2014-06-26, 12:39
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Där kan jag absolut hålla med dig. 80% av spelarbasen kör väl med tre builds atm, pet doctor, jade doctor och fire wiz.

Nu kan jag inte Monk, DH och Crusadern bra nog för att veta hur dem ska hanteras, eller vad som saknas för att de ska vara riktigt bra.
Egentligen inte Babben heller då min är "a work in progress" så att säga. Saknar Lut socks innan festen startar. Men men...

Jag förstår din poäng och håller helt med dig! Men jag är ändå glad över att mina builds inte nerfas

Jag råkar köra dubbla hydra med mirror Conflag MM så jag tycker också de e kul att den build blivit buffad.
Däremot tycker jag de e tragiskt att jag nu i de närmaste TVINGAS spela den builden.
Citera
2014-06-26, 20:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Funderar på att hämta PTR'en men har ett par frågor som jag hoppas någon kan svara på.
Om man ofta spelar på olika burkar, måste man köra patchen på alla då? Alltså, om jag har tagit in min gubbe i PTR-miljön, blir han låst där då?
Har läst att allt man bygger i PTR försvinner när den går live på riktigt, stämmer det? Då är det ju helt bortkastat att gå med nu, bortsett från att det kanske är kul förstås...
Citera
2014-06-26, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Har läst att allt man bygger i PTR försvinner när den går live på riktigt, stämmer det? Då är det ju helt bortkastat att gå med nu, bortsett från att det kanske är kul förstås...

Korrekt.
Citera
2014-06-26, 21:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Korrekt.
Ok, tack.
Citera
2014-06-26, 21:53
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Funderar på att hämta PTR'en men har ett par frågor som jag hoppas någon kan svara på.
Om man ofta spelar på olika burkar, måste man köra patchen på alla då? Alltså, om jag har tagit in min gubbe i PTR-miljön, blir han låst där då?
Bortkastat och bortkastat.. Hela poängen med en testserver är ju för att den kommande patchen ska fungera optimalt när den väl går "live". Se det som ett betatest.
Citera
2014-06-26, 22:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Bortkastat och bortkastat.. Hela poängen med en testserver är ju för att den kommande patchen ska fungera optimalt när den väl går "live". Se det som ett betatest.
Ja det har du ju rätt i förstås... Jag har laddat ner det på ena maskinen nu och det verkar fungera fint (om än rätt slöa servrar), det positiva är att det fungerar ju bra att ha kvar sina gubbar i den "gamla" miljön på en dator och köra matchen på en annan. Och dessutom så bara haglade det in finfina vapen så fort man började spela
Undrar om min HC-gubbe dör i patchen, då överlever den nog ändå i den gamla versionen
Däremot funkar inte det där med "seasons" än verkar det som... EDIT: Såg det nu att det ska inte funka, ska visst komma senare...
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-06-26 kl. 22:38.
Citera
2014-06-27, 01:15
Medlem
Aceyalones avatar
gnetade ihop denna i eftermiddags:

http://s27.postimg.org/h81y9k6rn/hellfire.jpg

blev väl en sådär roll, men riktigt nöjd med en gratis passive som jag redan hade i min build och nu kunde byta ut mot någon annan kul passive.
slut på forgotten souls, därav mitt än så länge otillfredställande roll-resultat.
Citera
2014-06-27, 03:00
Medlem
Blev lite hypad på att börja d3 igen med 2.1 patchen. Tänkte spela Season HC, vilka/vilken klass är det som är OP nu om man tänker på att det är HC osv? Funderar på Monk eller Crusader. Har bara spelat barb tidigare.
Citera
2014-06-27, 03:48
Medlem
Citat:
Blev lite hypad på att börja d3 igen med 2.1 patchen. Tänkte spela Season HC, vilka/vilken klass är det som är OP nu om man tänker på att det är HC osv? Funderar på Monk eller Crusader. Har bara spelat barb tidigare.

Monk är najs om du har ett team som kan carrya dig, men du kommer inte direkt att kunna spela ensam Dock så behövs det en monk i varje team.

Wd är nog enklast och bäst, då kan du snabbt lira solo eller i team utan speciellt mycket gear. Crusader är ganska gear krävande för att vara effektiv. Jag har själv inte bestämt mig, men kommer också köra hc season.
Citera
2014-06-27, 08:10
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Blev lite hypad på att börja d3 igen med 2.1 patchen. Tänkte spela Season HC
Seasons finns inte med på PTR ännu.
Citera
2014-06-27, 09:29
Medlem
kinky_Ms avatar
Kan man inte importera sina gubbar(och gummor) till PTR? När RoS fanna på PTR kunde man hämta in sina vanliga chars men jag minns inte hur man gjorde. Jag orkar inte levla upp en ny från 0 bara för att testa de nya effekterna på DH, Monk och Barb(hata fula OP WD och Wiz). Jag väntar nog tills 2.1 går live om det inte går att flytta in sina gamla chars.
Fattar inte att de gjort WD ännu bättre. Trodde de ville ha 6 jämnlika klasser.
Citera
2014-06-27, 09:43
Medlem
ImWorthlesss avatar
ca 10000 shards spenderade hos Kadala; 3 Cindercoat, 10+ Zuni-chest, 10+ Helltooth-chest, en drös legend-chest så var Kadala snäll nog att släppa en Jade-chest
Bara lära sig spelstilen nu, testade en T6 som första run och det gick utan problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in