Jag tänker mig en topp som är mer V i formen än ett D men som planas ut mer upp mot skaftet.
Efter att ha kollat runt på nätet och läst om olika typer av huggskador med kniv så verkar det inte alls omöjligt att att hon dödats med någon typ av dagger men en ganska nätt sådan.
Den push dagger som länkades till tidigare (han som högg grisen) där ser man att med just den kniven verkar det relativt enkelt att hugga genom ben men måste hålla med dig att det är förmodligen svårare än det ser ut på det klippet.
Det som jag har hittat som verkar stämma bäst in på hur jag tror att hennes skador ser ut är denna:
http://www.cartercrafts.com/pushdagger.htm
Det är specifikt en skada på VB som jag reagerade över och det är FUP 411 punkt 59.
Skarpkantad sårskada (i) som mäts 0,3cm motsvarande alla sidor på en trekant.
Den underliggande sårkanalen är ca 0,5cm djup.
Den andra skadan som verkar lite udda är punkt 62
Skada L som är i höger lunga, ett litet jack i sårkanten kan tyda på två hugg i samma sårkanal.
Ändarna på huggen verkar alla vara skarpkantade och då låter det väl rimligt att det är vasst på båda sidor då.
Att såren är D formade behöver inte betyda att "kniven har den exakta formen utan det beror även på hur kniven träffar kroppen, är skinnet spänt, det finns bla linjer i huden och beroende på hur man hugger i dom så glipar såren olika mycket.
DL uppger att vapnet verkar var koniskt och den dagger jag länkat till kan nog upplevas lite konisk.
Anledningen till att jag tror att det är ett litet vapen (max 10cm) är att alla huggen är så samlade och majoriteten av dom är fokuserade på hjärtat. Skada L punkterar ena lungan och två i axeln, resten av huggen är mot hennes hjärta.
Därför har jag svårt att se att det är gjort i affekt, det ser väldigt målinriktat ut men med stort hat.
(helt mina egna tankar och något jag tror, tänker inte ge mig in i någon närmare analys om GMs känslor)