Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-27, 17:50
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag kan tänka mig att det läcker pga att MGM är identifierad och tillvaratagen, det är inget spaningsmord! Poliserna känner sig säkra och delar således med sig om vad de vet eftersom det inte finns några tvivel om vem som är GM, (får man förmoda).
Var det inte nån som länkade till en artikel i NA tidigare idag, där en pensionerad polis (pressansvarig, heter det så?) tyckte att polisen informerade alldeles för lite? Och att det leder till vilda spekulationer i sociala medier osv.
Edit: Länkades alldeles nyss igen.
Senast redigerad av reemka 2014-06-27 kl. 17:55.
Citera
2014-06-27, 18:08
Medlem
Ghost.Neighbors avatar
Tragiskt. Inte läst hela tråden men lite saker jag hört/vet från idag och det förflutna.

JH var en helt vanlig tjej
JH päron skilde sig och JH flyttade med mamma
JH pappa var en riktigt go person
Såg JH syrras FB var fyld av hjärtan och stöd

Att något sånt här kan hända
Citera
2014-06-27, 18:11
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Samt att värna rättssäkerheten.
Det enda som ligger till grund för en dom är det som presenteras under huvudförhandlingen.

Är det nån som vet om Aftonbladet betalar sina "källor" för sån här information?

Tror det står på sidan i lämna tips rutan. Men är inte säker?
Citera
2014-06-27, 18:12
Medlem
BJNs avatar
Det går i alla fall att utesluta att JH hade nyckel till lägenheten, eftersom hon väntade utanför på att portlåset skulle gå upp. Om dörren är utrustad med ett polislås tror jag inte killen låste det när han drog till jobbet. Det är mer vanligt att istället låsa det vanliga dörrlåset, speciellt om någon annan befinner sig inomhus. De flesta lägenheter har vanligtvis 3 stycken reservnycklar, så jag tror nog att han låste dörren när han gick hemifrån.

JH ringer på och LL öppnar och de bestämmer sig för att prata ut i någon slags försoningsfejkat uttryck från JH´s sida. LL går till badrummet och gör sig i ordning och JH går efter och slår till henne med hammaren.
Att JH smög sig in genom en olåst dörr låter lite konstigt, även om det är fullt möjligt att det kan ha gått till på det sättet.
Citera
2014-06-27, 18:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.Neighbor
Tragiskt. Inte läst hela tråden men lite saker jag hört/vet från idag och det förflutna.

JH var en helt vanlig tjej
JH päron skilde sig och JH flyttade med mamma
JH pappa var en riktigt go person
Såg JH syrras FB var fyld av hjärtan och stöd

Att något sånt här kan hända

Nu är hon i alla fall inte en helt vanlig tjej, hon är snudd på unik inom svensk kriminalhistoria. Det är vad som räknas tycker jag.
Citera
2014-06-27, 18:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJN
Det går i alla fall att utesluta att JH hade nyckel till lägenheten, eftersom hon väntade utanför på att portlåset skulle gå upp. Om dörren är utrustad med ett polislås tror jag inte killen låste det när han drog till jobbet. Det är mer vanligt att istället låsa det vanliga dörrlåset, speciellt om någon annan befinner sig inomhus. De flesta lägenheter har vanligtvis 3 stycken reservnycklar, så jag tror nog att han låste dörren när han gick hemifrån.

JH ringer på och LL öppnar och de bestämmer sig för att prata ut i någon slags försoningsfejkat uttryck från JH´s sida. LL går till badrummet och gör sig i ordning och JH går efter och slår till henne med hammaren.
Att JH smög sig in genom en olåst dörr låter lite konstigt, även om det är fullt möjligt att det kan ha gått till på det sättet.

Varför låter det konstigt?
Citera
2014-06-27, 18:20
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJN

Jag tycker det låter ännu mer konstigt att LL skulle öppnat dörren och gått in i badrummet för att göra sig i ordning samtidigt som hon nu skulle reda ut lite saker med tjejen hon tidigare hade slagits med på krogen. Jag tycker inte alls det vore konstigt om JH bara öppnade dörren och gick in. Det som är konstigt här är att hon hade med sig en hammare och dessutom styckade en kropp innan hon gick till jobbet!
Citera
2014-06-27, 18:21
Medlem
madcatsayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gumman70
ja det finns ett öga har jag sagt tidigare i tråden o här syns den ju (om det är den aktuella dörren vill säga)
Ja OM det är den aktuella dörren. Det är ju semestretider (tycker det märks på t.ex Expressens varannadagsrapportering) och ju lätt att sätta in bild på "en dörr"
Kanske någon boende i krokarna ev bekräfta att det ser ut så i trappuppgången?
Citera
2014-06-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays
Ja OM det är den aktuella dörren. Det är ju semestretider (tycker det märks på t.ex Expressens varannadagsrapportering) och ju lätt att sätta in bild på "en dörr"

kan bekräfta att så ser det ut i huset bredvid, o som är som kopior av det huset som LL bragtes om livet...
Citera
2014-06-27, 18:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madcatsays

