2014-06-26, 09:25
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Jag sökte på "Flashback" bara när jag väl ville vara med i den. Tror dessutom att den står under "British"

Just det ja Vet inte hur många gånger jag ska göra det misstaget innan det går in. Tack.
Citera
2014-06-26, 09:57
Medlem
alienDNAs avatar
(QQ)
Man blir lite ledsen av patchnotesen. Visserligen är de bara ptr ännu men det skulle förvåna mig om de blir bättre än såhär.

Ang wiz så har de buffat mm/hydra builden. En rejäl buff till mammoth hydra och en hyfsad buff till MM.
En build som redan var rätt stark är nu den enda viable wiz builden förutom woh. Nu e den för bra att inte använda. Med mirrorball och serpent sparker.

De har nerfat channeling spells, och de har inte ens rört lightning!
Vilket gör lightning ännu sämre än innan!
De har också gjort cold sämre.
Visst de höjde dmg på blizzard med typ 10%... Big fukin whoof..

leapquake barb gör nu dubbel skada, vilket redan nu är en av de bästa Barb builds, vilket gör alla de andra buildsen ännu sämre.

Wd pet doctor fick en rejäl buff. Seriöst. Wd är redan starkast. Tack som fan Blizzard för att ni buffar wd... Fan tänker dom med??

Dh, monk, Crusader har jag inte brytt mig om att läsa ännu.

(/QQ)
Citera
2014-06-26, 10:22
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
(QQ)
Man blir lite ledsen av patchnotesen. Visserligen är de bara ptr ännu men det skulle förvåna mig om de blir bättre än såhär.

Ang wiz så har de buffat mm/hydra builden. En rejäl buff till mammoth hydra och en hyfsad buff till MM.
En build som redan var rätt stark är nu den enda viable wiz builden förutom woh. Nu e den för bra att inte använda. Med mirrorball och serpent sparker.

De har nerfat channeling spells, och de har inte ens rört lightning!
Vilket gör lightning ännu sämre än innan!
De har också gjort cold sämre.
Visst de höjde dmg på blizzard med typ 10%... Big fukin whoof..

leapquake barb gör nu dubbel skada, vilket redan nu är en av de bästa Barb builds, vilket gör alla de andra buildsen ännu sämre.

Wd pet doctor fick en rejäl buff. Seriöst. Wd är redan starkast. Tack som fan Blizzard för att ni buffar wd... Fan tänker dom med??

Dh, monk, Crusader har jag inte brytt mig om att läsa ännu.

(/QQ)

hehe älskar skiten!
Mina main chars är
Pet doctor
Fire Wiz
Earth Babbe

Tack blizz!
Få det här live så fort som möjligt! kommer det i nästa vecka så blir jag väldigt glad!
Spännande med alla andra nyheter i tillägg då!
Äntligen en extra tab i banken med. Är ju några som önskat sig det som fan här på FB
Citera
2014-06-26, 10:41
Medlem
alienDNAs avatar
Lanoo, hur kan du tycka det är bra?
Pigeonholead till en build per klass(eller kanske två) förstör spelet.
Buffa de obskyra builds istället för att diversifera spelet.

Men visst vi som har en bra fire wiz, leapquake barb, Pet Doctor kan ju skratta och tänka "de påverkar inte mig så nerfa på mohohahaha>

Men så funkar de inte .
Citera
2014-06-26, 10:41
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Har man spelat för mycket när man har en kvälls uppehåll och idag sitter och funderar på vad man missade igår?

Eaz räknar jag med satt och drack guiness och grindade sönder sig på en irländsk bar i allafall haha

Stämmer bra det, även om det inte blev så mycket grindande igår faktist. Körde mest RiF och hämtade nycklar när jag behövde det.

Försöker equippa min wizard.
Citera
2014-06-26, 10:59
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Lanoo, hur kan du tycka det är bra?
Pigeonholead till en build per klass(eller kanske två) förstör spelet.
Buffa de obskyra builds istället för att diversifera spelet.

Men visst vi som har en bra fire wiz, leapquake barb, Pet Doctor kan ju skratta och tänka "de påverkar inte mig så nerfa på mohohahaha>

Men så funkar de inte .

Men det klassiska är ju att så fort en någon hittar en build som funkar så klassas den som OP och ska nerfas. Hade dem nerfat pet till "ospelbar" tex hade jag blivit lite ledsen då jag slitit som en idiot för ToT, MoJ, TMF osv. Plus att jag kan tycka det är bra att de fixar så att Guggen inte bara står som ett klappmongo och glor, vilket han gör allt för ofta.
Så håller jag inte med dig ang att det bara finns en build per klass som funkar, Jade till WD smäller hårdare än Pet tex.

Men ja, Fire wiz är väl den enda wizen som är värd att lira atm tyvärr, speciellt efter den här uppdateringen.

