2014-06-27, 21:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, kunde den där tjejen utföra alltihop på egen hand - mord såväl som styckning och dumpning -
så varför skulle inte "klene" Kristoffer kunna gå i land med sitt styckmord alldeles själv?
Och tjejen i Askersund/Kumla utförde styckningen sannolikt i ett badkar och jag håller
fortfarande för troligast att även KJ kroppsdelat just i sitt badrum även om kriminalteknikerna
kammade noll vid genomsökningen därstädes när det begav sig förra året.
Tjejen ifråga plockade sedan ner kroppsdelar i påsar eller säckar och KJ i sin tur tror jag
använde bland annat sin stora ryggsäck när han skulle få ut det han gjort med sitt stackars mordoffer.

Allt ägde rum i lägenheter. I båda fallen.

Och såvitt jag vet har inte åklagarsidan i Bodenfallet alls uteslutit möjligheten av att KJ
"fixade prylen" hemma hos sig. Först lät det inte så visserligen men man tog och ändrade
sig sedermera och fann det alltså som tänkbart.

Man vet inte var mordet skedde och vem som var närvarande, riktigt illa att man utesluter en alternativ gärningsman, eller kvinna skall tilläggas, jag har Askersundsfallet för ögonen.
Citera
2014-06-27, 21:40
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Snälla Lagro,

Jag är verkligen uppriktigt intresserad av att få veta vem denne planerare är? Har du några teorier? I så fall ber jag dig att delge dem till mig och alla andra andra här i tråden. Vem har ett så obskyrt kontaktnät att vederbörande kan anlita utomstående personer för att begå ett mord? Vilka kretsar handlar det om?
På vilket sätt kunde dessa gm veta att VB skulle komma gående efter Lejonbacksvägen? Jag frågar, eftersom ingen i hela världen är kapabel att veta vad som kommer att inträffa ens tio minuter framåt i tiden. Just nu, i detta ögonblick, skriver jag dessa rader. Om tio minuter kan jag få en hjärnblödning och falla ner död. Men jag kan inte veta att det kommer att hända. Hur resonerar du kring detta?
Det fanns ett motiv, säger du. Hur går dina funderingar kring det? Om någon gör sig så mycket omak att ta livet av en annan människa, måste ju den personen rimligen hoppas på att vinna något i gengäld. Vem skulle tjäna på att VB dog? Varför måste hon dö?
Nu skjuter du över mål. Jag behöver bara säga att i Lagros "ding-ding-värld" är alla oskyldiga till det att de blir filmade med videokamera under brottets utförande - allt annat sorteras under den generösa ramen om "rimligt tvivel". Och det är ingen hemlighet att Lagro tror att Mats "räkan" Alm är totalt oskyldig till vad som lagts denne till last. Det är till och med "sannolikt" att denne blivit "kidnappat" av ondsinta asiater med närmast obegränsade resurser samt incitament att begå det "perfekta" mordet. I Lagros värld är det samma hyperprofessionella hitmans som dräper både VB och LC. Det går att finna parareller! I den Lagroistiska värdsbilden syns nämligen motiven och tillvägagångssättet detsamma. Otippat. Själv tror jag hela eländet bottnar i verklighetsflykt och ett förfektande om evig oskuld.
Och i takt med samvetet/logiskt tänkande så svider det. Rejält. Aj!
Citera
2014-06-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ja, kunde den där tjejen utföra alltihop på egen hand - mord såväl som styckning och dumpning -
så varför skulle inte "klene" Kristoffer kunna gå i land med sitt styckmord alldeles själv?
Och tjejen i Askersund/Kumla utförde styckningen sannolikt i ett badkar och jag håller
fortfarande för troligast att även KJ kroppsdelat just i sitt badrum även om kriminalteknikerna
Tjejen ifråga plockade sedan ner kroppsdelar i påsar eller säckar och KJ i sin tur tror jag
använde bland annat sin stora ryggsäck när han skulle få ut det han gjort med sitt stackars mordoffer.

Och såvitt jag vet har inte åklagarsidan i Bodenfallet alls uteslutit möjligheten av att KJ
"fixade prylen" hemma hos sig. Först lät det inte så visserligen men man tog och ändrade

Ja och en annan sak som vissa klängde fast vid när de menade på att KJ är oskyldig är att folk (vänner och bekanta) minsann sa att de inte trodde han kunde göra någonting sådant här. Han som var så snäll och inte hade visat några tendenser på att "styckar"-beteende tidigare. Jag pekade då mot ett antal olika fall där folk i mördarens närhet sa samma sak. Nu säger folk samma sak i Askersundmordet. Klart som fan att folk inte tror något sådant om en person i deras närhet. Att ens använda det som en anledning till varför KJ är oskyldig visar bara hur lite man har som pekar mot det.
Citera
2014-06-27, 21:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag tycker alternativ token på denna tråd kan kika in i styckmordet i Askersund/Kumla och då kanske lampan lyser och ni förstår att det brott KJ har begått kan göras av en tjej, vekare än KJ, svagare rent fysiskt än KJ, och enligt vänner "inte" kapabel" men det var hon och det var även KJ då det gällde VB.
Sen kan tilläggas att damen i Kumla styckat lite annorlunda men i viss del inte gjort det fullständigt.

