Den blev rätt bra till slut, lite nya coola grejor fick man allt se. Definitivt en av de bättre horrors man sett senaste åren även om det kanske inte säger mycket med tanke på genrens nedgång.
Gillade Villeneuves Incendies, men den här gick inte hem. Den misslyckas med att förmedla den surrealistiska, mardrömslika känslan jag antar att den vill förmedla, och efter sista scenen kände jag mig mest likgiltig. Gyllenhaal överraskar bitvis.
Gillade Villeneuves Incendies, men den här gick inte hem. Den misslyckas med att förmedla den surrealistiska, mardrömslika känslan jag antar att den vill förmedla, och efter sista scenen kände jag mig mest likgiltig. Gyllenhaal överraskar bitvis.
Enligt mig är Polytechnique regissörens bästa film, men så finner jag filmer om skolmassakrar intressanta och spännande, plus att den bygger på skolkskjutningarna i Montreal.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!