2014-06-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumbertHumbert
Kvinnor är ointresserade av sex, men dom vet att enda sättet att få uppmärksamhet från män är att klä sig sexigt.

Så fort mannen har fått upp ögonen för henne så ska han genast bli mer intresserad av hennes personlighet än hennes kropp, vilket väldigt sällan händer, vilket gör kvinnorna sura.

Tänkvärt. I en perfekt värld finns inga "så ska han" eller "det enda sättet", men världen är inte perfekt alla gånger. Det måste fixas!
Citera
2014-06-28, 14:01
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thingamabob
Visst är det en del av förspelet*, men frågan är hur medvetna tjejer/kvinnor är om sina egna motiv. Singeltjejer - om de vet vad de håller på med - skulle erkänna att de testar responsen, och den som bäst matchar hennes egen sexualitet kommer hon nog att visa fortsatt intresse.

*http://uk.askmen.com/dating/love_tip/sextip18.html

ETA: Men visst finns en och annan "tease" som får en kick av att reta upp folk. Skillnaden sitter i beteendet.

Mnja, för frågan i trådstarten bedömer jag det inte som särskilt relevant huruvida man vill "teasa" eller inte. Jag ser det bara som så absurt att sexuellt utmanande klädsel på något vis kan anses som sexuellt neutral.

Här är ett annat citat från samma kvinna jag citerade i trådstarten (min fetmarkering):

Citat:
[...]Många killar har väldigt förutfattade meningar och dömer en tjej bara för att hon har kort kjol. Men döhh det är faktiskt så modet ser ut idag! Det har inte med sex att göra!!

Är det verkligen 100% ärligt att man som kvinna kan klä sig sexigt och samtidigt utan minsta förbehåll mena att det inte har något som helst att göra med att locka fram sexuell åtrå hos andra?

Syftet med att klä sig snyggt är väl att locka fram uppskattning hos betraktaren? Rimligtvis måste man väl på något plan anse att syftet med att klä sig sexigt är att locka fram sexuell uppskattning hos betraktaren? Eller är det något jag missar?
Citera
2014-06-28, 14:08
Bannlyst
Kvinnan i tråden snackar strunt. Kvinnor vet generellt bättre vilka signaler dom sänder ut och vilka effekter det kommer få på män än vad vi män ens kan greppa. Innan du ens har sett henne och reagerat så vet hon hur du kommer att reagera och vad vill man signalera med sexighet, jo sex givetvis.
Citera
2014-06-28, 14:10
Medlem
10sekunders avatar
Jag är själv en person som gillar att klä mig lite mer utmanande än till vardags på krogen men jag ser alltid till att det inte blir för mycket. Det är väl egentligen svårt att förklara varför men några anledningar:

- Vi tjejer ser fest och nattklubbande som lite av en kul ritual. Vi lockar håret på varandra, sminkar oss i två timmar för att vi kan och "har ingenting" i garderoben att ha på oss när vi snackar flera dagar innan om outfits. Man ser hur andra klär sig ute och då blir normen att det är mer ok att klä sig lite kortare och tightare. Min poäng här är att det är kul att fixa sig och klä upp sig för tillfället, kommer man i långklänning ser man kanske lite lost eller tantig ut.

-Ja, det är kul att få lite uppmärksamhet någon gång ibland om man är singel och allmänt pilsk. En blick, en kommentar eller en spontan dans. Vi är alla attention whores ibland.

- Jag skulle inte klä mig i tighta kjolar om jag inte kände mig snyggare i det. Jag är helt ok nöjd med min kropp efter att ha gått ner i vikt och tycker jag passar bra i tighta kjolar (de måste inte vara korta). Då känner jag mig relativt smal och kurvig och lite snyggare både inför mig själv, andra tjejer och killar. Och benen blir alltid lite finare i högre skor.

Kan någon posta en bild på var gränsen till slampig klädsel går?
Citera
2014-06-28, 14:12
Medlem
Skitsvår fråga. Själv klär jag mig i princip aldrig i minimala kläder men det beror dels på att jag inte känner mig bekväm i min kropp och dels på att jag inte tycker det känns ok att göra det när man har passerat 30. Det känns liksom inte riktigt vuxet.
Citera
2014-06-28, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Mnja, för frågan i trådstarten bedömer jag det inte som särskilt relevant huruvida man vill "teasa" eller inte. Jag ser det bara som så absurt att sexuellt utmanande klädsel på något vis kan anses som sexuellt neutral.

Här är ett annat citat från samma kvinna jag citerade i trådstarten (min fetmarkering):

Är det verkligen 100% ärligt att man som kvinna kan klä sig sexigt och samtidigt utan minsta förbehåll mena att det inte har något som helst att göra med att locka fram sexuell åtrå hos andra?

Syftet med att klä sig snyggt är väl att locka fram uppskattning hos betraktaren? Rimligtvis måste man väl på något plan anse att syftet med att klä sig sexigt är att locka fram sexuell uppskattning hos betraktaren? Eller är det något jag missar?

Nej, jag vet inte heller, Sherlock.

Sa hon inte något om "musen"? Datamusen? Ja, datamusen har ingenting med sex att göra.

Ursäkta, svårt att låta bli att tro att tjejen i kort-kort inte lurar någon förutom sig själv, kanske.
Senast redigerad av Thingamabob 2014-06-28 kl. 14:21. Anledning: add 'inte'
Citera
2014-06-28, 14:21
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10sekunder
Kan någon posta en bild på var gränsen till slampig klädsel går?

För denna trådens syften drar vi gränsen för sexuellt utmanande vid klädsel/smink du inte skulle bära i ett sammanhang där det är viktigt att framstå som förtroendeingivande. Exempelvis i arbetet på ett bankkontor.

