Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-28, 01:47
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Det blir bara sjukare för varje artikel som dyker upp.
Hon verkar kolla my mycket krminalserier den där , slå & hugga , komma tillbala senare & sågar sönder offret.
Men hon erkänner inte mord ? såvida det inte kommit något nytt där.

Hon ska alltså slagit en hammare & knivhugg LL , kommit tillbaka & vips så får hon iden att stycka men mord erkänner hon inte.

Hon måste ha totalt avstängt psyke för att reda ut ett sånt här brottet.
Man styckar inte o paketerar delar med gott psyke direkt !
Väntar på FUB men den lär väl dröja

Glöm inte att hon injicerade alkohol i den döda kroppen också.

Är det någon som har helkroppsbilder på LL? vill få någon slags bild över hur lång hon är och kanske även "se" vikt.
Citera
2014-06-28, 01:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Vad är det i det här fallet som du ser skulle kunna göra det till dråp? Vilka kriterier finns inte uppfyllda för att det ska vara mord?

Hur ska försvaret agera för att få det till dråp och inte mord enligt din uppfattning?
Man gör nog bäst i att inte helt räkna bort möjligheten att det landar i en dråpdom till slut.
Killen i Boden som också styckmördat kom undan med dråp när det skulle till att
avgöras i hovrätten. Till mångens oförställda häpnad förvisso.

Fast det här dådet i Askersund skriker riktigt ut att det handlar om ett överlagt dödande
så nog lutar det trots allt åt att hon åker dit för MORD och ingenting annat.
Och någon rättspsykiatrisk vård blir det knappast tal om för hennes vidkommande.
Det blir till att traska in på Hinseberg med all sannolikhet för att där tillbringa ett ansenligt
antal år framåt.
En lite annorlunda tillvaro än det idylliska livet på landet med gård och hästar.

Jag förstår bara inte riktigt hur en sån här omvittnat stabil, trevlig och skötsam tjej kan
tappa taget så katastrofalt om sig själv och låta hatet ta makten över henne med
resultatet att hennes liv i ett slag totalförstördes plus att en annan person förlorade sitt
för gott.
Citera
2014-06-28, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man gör nog bäst i att inte helt räkna bort möjligheten att det landar i en dråpdom till slut.

Fast det här dådet i Askersund skriker riktigt ut att det handlar om ett överlagt dödande
Och någon rättspsykiatrisk vård blir det knappast tal om för hennes vidkommande.
Det blir till att traska in på Hinseberg med all sannolikhet för att där tillbringa ett ansenligt
antal år framåt.
En lite annorlunda tillvaro än det idylliska livet på landet med gård och hästar.

Jag förstår bara inte riktigt hur en sån här omvittnat stabil, trevlig och skötsam tjej kan
tappa taget så katastrofalt om sig själv och låta hatet ta makten över henne med
resultatet att hennes liv i ett slag totalförstördes plus att en annan person förlorade sitt
för gott.

Mer exakt vad är det som gör att det inte skulle räknas som mord utan som dråp?
Citera
2014-06-28, 02:01
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:

antal år framåt.

för gott.

Kan det förklaras med psykos kanske? Samma som drabbade Mattias Flink.
Citera
2014-06-28, 02:02
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir_K
Glöm inte att hon injicerade alkohol i den döda kroppen också.

Är det någon som har helkroppsbilder på LL? vill få någon slags bild över hur lång hon är och kanske även "se" vikt.

Ja, det vore intressant att se en helkroppsbild på LL. Jag har hela tiden förmodat att hon är stor eftersom hon skrivit om det på sin Facebook. Sällan en tjej skriver att hon är stolt över sin stora kropp om hon inte är stor liksom. Tjejer ljuger ju ofta och påstår att de väger mindre än vad de gör, så LL måste ju definitivt tillhöra skaran av "Big and proud". Blir dock fundersam om hon var så stolt dock eftersom hon bara har ansiktsbilder på sig själv på Facebook. Det är inte lätt att väga mycket som tjej, många blir väldigt defensiva: "jag har valt det själv", "mulliga kvinnor är riktiga kvinnor" osv. Vad som verkar tydligt är dock att JH är mindre, så därför tror jag att styckningen endast var av praktiska skäl. Jag tror inte att hon styckade för skojs skull direkt, det är nog rätt äckligt även om man hatar personen.
Citera
2014-06-28, 02:04
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Om man går på vad som har läckt ut så finns det ändå en del man kan göra för att få det till dråp.
Redovisar lite punkter nedan:
* hammare är inget vanligt mordvapen, vet inte ens om det någonsin har hänt i Sverige att en kvinna har mördat en vuxen med det, alltså fanns det ingen planering att döda BO
* skada på handen vilket indikerar strid
* MGM larmar själv polisen, knappast något en "normal" mördare gör

