Citat:
Ursprungligen postat av
zemixon
Styckningen kan också ha skett hemma hos någon vän/släkting till GM som håller på med jakt/slakt, har tillgång till slangar för rengöring eller i ett storkök.
Det tror jag absolut inte att styckning skett på något sådant ställe som i någon jaktbod för slakt eller liknande, det finns ingen som skulle ta sådana risker.
Jag anser varken KJ eller MB är gärningsmännen, som kan baseras på att båda två visste om att de var misstänkta och därför hade spaning på sig. De skulle aldrig ha flyttat kroppsdelarna från värnet till Gula huset och platsen där bredvid där de hittades, det kan ses som helt uteslutet att något sådant skett.
Sedan kan inte en ensam person ha flyttat dem utan det har sannolikt varit två personer, när man ser till sträckan som de måste ha gått i mycket dålig terräng och endast torson vägde 33 kg. Det finns inte någon möjlighet att det är en ensam person som gjort flytten.
Alltsammans gör att det är helt andra personer som är gärningsmännen, därför att det skulle vara andra än gärningsmännen, som gjort flytten av kroppsdelarna kan ses som osannolikt.
Jag anser mordet och styckningen har skett i närheten där VB blev kidnappad och det är någonstans efter Lejonbacksvägen som hon sannolikt blev kidnappad, sedan har mordet och styckningen skett sannolikt på någon avtagsväg från Lejonbacksvägen och det mest troliga är i en skåpbil.
Alla förflyttningar från kidnappningsstället skulle riskerna ha ökat väsentligt för upptäckt av bilen den tiden på dygnet, förflyttningen har därför skett sannolikt på småtimmarna.