Att tro där detta mord var planerat är som att tro att månen ändrar omloppsbana runt jorden, det finns inte ett uns av tecken på detta. Jag tror som bl.a. "Spindelfrida" m.fl. tror och är absolut närmast sanningen är en mental kollision där KJ trodde.. nu vinner jag hennes hjärta.. medan VB bara utnyttjade KJ för andra syften som hon trodde skulle skapa avundsjuka hos annan person.

Då går säkringen för KJ och jordfelbrytaren löser inte ut för han har ingen och jag som tidigare anar att de förhör som hållits med KJ har en hel del av svaren i överskottsinfo han ger.

Just det, inte ett enda tecken på att mordet på VB var planerat. Det är just detta som karaktäriserar ett noga genomtänkt och planerat mord - ingen ska ana bakomliggande tankeverksamhet och ingenting ska gå att bevisa. KJ till dumsnuten: "Ni har ingenting på mig .."

Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Man behöver oftast inte gå över ån efter vatten utan ofta är det enklaste också det rätta. Förmodligen är det så även i detta fall.

Nej, så är det med största sannolikhet INTE i det här fallet ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-06-27 kl. 22:27.
Citera
2014-06-27, 22:05
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Så varför skulle inte en kvinna i Boden kunna utfört mordet på VB. Det fanns säkert motiv för många att fixa kackerlackan då hon verkade trassla in sig i andras förhållanden. De där rygghuggen tycker jag har lite spår av kärringsvartsjuka. Det typiska är ju också att Askersundsslakterskan efteråt ville ha hjälp av en karl med att städa upp efter sig. Det finns nog paralleller.
Citera
2014-06-27, 22:25
Medlem
Ett litet återfall... :-)
Vid vilket datum besiktades KJ Hyundai Sonata?
Citera
2014-06-27, 22:53
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Ett litet återfall... :-)
Vid vilket datum besiktades KJ Hyundai Sonata?

Registreringsnummer?

Sen gör du en fordonsförfrågan om annat fordon:

https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx

Edit:

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: HBJ336
Fabrikat: HYUNDAI SONATA GLS
Färg: LBLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995
----------------------------------------------------------
Senast godkända besiktning: 2012-11-20
Vägmätarställning: 272920
Fordonsstatus: Avställd (2013-06-01)
Besiktningstermin: 2013-06-01 - 2013-10-31
Senast redigerad av PeterNoster 2014-06-27 kl. 23:05.
Citera
2014-06-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Planerings- och planteringsteorin vilar på lite lös sand. Det finns flera förutsättningar som måste uppfyllas för att den överhuvudtaget ska vara möjlig att genomföra:
1. VB måste ha talat om för MB att hon hade träffat KJ ibland.
2. VB och KJ träffades bara sporadiskt, inga regelbundna träffar
3. Fanns det överhuvudtaget några garantier på att de absolut skulle träffas i närtid?
4. Även om de träffades, hur skulle MB få reda på det? VB hade väl inte anmälningsplikt för sina träffar.
5. Vad hade hänt om inte VB hade tagit kontakt med MB 4/5? MB skulle inte ha fått reda på träffen överhuvudtaget. Att MB råkade se KJ/VB kl 16.00 finns inget bevis för.
Det finns säkert fler förutsättningar som måste uppfyllas. De här är bara ett axplock ur högen. Inte mycket att bygga upp en sådan avancerad planerings-/planteringsteori på.
Jag tror inte att MB vågat genomföra ett mord och plantera blod i KJ:s bil utan att det fanns några bevis på en faktisk KJ/VB-träff i samband med mordet.

MB och VB hade intensiv kontakt i princip dagligen. Det kan absolut ha varit pga av MB/AN eller tom MBs förslag att VB skulle plugga hos KJ den aktuella kvällen!
Citera
2014-06-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag har under lång tid påstått att kidnappningen och styckmordet har skett i en skåpbil, har faktiskt inte kunnat se något alternativ till det.
Det har inte gått att placera in någon sannolik skåpbil i teorin som varit en svaghet.
Nu är det ett vittne enligt förundersökningen som påstår att M har haft en röd Ford heltäckt skåpbil, som han skall ha avyttrat under de första veckorna i maj genom att annonsera i Blocket.
När M förhörs görs frågan om vilka bilar han innehar, men han nämner ingenting om någon skåpbil och då äger han sannolikt ingen skåpbil, därför sådana uppgifter är lätt att kolla upp också.

Förhörsledaren frågar inte vilka bilar han ägde den 4 maj som jag anser borde ha gjorts.
Om det vore på det viset att det är den skåpbilen, som jag saknat, är jag övertygad att M har hyrt ut skåpbilen till personer, därför jag är helt övertygad att M är inte gärningsmannen, som går att bevisa också.

Varför undanhåller MB detta? Var finns den här skåpbilen idag?

Undra vad som hänt om man kört med bluestar i den? Jag menar... varför undanhåller man och ljuger om man inte har något att dölja?
Citera
2014-06-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Registreringsnummer?