Spot on!! Media styrs av väldigt många fler parametrar än viljan att förmedla sanningen. På så vis kan man verkligen hålla med den "före detta polisen" som var länkad nyss. Vid spektakulära händelser bör polisen lägga stor vikt vid presskonferenser där information som inte stör utredningen läggs fram. Sen kommer det alltid att finns skvallerbyttor och journalister som gärna bryter benen för att få tag på deras info, men då har åtminstone myndigheterna betett sig korrekt.
Citera
2014-06-27, 18:30
Medlem
Nu har jag sett bilder på gm hus eller gård snarare och hon bytte alltså bort detta underbara ställe för ett liv på något kvinnofängelse...kanske borde ha tänkt till lite innan hon kom där med hammaren i högsta hugg
Citera
2014-06-27, 18:32
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag håller med dig att han inte var kär i någon av dem. Både tjejerna hade visat tidiga och tydliga signaler att de var missnöjda med situationen. Men han sket i dem.

Ja, men vilken tjej har inte råkat ut för en player. Räcker inte för att mörda någon direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Wizardlizard
Kallblodigheten är intressant. Likaså begreppet "ondskefullt". Ondska är ett begrepp som många är rädda för att använda idag. Istället använder man "plötslig psykos", "personlighetsstörning" etc.
Men - personlig reflektion - då får man nog sätta neuropsykiatrisk diagnos alt psykosdiagnos på allt från Hitler och Saddam till deras hantlangare. Ondska finns, kallblodigt uppsåt finns.

Håller med om att folk är rädda för ondska och jag tror det är därför många hela tiden vill försöka sätta en diagnos på personer som gjort fel. Det ger väl dem ett hopp om mänskligheten antar jag? Sen vet jag inte om JH är ond, hon kan ju ha haft ett motiv som gör hennes reaktion mer förståelig. Sjuk tror jag dock inte hon är, men kanske väldigt arg över något som LL gjort tidigare. Ilska blir till hat och hat förvandlas till hämnd.

Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Personlig assistent jobba hon som

PA och hästtjej= Stark och klarar nog av att stycka och förflytta (släpa) en kropp utan hjälp av killarna.

Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Själv tycker jag att LL sminkat sig och gjort iordning håret på ett sånt sätt att det för tankarna till framsidan av en porrtidning under 70-talet ( inte för att jag sett en men....) Jag pratar om en av de senare bilderna hon lade upp, annars tycker jag att hon såg ganska söt ut dvs på de bilder utan allt smink.

Porrtidning vet jag inte men det fanns definitivt något vulgärt i hennes stil. Jag skulle hellre se ut som JH om jag skulle bli tvungen att välja. Tror definitivt inte att JH var avundsjuk på LL:s yttre (som vissa i tråden påstått). Jag har aldrig hört talas om att en tjej skulle vilja vara översminkad och överviktig.

Hur som helst. Jag skulle vilja veta mer om den här misshandeln som JH ska ha råkat ut för. Om LL slagit ned JH på krogen och om anmälan dessutom inte tagits på allvar av polisen, då har ju JH ett bra motiv. Om LL dessutom har strulat med killen som JH var intresserad av, ja då kan det ju helt enkelt bli för mycket. Hammaren kan ju JH haft med sig då hon faktiskt var lite rädd för LL (som var större och kanske våldsam). Jag hade nog haft med mig något om jag skulle konfrontera någon som var fysiskt större och starkare än mig utan att för den delen planera att mörda personen. Ju mer jag får höra om fallet desto mer osäker blir jag på om LL verkligen bara var ett offer. Om hon har misshandlat JH innan så känner jag verkligen ingen sympati för henne längre. Då var ju JH det första offret i det hela. Näe, jag är kluven, jag vet inte vad jag ska tro eller känna. Har själv blivit överfallen och vet hur mycket hat man kan känna då mot den som gjort en illa. Jag har full förståelse för om man hämnas (även om det sällan leder till något positivt).
Senast redigerad av Snobb 2014-06-27 kl. 18:34. Anledning: fel quote
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in