Btw, Depth Diggers blir fan ett par bra brallor nu. Hur många av dem har man inte sellat i sina dagar i jakten på Yan och set-pants
Citera
2014-06-26, 11:15
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Men det klassiska är ju att så fort en någon hittar en build som funkar så klassas den som OP och ska nerfas. Hade dem nerfat pet till "ospelbar" tex hade jag blivit lite ledsen då jag slitit som en idiot för ToT, MoJ, TMF osv. Plus att jag kan tycka det är bra att de fixar så att Guggen inte bara står som ett klappmongo och glor, vilket han gör allt för ofta.
Så håller jag inte med dig ang att det bara finns en build per klass som funkar, Jade till WD smäller hårdare än Pet tex.

Men ja, Fire wiz är väl den enda wizen som är värd att lira atm tyvärr, speciellt efter den här uppdateringen.

Btw, Depth Diggers blir fan ett par bra brallor nu. Hur många av dem har man inte sellat i sina dagar i jakten på Yan och set-pants
Visst är de skoj att de buffar de builds folk redan använder.
Men om de inte samtidigt buffar alla andra builds så blir det exakt samma sak som en stor nerf på samtliga builds förutom de builds folk redan spelar idag.
Det är alltså mkt tråkiga nyheter iom denna patch.

Men jag förstår de som tycker det är kul att bli buffade.. Men de ser inte helheten.

På wizzen kunde de tex gjort en jävla massa roligt me lightning och cold.
Men nä. Buffa fire ännu mer så att det blir ännu mer ensam kung på toppen av builds.

D3 skulle INTE vara cookie cutter builds och resten skit - men de e precis där vi hamnat.
Citera
2014-06-26, 11:23
Medlem
fgnms avatar
Rätt nöjd över alla buffs på dhs skills, impale, rain of vengeance, strafe och rapid fire för att nämna några. Håller med om att det är tråkigt att bli "pidgeonholead" om man vill spela på en hög nivå. Hoppas bara fler builds än fire blir viable, tror iaf på en phys build.

Sen verkar 4p shadow rätt trevlig också med perma shadow power, kommer iaf se jävligt sexigt ut.
Citera
2014-06-26, 11:25
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Visst är de skoj att de buffar de builds folk redan använder.
Men om de inte samtidigt buffar alla andra builds så blir det exakt samma sak som en stor nerf på samtliga builds förutom de builds folk redan spelar idag.
Det är alltså mkt tråkiga nyheter iom denna patch.

Men jag förstår de som tycker det är kul att bli buffade.. Men de ser inte helheten.

På wizzen kunde de tex gjort en jävla massa roligt me lightning och cold.
Men nä. Buffa fire ännu mer så att det blir ännu mer ensam kung på toppen av builds.

D3 skulle INTE vara cookie cutter builds och resten skit - men de e precis där vi hamnat.

Där kan jag absolut hålla med dig. 80% av spelarbasen kör väl med tre builds atm, pet doctor, jade doctor och fire wiz.

Nu kan jag inte Monk, DH och Crusadern bra nog för att veta hur dem ska hanteras, eller vad som saknas för att de ska vara riktigt bra.
Egentligen inte Babben heller då min är "a work in progress" så att säga. Saknar Lut socks innan festen startar. Men men...

Jag förstår din poäng och håller helt med dig! Men jag är ändå glad över att mina builds inte nerfas
Citera
2014-06-26, 11:34
Medlem
Opilus5500s avatar
http://media-diablofans.cursecdn.com/attachments/21/259/zuvlwlr.jpg ifrån Nya patchen, skönt då har dem löst gold problemet =)
Citera
2014-06-26, 11:42
Medlem
Citat:

På vilket sätt har leapquake dubblat skadan?

Innan:

Basedamage - 2600%
Med Molten Fury - 4500%

PTR:

Basedamage - 4200%
Molten Fury - 5100%

Det fanns väl ingen som körde leapquake utan att ha Molten fury?

Nu öppnas ju Leapquake upp för att använda andra runor för quaken plus att det öppnar upp för +cold-builds då man inte förlorar så mycket på att inte välja Molten Fury (fire)

Enda sättet att NÄSTAN få en dubblering av skadan vore att köra utan Earthquake och då bara få 2600% skada innan och på ptr 4500% men så körde ju ingen.
Citera
2014-06-26, 12:37
Medlem
alienDNAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
På vilket sätt har leapquake dubblat skadan?

Innan:

Basedamage - 2600%
Med Molten Fury - 4500%

PTR:

Basedamage - 4200%
Molten Fury - 5100%

Det fanns väl ingen som körde leapquake utan att ha Molten fury?

Nu öppnas ju Leapquake upp för att använda andra runor för quaken plus att det öppnar upp för +cold-builds då man inte förlorar så mycket på att inte välja Molten Fury (fire)

Enda sättet att NÄSTAN få en dubblering av skadan vore att köra utan Earthquake och då bara få 2600% skada innan och på ptr 4500% men så körde ju ingen.

Jag visste inte att den Quake som procas när man leapar; hade någon runa. Trodde det var Earthquake utan runa som procade. Alltså nästan dubbel skada. Ber om ursäkt för mitt missförstånd och jag tackar för att du gjorde det klart för mig hur det ligger till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in