Citat:
Ursprungligen postat av
Vierstein
Jag har försökt tänka ut några olika scenarier med lejda mördare. Jag utgår ifrån att du anser att MB är anstiftare.
1. Utländska mördare: Hur har MB fått kontakt med utländska mördare? Om vi tänker på tidsaspekten så har MB fått reda på att VB befunnit sig hos KJ först på eftermiddagen 4/5. Hur har dessa utländska mördare hunnit upp till Boden på några timmar? Har de lurpassat i Boden och väntat på detta gyllene tillfälle? Varför dröja kvar i Boden i två veckor bara för att flytta benen?
2. Mördare från övriga Sverige: Fortfarande svårt att ta sig till Boden på några timmar. Ett besök till i Boden för att flytta benen.
3 Boden med närområde: Finns det verkligen folk här uppe som ställer upp på ett så grymt brott mot betalning? Jag bor själv i närområdet och har aldrig hört talas om att det finns mördare att leja i Norrbotten. Inte ens HA ställer upp i så allvarlig kriminalitet. Har man via masttömning kunnat visa på en kontakt mellan MB och tänkta mördare 17.00-21.00 4/5 där han gett marschorder till mördarna att VB kommer att befinna sig i området efter 21.00.
Jag ser det som otroligt att det handlar om hyrda mördare med hänvisning till ovanstående.
Jag anser varken KJ eller MB är gärningsmännen, som är baserad på fakta.
Eftersom mordet på VB hade kunnat utföras som det gjordes har det funnits en planerare.
Den här planeraren hade anlitat personer som skulle utföra uppdraget och var sannolikt personer med erfarenhet. Om inte du känner till hur de här gärningsmännen anlitades är det ingenting som säger att de inte kunde anlitas.
Gärningsmännen måste ha vetat att VB kommer att ta sig gående efter Lejonbacksvägen och där lurpassar de med en skåpbil och hon blir kidnappad och dras in i skåpbilen, för att sedan mördas och styckas på någon undanskymd plats, för att utföra den här operationen fordras minst två personer.
Sedan tas blod från mordplatsen och planteras i KJ:s bil, med motiv att han skall få skulden för mordet, som sedan visar sig att det var blod från VB när hon levde, alltså blodet togs innan dödsögonblicket.
Kroppsdelarna placeras sannolikt i värnet på Mjösjöberget och det bör ha varit minst två personer som placerar dem där.
Sedan tas de här kroppsdelarna och de placeras i Gula huset och där bredvid där de hittas, det är helt sannolikt gärningsmännen som gör det och det är minst två personer för att kunna genomföra det.
Motivet för flytten kan inte vara annat än att man ville leda spaningen genom de åtgärderna.
Det kan inte ha varit något slumpmord av någon desperados eller liknande, om så hade varit fallet hade inte planteringen av blod funnits i KJ:s bagageutrymme.
Det fanns ett motiv därför att VB blev mördad om så inte varit fallet hade hon inte blivit mördad, därför mordet på VB var planerad.