Sen gör du en fordonsförfrågan om annat fordon:

https://fordonsfraga.transportstyrelsen.se/fragapaannatfordon.aspx

Edit:

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: HBJ336
Fabrikat: HYUNDAI SONATA GLS
Färg: LBLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1995
Senast godkända besiktning: 2012-11-20
Vägmätarställning: 272920
Fordonsstatus: Avställd (2013-06-01)
Besiktningstermin: 2013-06-01 - 2013-10-31
Ok. Uppgifterna ger ingen större fingervisning om hur många mil han körde mellan den 4 och 23 maj. När Polisen beslagtog bilen hade den rullat cirka 350 mil efter besiktning. Den som gjorde slagning mot fordonsregistret i perioden 4-23 maj sitter på information som skulle kunna vara lite intressant ändå. Det skulle exempelvis gå att göra en bedömning huruvida han kan ha åkt iväg en längre sträcka eller inte. Vidare hade det då även gått att kolla om han har några släktingar eller vänner, eller militär anläggning alternativt airsoft play ground, jaktstuga, motsvarande inom en viss radie, utifrån bedömningen om körsträcka mellan slagningen mot fordonsregistret och vägmätarställningen när Polisen beslagtog fordonet. Nu verkar den möjligheten gone fishing.
Citera
2014-06-28, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nu skjuter du över mål. Jag behöver bara säga att i Lagros "ding-ding-värld" är alla oskyldiga till det att de blir filmade med videokamera under brottets utförande - allt annat sorteras under den generösa ramen om "rimligt tvivel". Och det är ingen hemlighet att Lagro tror att Mats "räkan" Alm är totalt oskyldig till vad som lagts denne till last. Det är till och med "sannolikt" att denne blivit "kidnappat" av ondsinta asiater med närmast obegränsade resurser samt incitament att begå det "perfekta" mordet. I Lagros värld är det samma hyperprofessionella hitmans som dräper både VB och LC. Det går att finna parareller! I den Lagroistiska värdsbilden syns nämligen motiven och tillvägagångssättet detsamma. Otippat. Själv tror jag hela eländet bottnar i verklighetsflykt och ett förfektande om evig oskuld.
Och i takt med samvetet/logiskt tänkande så svider det. Rejält. Aj!
Det är ständigt återkommande det här Linda fallet med MA, som jag engagerade mig i det är helt riktigt. Nu finns det stora likheter med det här KJ fallet och därför kanske det är inte så underligt.
Både Linda och VB var asiatiska invandrartjejer som blev mördade. De misstänkta och dömda var svenskar med svensk bakgrund, några bevis eller indicier mot MA eller KJ fanns inte och de blev dömda mot sitt nekande. Någon brottsplats har aldrig hittats för Linda fallet och inte heller för VB fallet och inte heller något mordvapen. Jag anser i Linda fallet var brottsplatsen i en bil och i VB fallet i en skåpbil och det anser jag är orsaken att någon brottsplats har inte hittats inågot av fallen.
Om den bedömningen är korrekt att brottsplatserna var i en kombibil och skåpbil kan inte de misstänkta och dömda vara gärningsmännen och det finns ingenting som motsäger den bedömningen
Citera
2014-06-28, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Snälla Lagro,

Jag är verkligen uppriktigt intresserad av att få veta vem denne planerare är? Har du några teorier? I så fall ber jag dig att delge dem till mig och alla andra andra här i tråden. Vem har ett så obskyrt kontaktnät att vederbörande kan anlita utomstående personer för att begå ett mord? Vilka kretsar handlar det om?
På vilket sätt kunde dessa gm veta att VB skulle komma gående efter Lejonbacksvägen? Jag frågar, eftersom ingen i hela världen är kapabel att veta vad som kommer att inträffa ens tio minuter framåt i tiden. Just nu, i detta ögonblick, skriver jag dessa rader. Om tio minuter kan jag få en hjärnblödning och falla ner död. Men jag kan inte veta att det kommer att hända. Hur resonerar du kring detta?
Det fanns ett motiv, säger du. Hur går dina funderingar kring det? Om någon gör sig så mycket omak att ta livet av en annan människa, måste ju den personen rimligen hoppas på att vinna något i gengäld. Vem skulle tjäna på att VB dog? Varför måste hon dö?
Försöker du spela dum eller vad ?
Självklart hade planeraren kontakt med gärningsmännen och att VB skulle komma gående efter Lejonbacksvägen. Planeraren borde ha skaffat sig den informationen med VB, när hon besökte KJ den kvällen hon försvann, att hon skulle gå efter Lejonbacksvägen. Därför behövdes ingen "fortune teller" om det är de du syftar på.
Enligt uppgift har planeraren tidigare jobbat som datalärare därför var han sannolikt hemma på hur man raderar obekväm information m.m.
Det finns nästan alltid ett motiv för alla mord om det inte är en vettvilling som varit i farten, men då finns nästan alltid en mordplats m.m. I fallet med VB var det ett planerat mord finns inget alternativ till det.
Sedan kan man också påstå att till alla mord finns det lösning, men att komma på den är det inte alla som kan se den, eller kanske vill se lösningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in