2014-05-04, 22:09
Medlem
Yamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzarox
För att få Ring of royal grandeur som jag såg att du nämnde tidigare så måste du köra act 1 bounties, det är där den droppar.
Hade helt missat att den bara droppas i act 1, tack somfan!
Citat:
Ursprungligen postat av Soderlind
Ok!

De andra droppar slumpmässigt alltså?

Vilka legendarys är "bäst" för en fire DH?
Precis börjat köra firebuild på min DH också, denna guiden hjälpte mig en del!
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10368728512

Vet dock inte om den är "bra" eller "dålig" den hjälpte mig iaf
Citera
2014-05-05, 00:36
Medlem
Vad har folket på flashback för synpunkter på gear då? Just nu ser Monken ut såhär http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zzarox-2939/hero/41572915

Har planer på att uppgradera min hjälm till en likadan fast med crit istället för life regen. Försöker även uppgradera vapen då speciellt off-handen har redigt dålig base dmg. Har fått för mig att förutom hjälm samt vapen, så ska jag på nått jävla vänster lyckas skaffa cain hands och boots. Sen tror jag fan jag är nöjd :P

Sitter för närvarande endast på 600k dmg, 5.5 miljoner toughness och 86% lightning dmg in game, d.v.s. solo buffad.
Citera
2014-05-05, 02:11
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Mycket bättre nu med dropp 2 och med Ros är det mera nytt. Adventure mode, bounties och rifts.

Låter ju bra Känner mig som en noob igen för nu var det bra länge sedan man körde så tänkte ge det en chans i alla fall så får vi om jag fastnar. Hur levlar jag snabbast och vart ska man leta efter bra gear?
Citera
2014-05-05, 08:03
Medlem
Vincent_Vegass avatar
TJena

Har några frågor om WD-skills:
1. Fetisch sycophants. Om man har full zunimassa (4-set youre fetisch army last until they die) applicieras detta även på Sycophants? D v s dom mördar dvärgar som spawnar när jag spammar zombie bears, stannar dom tills dom dör också, eller bara 60 sek som skillen står som?
2. Finns det ngn begränsning på hur många fetisch-dvärgar som kan spawna innan den cappar?
3. Påverkas denna begränsning av att jag t ex också har fetisch army skillen? Egentligen är väl frågan om man kör sycophants är det ngn ide att köra fetisch army också då?

/V_V
Citera
2014-05-05, 08:08
Medlem
Citat:
Vad har folket på flashback för synpunkter på gear då? Just nu ser Monken ut såhär http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zzarox-2939/hero/41572915

Har planer på att uppgradera min hjälm till en likadan fast med crit istället för life regen. Försöker även uppgradera vapen då speciellt off-handen har redigt dålig base dmg. Har fått för mig att förutom hjälm samt vapen, så ska jag på nått jävla vänster lyckas skaffa cain hands och boots. Sen tror jag fan jag är nöjd :P

Sitter för närvarande endast på 600k dmg, 5.5 miljoner toughness och 86% lightning dmg in game, d.v.s. solo buffad.

Du kan ju väldigt enkelt skaffa gems som ger 220/280 dex istället för 100 dex.
Kör alltid med Unity (passive) eftersom jag aldrig spelar ensam.
Citera
2014-05-05, 08:36
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Citat:

Är ingen expert på Munk alls men det ser ju lite gott och blandat ut på dina resistans. Du har både arcane, cold, poison och lightning. Där måste man ju satsa på att bara ha en så att "one with everything"-skillen får värde. Det kan ju t o m va värt att rulla en secondary på ett item du gillar för att få en enhetlig res.

IMO skall hjälm alltid alla raser ha crit chance och socket.

Bul kathos ringen är inte så bra, då skulle ha en SOJ där (stone of jordan).

Högervapnet (odyns) har ganska låg DPS...borde kunna hitta ngt med runt 2200 iallafall.

SAMTLIGA gems måste uppdateras. Att köra marquise är inte ok asså. Du har ju råd med MINST imperial emerald eller nästa steg.

Annars ser det väl ok ut.

/V_V
Citera
2014-05-05, 08:40
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Alla dom kan droppas i normal, dock så är det större chans i torment p.g.a högre drop på legendaries, med undantag för grandeur.

Läste dock att dom skall ändra det i nästa patch. Horadic cache-items skall öka drop rate på högra svårighetsgrad framöver.

/V_V
Citera
2014-05-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vincent_Vegas
Läste dock att dom skall ändra det i nästa patch. Horadic cache-items skall öka drop rate på högra svårighetsgrad framöver.

/V_V
Yep, torment legendaries d.v.s set items kommer att kunna droppas i kuben om du har torment inställt.
Så normal split bounty hunting blir useless, förmodligen på onsdag.
Citera
2014-05-05, 11:20
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Yep, torment legendaries d.v.s set items kommer att kunna droppas i kuben om du har torment inställt.
Så normal split bounty hunting blir useless, förmodligen på onsdag.

Då var jag en vecka tidig på bollen bara.
Blir nice att få kötta på i bountys och att blizz gör den biten mer värd att farma.
Men eftersom fler legs kommer kunna droppa kanske man borde tok-farma act1 på normal fram tills onsdag? för att öka chansen att få ringen liksom?
Citera
2014-05-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vincent_Vegas
TJena

Har några frågor om WD-skills:
1. Fetisch sycophants. Om man har full zunimassa (4-set youre fetisch army last until they die) applicieras detta även på Sycophants? D v s dom mördar dvärgar som spawnar när jag spammar zombie bears, stannar dom tills dom dör också, eller bara 60 sek som skillen står som?
2. Finns det ngn begränsning på hur många fetisch-dvärgar som kan spawna innan den cappar?
3. Påverkas denna begränsning av att jag t ex också har fetisch army skillen? Egentligen är väl frågan om man kör sycophants är det ngn ide att köra fetisch army också då?

/V_V

1. Nepp
2. Nej, eftersom 1.
3. Funkar som sagt bara på fetish army
Citera
2014-05-05, 12:57
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilmir
1. Nepp
2. Nej, eftersom 1.
3. Funkar som sagt bara på fetish army

Tackar!

/V_V
Citera
2014-05-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Då var jag en vecka tidig på bollen bara.
Blir nice att få kötta på i bountys och att blizz gör den biten mer värd att farma.
Men eftersom fler legs kommer kunna droppa kanske man borde tok-farma act1 på normal fram tills onsdag? för att öka chansen att få ringen liksom?

Nja, jag tror dom sa något om att det skulle bli enklare att få ringen också, är inte säkert på detta dock.
Sen så är det inte helt säkert att patchen kommer nu på onsdag, men jag gissar på det då alla trodde att den skulle kommit förra onsdagen
Men det är ju inte så svårt att få ringen just nu, så varför inte.
Jag öppnade typ 30 caches igår och fick 3 ringar, antar dock att jag hade lite tur vid min sida
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in