Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Militär eller maritim personal har väl oftast uniformer /arbetskläder som de inte kan välja själva? Förekommer säkert uppkavlade ärmar även på dessa...
Jo, utbudet är säkert begränsat, men om det fanns kvinnor ombord skulle skägget trimmas, håret vaxas, parfymen på och uniformen vara tvättad och struken.
Är det bara män däremot kan man förvänta sig vildvuxet hår och skitiga uniformer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Nej snickare bär inte blåställ för att vara sexiga, och sekreteraren på jobbet har antagligen inte en kort kjol och lite urringat för att vara sexig heller...
Det är detta som är så bizarrt i min värld. Varför klä sig sexigt om man inte vill signalera sexighet?
Har större förståelse nu dock, i och med denna tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Katzyn
Vad gäller dina bilder som du beskrivit som sexuellt utmanande så är jag inte enig. Om det där svarta är en kjol håller jag med om att den faktiskt är så kort att den är skandalös och därmed platsar. Om det är shorts är det en annan sak. Extremt korta shorts har varit inne ett par år nu. Det hör alltså till ett vedertaget mode och är något som en yngre kvinna absolut kan dra på sig bara för att verka moderiktig och inte för att vara sexuellt utmanande. Guldkjolen är ju påfallande uppenbart nått man köper från en sexsida och därför svår att klassificera. Förutsatt att någon tycker det där är snyggt, antagligen invandrare isf, så tror jag nog att en tjej kan ha det också för att vara "barbieglittrig" snarare än sexig. Men det ser mer ut som något en av mode helt ointresserad snubbe kan beställa från valfri sexsida till flickvännen och som tjejen motvilligt eller med ett roat flumgarv drar på sig före sexytime...
Haha!
Jag tror att samtliga fall av bilderna jag länkade representerar vad en man i allmänhet skulle betrakta som exempel i respektive kategori (avvikande åsikter är välkomna).
Men jag börjar få mer och mer insikt i att gränsen inte ligger på samma ställe hos kvinnor i allmänhet.