Sen finns det även en del generella saker som väger positivt för GM, gissar här bara.
* tjej
* ung
* ostraffad
* ingen våldsam historia

Men försvaret måste först och främst få tyst på JH och invänta RU. Sen efter det så får man se hur man lägger upp taktiken.
Har du hört talas om en mörderska vid namn Christine Schürrer?
Citera
2014-06-28, 02:04
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Kan det förklaras med psykos kanske? Samma som drabbade Mattias Flink.

Ja men varför skulle hon ha fått en psykos? Inget hittills talar för att hon skulle ha varit med om något som skulle kunna ge en psykos samt att hon inte verkade ta några droger.
Citera
2014-06-28, 02:05
Medlem
Citat:

antal år framåt.

för gott.

Hinseberg är väl en klass 2 anstalt? Kommer hon hamna där?
Citera
2014-06-28, 02:10
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Ja, men vilken tjej har inte råkat ut för en player. Räcker inte för att mörda någon direkt.

Håller med om att folk är rädda för ondska och jag tror det är därför många hela tiden vill försöka sätta en diagnos på personer som gjort fel. Det ger väl dem ett hopp om mänskligheten antar jag? Sen vet jag inte om JH är ond, hon kan ju ha haft ett motiv som gör hennes reaktion mer förståelig. Sjuk tror jag dock inte hon är, men kanske väldigt arg över något som LL gjort tidigare. Ilska blir till hat och hat förvandlas till hämnd.

PA och hästtjej= Stark och klarar nog av att stycka och förflytta (släpa) en kropp utan hjälp av killarna.

Porrtidning vet jag inte men det fanns definitivt något vulgärt i hennes stil. Jag skulle hellre se ut som JH om jag skulle bli tvungen att välja. Tror definitivt inte att JH var avundsjuk på LL:s yttre (som vissa i tråden påstått). Jag har aldrig hört talas om att en tjej skulle vilja vara översminkad och överviktig.

Hur som helst. Jag skulle vilja veta mer om den här misshandeln som JH ska ha råkat ut för. Om LL slagit ned JH på krogen och om anmälan dessutom inte tagits på allvar av polisen, då har ju JH ett bra motiv. Om LL dessutom har strulat med killen som JH var intresserad av, ja då kan det ju helt enkelt bli för mycket. Hammaren kan ju JH haft med sig då hon faktiskt var lite rädd för LL (som var större och kanske våldsam). Jag hade nog haft med mig något om jag skulle konfrontera någon som var fysiskt större och starkare än mig utan att för den delen planera att mörda personen. Ju mer jag får höra om fallet desto mer osäker blir jag på om LL verkligen bara var ett offer. Om hon har misshandlat JH innan så känner jag verkligen ingen sympati för henne längre. Då var ju JH det första offret i det hela. Näe, jag är kluven, jag vet inte vad jag ska tro eller känna. Har själv blivit överfallen och vet hur mycket hat man kan känna då mot den som gjort en illa. Jag har full förståelse för om man hämnas (även om det sällan leder till något positivt).

Ganska stor skillnad på några örfilar på krogen och MORD. JH är inget offer. Hon är en kallblodig mördare och förtjänar enbart skit.
Citera
2014-06-28, 02:15
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenss0n
Hinseberg är väl en klass 2 anstalt? Kommer hon hamna där?
Har för mig att det är på just Hinseberg de allra flesta kvinnliga mördare i landet hamnar.
Vilka mer anstalter finns det för damer som syndat svårt med mord och annan kriminalitet?
Citera
2014-06-28, 02:17
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Ja men varför skulle hon ha fått en psykos? Inget hittills talar för att hon skulle ha varit med om något som skulle kunna ge en psykos samt att hon inte verkade ta några droger.

Ja det är ju svårt att få någon bild vad som hänt dagen innan.

Vad tros om borderline eller liknande? Schizofreni utan medicinering?
Citera
2014-06-28, 02:20
Medlem
StopDropAndRolls avatar
Citat:
Ja det är ju svårt att få någon bild vad som hänt dagen innan.

Vad tros om borderline eller liknande?

Men det var väl själva fan En till!

Vad är det som får er att förknippa borderline med kallblodiga mördare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in