och bög menar du?
Nej, det menar jag inte, men var ser du pedofilin efter 1969?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in