2014-04-21, 00:31
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det skrev jag inte det heller, så du får nog se över hur du tolkar ett inlägg. Mig veterligt har jag aldrig specificerat var i lägenheten han har styckat VB:

Bluestar tror du är universal eller? Säger allt om man inte får spår`? Du har mycket att ta igen måste jag säga. Inte heller redogör du för när man undersöker vare sig badrum eller kök-
Sen kan man fråga var sängen tog vägen den som försvann menar jag då.

Är du dum i huvudet eller bara så där allmänt efter då det gäller att läsa vad jag skriver? Hur va det nu om KJ och hans frikännande som du talade om här i ämnet. Hur gick det tyckte du?

Vilket inlägg tänker hen på?
Citera
2014-04-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Alldeles rätt! Kort arbetsminne.

EXAKT.
Citera
2014-04-21, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hon besökte toaletten 2 ggr och visst bör det vara möjligt att tvätta bort dna.

Beskriv gärna hur och varför VB skulle ha tvättat sig, det skulle ju bara ha varit oralsex, och även om det knullats och sprutats i så nöjer sig nog de flesta tjejer med att pissa och låta det värsta rinna ut, torka sig och på med trosorna. I synnerhet om de inte är hemma och har tillgång till egna duschattiraljer.
Citera
2014-04-21, 00:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men vad ska vi tro på då, kan han eller kan han inte sopa bort alla spår efter ett mord med efterföljande styckning och transport? Han ger oss dubbla budskap.

Inte säkert allt ger såna spår som man fått för sig i ämnet här. I Norafallet som va ett styckmord och han styckade betydligt fler delar än den här göken, så fanns det inga spår alls i hans lägenhet., Tills man bröt upp golvet då fann man blodet. Så Bluestar eller annat är inte allsmäktigt, och definitivt inte då det gäller blodspår i lägenheter. Kitch styckade sin man i en jävla massa delar det fanns inte så mycket som ett enda blodspår. Det va i ugnen man fann hudflagor efter att hon grillat makens huvud. Hon hade städat givetvis.

Här finns möjligheten att han hade en säng till som numera inte finns eller att någon vet var den tog vägen. Det kan räcka långt. Hunden har markerat i lägenheten men inga spår säkrades.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-21 kl. 00:36.
Citera
2014-04-21, 00:36
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Det finns en bra beskrivning på vad som orsakat de här huggen, så mordvapnet i sig kan han ha slängt efteråt. Mordplatsen är okänd och den kan man bara spekulera om, men en misstanke om att det är lägenheten är väl rimlig eftersom han va tvungen att stycka henne för en sk transport.
Jag ser ingen vansinnes styckning direkt, så det va väl inte direkt för skoj skull han kapade benen och händerna.
Styckningsverktyget är kniv eller yxa har jag för mig rättsläkaren har sagt. Det ena benet är kapat på ett bättre sätt en det andra, och där har han fått karva mycket mer och den som styckat har inga direkta anatomiska kunskaper sa Sporoge-Jakobsen.
Det handlade om några centimeter för högt upp helt enkelt. Händerna är i sig lättare och kräver inga direkta kunskaper. Så det bör ha tagit lite tid med det andra benet i alla fall, och sen ska det då sköljas och antagligen för att minska blodet. Det har sipprat enligt teknikerna som undersökt likdelarna. Hovrätten nämner emballage och det har antingen med plastpåsen att göra eller att hon låg i något emballage. Därför säger teknikern att det läckt i bilens bagage. Det har nog varit en usel packning tror jag med den rena likdoftträff hunden fick.

Jag funderade bara vart i hemmet som han nu skulle ha gjort detta eftersom det tydligen var rimligt att han gort detta i hemmet som du skrev.
Citera
2014-04-21, 00:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Jag funderade bara vart i hemmet som han nu skulle ha gjort detta eftersom det tydligen var rimligt att han gort detta i hemmet som du skrev.

