Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Snälla Lagro,
Jag är verkligen uppriktigt intresserad av att få veta vem denne planerare är? Har du några teorier? I så fall ber jag dig att delge dem till mig och alla andra andra här i tråden. Vem har ett så obskyrt kontaktnät att vederbörande kan anlita utomstående personer för att begå ett mord? Vilka kretsar handlar det om?
På vilket sätt kunde dessa gm veta att VB skulle komma gående efter Lejonbacksvägen? Jag frågar, eftersom ingen i hela världen är kapabel att veta vad som kommer att inträffa ens tio minuter framåt i tiden. Just nu, i detta ögonblick, skriver jag dessa rader. Om tio minuter kan jag få en hjärnblödning och falla ner död. Men jag kan inte veta att det kommer att hända. Hur resonerar du kring detta?
Det fanns ett motiv, säger du. Hur går dina funderingar kring det? Om någon gör sig så mycket omak att ta livet av en annan människa, måste ju den personen rimligen hoppas på att vinna något i gengäld. Vem skulle tjäna på att VB dog? Varför måste hon dö?
Försöker du spela dum eller vad ?
Självklart hade planeraren kontakt med gärningsmännen och att VB skulle komma gående efter Lejonbacksvägen. Planeraren borde ha skaffat sig den informationen med VB, när hon besökte KJ den kvällen hon försvann, att hon skulle gå efter Lejonbacksvägen. Därför behövdes ingen "fortune teller" om det är de du syftar på.
Enligt uppgift har planeraren tidigare jobbat som datalärare därför var han sannolikt hemma på hur man raderar obekväm information m.m.
Det finns nästan alltid ett motiv för alla mord om det inte är en vettvilling som varit i farten, men då finns nästan alltid en mordplats m.m. I fallet med VB var det ett planerat mord finns inget alternativ till det.
Sedan kan man också påstå att till alla mord finns det lösning, men att komma på den är det inte alla som kan se den, eller kanske vill se lösningen.