Citat:
Jo, utbudet är säkert begränsat, men om det fanns kvinnor ombord skulle skägget trimmas, håret vaxas, parfymen på och uniformen vara tvättad och struken.
Är det bara män däremot kan man förvänta sig vildvuxet hår och skitiga uniformer.
Det är detta som är så bizarrt i min värld. Varför klä sig sexigt om man inte vill signalera sexighet?
Har större förståelse nu dock, i och med denna tråd.
Haha!
Jag tror att samtliga fall av bilderna jag länkade representerar vad en man i allmänhet skulle betrakta som exempel i respektive kategori (avvikande åsikter är välkomna).
Men jag börjar få mer och mer insikt i att gränsen inte ligger på samma ställe hos kvinnor i allmänhet.
Är det bara män däremot kan man förvänta sig vildvuxet hår och skitiga uniformer.
Det är detta som är så bizarrt i min värld. Varför klä sig sexigt om man inte vill signalera sexighet?
Har större förståelse nu dock, i och med denna tråd.
Haha!
Jag tror att samtliga fall av bilderna jag länkade representerar vad en man i allmänhet skulle betrakta som exempel i respektive kategori (avvikande åsikter är välkomna).
Men jag börjar få mer och mer insikt i att gränsen inte ligger på samma ställe hos kvinnor i allmänhet.
Men en mer ovårdad framtoning kan också vara tänkt att imponera eller åtminstone smälta in bland grabbarna? Om alla ser ut så förutom en som drar på parfymen och pedantiskt stryker allt varje dag kommer väl han antagligen att få höra om det?
Därför att en figurnära klädsel med kanske aningens klyfta etc uppfattas som en vårdad, proffsig klädsel i den yrkesrollen. En kvinna kan vilja framhäva sig som så smal som möjligt t.ex, eftersom det ofta kopplas till "vårdad".
Sen är det klart att både det och minishortsen KAN vara avsedda att vara sexuellt tilltalande helt enkelt. Omöjligt är det inte. Men det går inte att ta för givet, och särskilt inte i andra situationer än när det är dejting eller raggning som står på schemat.
Rent generellt tänker jag att när den sexiga klädseln är så pass utmanande att den är direkt smaklös och osmickrande så är det antingen en störd eller korkad person som klätt sig eller någon som vill signalera sex till varje pris. T.ex är det faktiskt rätt få kvinnor som iaf i mina kvinnliga ögon bär upp ett par minishorts på ett stilfullt sätt. Det är möjligt att killarna gillar att titta på även lite gropiga och dallriga lår, men stilfullt är det inte...