I den försvunna sängen kanske, antagligen där hon också mördades. Har man använt BlueStar på alla dörrhandtag?
Citera
2014-04-21, 00:39
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Statistiskt så är äger det flesta styckmorden rum i en lägenhet antingen i badrummet eller köket.
I det här fallet vet man inte, men det saknas en säng vilket kan ha varit behjälplig. Det kan ha hamnat i den. Sen är det alltid bra att försöka tänka på vilken tid som flyter mellan mord och brottsplatsundersökning.-
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-04-21 kl. 00:42.
Citera
2014-04-21, 00:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det undrar jag också, dock så nämns en person i FUP som ska ha haft sex med KJ om jag inte minns fel.

M, Jo, jag såg det .. Men hur trovärdig är den personen .. Jag är inte övertygad om att KJ har haft sex över huvud taget - att han faktiskt är svennis - men aldrig skulle erkänna detta. Det "olösliga" mordet på VB skulle kunna vara kompensation för mycket ..
Citera
2014-04-21, 00:40
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är en rimlig förklaring till 112* och vad som sedan hände med VB. Något har utlöst våldet och jag tror inte på ett event med intressegemensamma.

Som någon menade tidigt i tråden så innehåller en lögn troligen ett visst mått av sanning. Jag tror att alkohol är inblandat, KJ drack friskt, dock stämmer det inte med en öl som KJ säger tror jag. Förvånar mig icke om han drack mycket mer än så, därför uppstod ett gräl, rimligt tycker jag och kan förklara 112*, senare vägras KJ sex.

Alkohol, sex och bilkörning ingår i KJ story, dock så har han ändrat på detaljerna, det tror jag.

EDIT;En ev. älskare till KJ kan vara inblandad, kan inte uteslutas.

Jag tror också KJ var full. Han drack sex öl eller vad det var under kvällen har han sagt. Men bara en under alla timmarna hon var där och sen fem snabbt efter hon gått fram till att han åkt till sin bror. Jag tror att han druckit under hela tiden hon har varit där och sen blivit skärpt när mordet väl har skett så som man kan bli när någonting händer när man är full som tvingar en att nyktra till.

Och att han säger att han bara druckit en så länge hon varit där känns som att han försöker dölja någonting.

Typ så här:

1. Hon ville inte åka med mig för att jag hade druckit. Så hon gick hem. (då har jag en förklaring till varför jag inte körde henne hem).
2. Men jag hade bara druckit en öl. (för annars tror de kanske att jag blivit aggressiv av spriten).
3. Men jag har ju druckit sex öl på hela kvällen. Ja då får jag säga att jag drack resten efter att hon har gått.
4. Ooops jag var hemma hos brorsan. Ja, då måste jag ha druckit de andra fem från det att hon har gått till jag stack till honom.

Och då blev det plötsligt mindre trovärdigt i förhöret. Så ja, en viss sanning i att han har druckit har det säkert varit.
Citera
2014-04-21, 00:45
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Men vad ska vi tro på då, kan han eller kan han inte sopa bort alla spår efter ett mord med efterföljande styckning och transport? Han ger oss dubbla budskap.

Min absoluta uppfattning är att det är en helt annan typ av personlighet som både har utfört själva brottet och sedan städat upp efter sig. Ev tillsammans med någon medhjälpare.

Gm har haft förmåga att planera och organisera under stark press.
Citera
2014-04-21, 00:46
Medlem
Citat:

Finns inget som talar för att VB bragts om livet i KJs lägenhet. Oavsett vem man tror är GM. Det finns små substanser VBs blod i KJs bil. Det är allt.

I lägenheten finns inget spår. I något rum.
Citera
2014-04-21, 00:48
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Statistiskt så är äger det flesta styckmorden rum i en lägenhet antingen i badrummet eller köket.
I det här fallet vet man inte, men det saknas en säng vilket kan ha varit behjälplig. Det kan ha hamnat i den. Sen är det alltid bra att försöka tänka på vilken tid som flyter mellan mord och brottsplatsundersökning.-

Nu var även golvet i sovrummet jämt smutsat så det saknas nog ingen säng hur gärna ni än önskar det.

Sovrumsgolvet var jämt smutsat med damm och skräp bl.a. mindre bitar av
kamouflagenät och plastkulor från softairgun.
Golven i hallen och sovrummet var så jämt smutsade och visade inga tecken på att ha städats och bedömdes ej vara relevanta för BlueStar14 behandling utan har endast belysts.

Sen ska han trots allt också styckat henne och om det inte skett i kök/badrum vart har han då tvättat kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in