Sagoberätteskan Golnaz "Sheherazade" Hashemzadeh återkommer på DNs ledarsida med en ny kolumn -
en berättelse om berättelsen om den rasistiske brandmannen Thomas från Boden.
Citat:
I min förra kolumn nämnde jag en man från en mindre stad som jag haft en konversation med på flyget till New York. Jag återgav rasistiska uttalanden, som ”Du vet, det började en för ett tag sen. Vi ville inte ha honom där, gjorde livet surt för honom”. Jag återgav också hans förklaring till orden. ”Det är en jargong”, sa han. ”Du får inte tro Muhammed på brandstationenatt jag hatar invandrare, det gör jag inte.”
Jag ville visa att även bakom de grövsta orden kan det finnas en öppen och god person. Och jag ville påpeka att vi som inte delar Sverigedemokraternas åsikter måste undvika det polariserande beteendet. Att det är viktigare att möta än att döma.
I texten nämndes att mannen var brandman och att han var från Boden. Detta var olyckligt eftersom mitt syfte med texten inte var att beskylla någon stad, arbetsplats eller person för rasism. Jag visste ingenting om förhållandena på brandstationen i Boden, och det var inte heller dessa jag ville belysa. Avsikten var att återge samtalet med mannen, som för mig var en tankeställare. Det kan ha varit så att det han skildrade hänt på någon annan brandstation, i någon annan stad. Det kan ha varit så att personen han menade hade behandlats illa inte hade brandstationen som arbetsgivare. Det kan ha varit så att det han sa helt enkelt inte var sant. Därför borde jag aldrig ha namngivit någon specifik ort.
Låt oss se lite närmare på sagoberätterskan Golnaz alternativ
Citat:
● Det kan ha varit så att det han skildrade hänt på någon annan brandstation, i någon annan stad.
● Det kan ha varit så att personen han menade hade behandlats illa inte hade brandstationen som arbetsgivare.
● Det kan ha varit så att det han sa helt enkelt inte var sant.
Men... ett annat alternativ bjuder sig.. Det kan ha varit så, att något samtal om utfrysning av "Muhammed på brandstationen" inte har ägt rum... den berättelsen är uppdiktad av sagoberätterskan Golnaz.
Sagoberätterskan fortsätter:
Citat:
Samtidigt blir jag glad och hoppfull av brandstationens starka motreaktioner. Jag vet nu något om brandstationen i Boden: att det är en arbetsplats som starkt tar avstånd från främlingsfientlighet.
Den fräcka sagoberätterskan blir alltså "glad och hoppfull" över protesterna från dem, som hon och DN beljuger!
Jag saknar ord ... hon (och DNs ledarredaktion) tar fräckheten till en ny nivå.
http://unvis.it/www.dn.se/ledare/kol...-tog-emot-oss/
-----
TILLÄGG
Här är en presentation av Golnaz Hashemzadeh.
Härom dagen skrev
The Lucky en mycket intressant text om hur näringslivet är pådrivande för den världsunika invandringspolitiken.
The Lucky bekrev, hur service till invandrarpopulationen privatiseras på allehanda sätt och hur t.ex.
personlig assistens till 16.000 personer nu kostar 35 miljarder - alltså i paritet med försvarskostnaden.

Det bedrivs handel med handikappade och idag finns inte någon fungerande arbetsrätt inom assistensbranchen.
Och ser man på... Golnaz Hashemzadeh har valt att etablera sig i den här sektorn...
Citat:
Tillsammans med affärsmannen Per-Olof Söderberg startade Golnaz därför Inkludera Invest, en ideell organisation med målet att stötta sociala entreprenörer ...
– Vår idé går ut på att professionalisera de här organisationerna och stötta dem i arbetet med att bygga en långsiktig ekonomi och nå fler. Ett sätt vi gör det på är genom att utveckla, paketera och sälja deras tjänster till offentlig sektor. (min fetstil)
http://www.shortcut.nu/artiklar/3335...az-Hashemzadeh