Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag tycker att det är en rimlig förklaring till 112* och vad som sedan hände med VB. Något har utlöst våldet och jag tror inte på ett event med intressegemensamma.
Som någon menade tidigt i tråden så innehåller en lögn troligen ett visst mått av sanning. Jag tror att alkohol är inblandat, KJ drack friskt, dock stämmer det inte med en öl som KJ säger tror jag. Förvånar mig icke om han drack mycket mer än så, därför uppstod ett gräl, rimligt tycker jag och kan förklara 112*, senare vägras KJ sex.
Alkohol, sex och bilkörning ingår i KJ story, dock så har han ändrat på detaljerna, det tror jag.
EDIT;En ev. älskare till KJ kan vara inblandad, kan inte uteslutas.
Jag tror också KJ var full. Han drack sex öl eller vad det var under kvällen har han sagt. Men bara en under alla timmarna hon var där och sen fem snabbt efter hon gått fram till att han åkt till sin bror. Jag tror att han druckit under hela tiden hon har varit där och sen blivit skärpt när mordet väl har skett så som man kan bli när någonting händer när man är full som tvingar en att nyktra till.
Och att han säger att han bara druckit en så länge hon varit där känns som att han försöker dölja någonting.
Typ så här:
1. Hon ville inte åka med mig för att jag hade druckit. Så hon gick hem. (då har jag en förklaring till varför jag inte körde henne hem).
2. Men jag hade bara druckit en öl. (för annars tror de kanske att jag blivit aggressiv av spriten).
3. Men jag har ju druckit sex öl på hela kvällen. Ja då får jag säga att jag drack resten efter att hon har gått.
4. Ooops jag var hemma hos brorsan. Ja, då måste jag ha druckit de andra fem från det att hon har gått till jag stack till honom.
Och då blev det plötsligt mindre trovärdigt i förhöret. Så ja, en viss sanning i att han har druckit har det säkert varit.