Exempel på klädsel som inte är sexuellt utmanande:

http://vodkainfusedlemonade.com/wp-content/uploads/2013/10/Screen-Shot-2013-10-08-at-4.19.57-PM.png

http://borderingonobsessed.files.wordpress.com/2012/10/20121003-214742.jpg

http://favimages.net/image/280477/

http://favimages.net/image/280473/

Exempel på klädsel som är sexuellt utmanande:

http://www.dhresource.com/albu_262616090_00-1.0x0/sexy-dresses-club-clothes-women-sexy-skirts.jpg

http://wallpaper.pickywallpapers.com/samsung-galaxy-tab/avril-lavigne-sexy-outfit.jpg

http://cdnpix.com/show/imgs/87084505e22a29ca5c5b30478256c251.jpg

http://themockdock.com/wp-content/uploads/2009/10/2009-10-30_202601.png
Senast redigerad av SigmenFloyd 2014-06-28 kl. 14:40.
Citera
2014-06-28, 14:25
Medlem
För bara drygt hundra år sedan var det sensuellt att få en skymt av en kvinnas smalben och vrister. Modet förändras givetvis. Bara för att det gått för långt i mitt tycke, och det i princip är fritt fram att gå på krogen i bikini så betyder det inte att män ska kunna ta på dessa kvinnor hur och när de vill. Det kommer alltid att finnas kvinnor som gillar att klä sig utmanande för att få blickar men det finns hör o häpna även kvinnor som klär sig efter modet och har urringat och kortkort för att de själva tycker att det är fint och inte för att de vill bli kladdade på eller ses som ett objekt.

Nu är det några år sedan jag själv var tonåring men det mode som var då är inte att jämföra med det som gäller idag. Gå in på vilken online klädshop som helst, tex. Nelly, och det finns bara kortkort eller motsatsen maxiklänningar, urringningarna både fram och i rygg ska vara djupa. Varför det blir modernt beror på många faktorer, något nytt måste hela tiden tas fram, köpare måste finnas, varför köps vissa kläder, varför uppskattas vissa kläder, varför matas vi med reklam där budskap framgår och formar oss, varför formas vi av reklamen, varför är allt tvetydigt.........och varför generaliserar vi män och kvinnor hela tiden???
Citera
2014-06-28, 14:27
Medlem
Citat:
För denna trådens syften drar vi gränsen för sexuellt utmanande vid klädsel/smink du inte skulle bära i ett sammanhang där det är viktigt att framstå som förtroendeingivande. Exempelvis i arbetet på ett bankkontor.

Öhhhh....bankkontor, du kan ju inte mena att du tycker en kvinna är sexuellt utmanande om hon har kort kjol och en liten urringning när det är sommar och du ser henne på stan i en vanlig affär? Eller bekräftar du härmed att du som man ständigt tänker på sex och att kvinnor därför måste skyla sig jämt?
Citera
2014-06-28, 14:27
Medlem
Kanelochsockers avatar
Citat:
...
Vad denna tråd handlar om är istället att gå till botten med vad jag upplever som en djup kommunikativ kortslutning mellan könen. Nämligen att många kvinnor hävdar att sexuellt utmanande klädsel inte ska betraktas som sexuellt utmanande, medans i stort sett alla män ser sexuellt utmanande kläder som explicit sexuellt utmanande.

Här är ett citat från en kvinna i en annan tråd:

"[...]jag [har] ofta kort tight kjol, svarta strumpor och högklackat, med det är för att jag gillar det modet, tycker det är snyggt och inte för att sälja mig som nåt slaggs knullobjekt.

[...]fått massor av komplimanger. Blivit bjuden på drinkar och haft jättemånga roliga stunder. [...] man blir för det mesta respekterad och tagen på allvar. [...] fast jag ibland haft väldigt kort.. precis under musen[...] ...

Med tanke på att det är många inlägg som är skrivna av män som utger sig för att vara kvinnor här på Fb skulle det vara bra om du länkade till tråden.
Citera
2014-06-28, 14:44
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelochsocker
Med tanke på att det är många inlägg som är skrivna av män som utger sig för att vara kvinnor här på Fb skulle det vara bra om du länkade till tråden.

(FB) Varför horar dagens svenska kvinnor?
Citera
2014-06-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
För bara drygt hundra år sedan var det sensuellt att få en skymt av en kvinnas smalben och vrister. Modet förändras givetvis. Bara för att det gått för långt i mitt tycke, och det i princip är fritt fram att gå på krogen i bikini så betyder det inte att män ska kunna ta på dessa kvinnor hur och när de vill. Det kommer alltid att finnas kvinnor som gillar att klä sig utmanande för att få blickar men det finns hör o häpna även kvinnor som klär sig efter modet och har urringat och kortkort för att de själva tycker att det är fint och inte för att de vill bli kladdade på eller ses som ett objekt.

Nu är det några år sedan jag själv var tonåring men det mode som var då är inte att jämföra med det som gäller idag. Gå in på vilken online klädshop som helst, tex. Nelly, och det finns bara kortkort eller motsatsen maxiklänningar, urringningarna både fram och i rygg ska vara djupa. Varför det blir modernt beror på många faktorer, något nytt måste hela tiden tas fram, köpare måste finnas, varför köps vissa kläder, varför uppskattas vissa kläder, varför matas vi med reklam där budskap framgår och formar oss, varför formas vi av reklamen, varför är allt tvetydigt.........och varför generaliserar vi män och kvinnor hela tiden???

Det är för mycket begärt att vi inte ska få klä upp oss, jag håller med dig. Sen är mycket kanske en bedömningsfråga också. Precis som klädkoder på jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in