Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 19:48
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
Jo, det är skillnad på bostadsrätt och hyresrätt.

Vilken är "din" stad?
Det verkar vara olika i olika städer. Jag bor några mil från staden där detta hände. Här är det i 9 fall av 10 som jag skrev i mitt tidigare inlägg.

Klart man tar sig in om man vill. Dum kommentar. Antingen bryter man upp porten med kofot och slägga, eller slår sönder rutan i dörren och öppnar inifrån. Men nu var väl inte J.H någon pundare som pysslade med liknande saker?

Torka dig i röven och gå och lägg dig.
I minstad .är det inte heller nån skillnad, snarare beror det på om det är ett hus i centrala stan eller långt utanför.
Citera
2014-06-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
http://www.expressen.se/nyheter/har-hittades-verktygen-mordaren-anvande/

Under onsdagen har polisens tekniker arbetat i den lägenhet där man misstänker att mordet har skett.
– Vi ha säkrat ett golv, fotograferat mer och vi tar med lite ytterligare grejer.

Allvarligt talat...enl polisen så är styckningen mer eller mindre fullbordad....fy fan!
Citera
2014-06-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Så om JA hört något om ett knivslagsmål så kan han ju sucka när han kommer hem och städa undan.

För polisen blir det förstås svårt att säga om han städat på en mordplats eller en slagsmålsplats när det är undanstädat. Och ännu mer svårt att veta vad JA har vetat om saken när han städat om det är så.

Det har inte sagts något mer om det ovanliga sättet polisen hade bevis på eller vad de sa?

Aah,det jag menar..Ingen vet VEM som har städat..Ingen vet om Lovisa fortfarande levde när hon lämnade Ja:s lägenhet. Jonna kanske skulle köra henne till akuten,men passade på att mörda henne på vägen...Finns hur mycket spekulationer som helst om ett tänkbart scenario....
Citera
2014-06-25, 19:53
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Så om JA hört något om ett knivslagsmål så kan han ju sucka när han kommer hem och städa undan.

För polisen blir det förstås svårt att säga om han städat på en mordplats eller en slagsmålsplats när det är undanstädat. Och ännu mer svårt att veta vad JA har vetat om saken när han städat om det är så.

Det har inte sagts något mer om det ovanliga sättet polisen hade bevis på eller vad de sa?
Enligt de PM jag fått har inte JA behövt städa, det var redan städat. Specifikt badrummet tydligen, som var "skinande rent".
Citera
2014-06-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gumman70
om det är samma som i huset bredvid (samma hyresvärd o liknande byggnad) så är det inte portkod utan automatiskt lås som låses på kvällen o öppnas på morgonen, under den tiden behövs nyckel...
Ok jag trodde det var portkod.
Citera
2014-06-25, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gumman70
Allvarligt talat...enl polisen så är styckningen mer eller mindre fullbordad....fy fan!

Det är detta som gör det så konstigt med JA.

Hur länge har han varit borta från sin lägenhet?

Och vem har städat?

Polisen kallar det också misstänkt mordplats vilket de inte alltid gör. Som om de inte visste säkert. Frågan är vad det här pratet om knivslagsmål handlar om.

Se hur viktigt det nu var med JA var han jobbar, i alla fall vilka arbetstider han hade just vid dessa dygn.
Citera
2014-06-25, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Enligt de PM jag fått har inte JA behövt städa, det var redan städat. Specifikt badrummet tydligen, som var "skinande rent".

Men när kom JA hem då?
Citera
2014-06-25, 19:59
Medlem
Byskvallret här varit förljande: LL sov över hos JA, JA åker till jobbet på morgonen, JH kommer dit och upptäcker att LL är där, hon blir förbannad, sticker ner LL i badrummet, JH städar efter sig och ringer JA och säger: du måste komma hem, det har hänt en grej i din lägenhet. Några tidsangivelser har jag inte. Hur pass det stämmer kan jag inte vara säker på.
Citera
2014-06-25, 19:59
Medlem
Citat:
Men när kom JA hem då?

På eftermiddagen efter 15,00 vad jag har hört...
Citera
2014-06-25, 20:01
Medlem
Citat:
Men när kom JA hem då?

Han var ju på after work tydligen...Efter vad jag förstått jobbade han kvällsskift. Men det stämmer ju inte heller om han åkte till jobbet runt sju på morgonen???
Nja,antagligen därför dom inte släpper misstankarna mot honom. Det är för luddiga redogörelser..
Jag kan nog tänka mej att det är Jonas som städat lägenheten. Därav misstanke om skyddande av brottsling..
Citera
2014-06-25, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Byskvallret här varit förljande: LL sov över hos JA, JA åker till jobbet på morgonen, JH kommer dit och upptäcker att LL är där, hon blir förbannad, sticker ner LL i badrummet, JH städar efter sig och ringer JA och säger: du måste komma hem, det har hänt en grej i din lägenhet. Några tidsangivelser har jag inte. Hur pass det stämmer kan jag inte vara säker på.

Varför sitter J.N häktad för skyddande av brottsling?
Citera
2014-06-25, 20:02
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Men när kom JA hem då?
Enligt PM på eftermiddagen, inte mer preciserat än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in