2014-06-25, 21:06
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Det finns en hel del som talar mot att det är GM som slagit på bilarna:
1. Inte mycket matnyttigt att hämta via webfråga
2. GM måste ha vetat vem KJ:s fader var. Dessutom måste han tagit reda på regnumren till faderns bilar. Hur har han gjort det? Kört runt området där fadern bor och skrivit upp regnumren?
Då måste båda bilarna varit på garageuppfarten, ingen i garaget.
3. Varför slå på pappas bilar? Var tanken att även besudla dem med blod? Räckte det inte att söka bara på KJ:s bil?
4. En slagning var redan gjord i början av april. Varför göra en ny slagning? Begynnande demens?

1. Nä men dra den vidare till fax så har du allt du behöver veta.
2. GM kan ha sett JJs bil parkerad utanför KJs loftgång.
2. Boden är en håla och JJ och MB är väl i samma ålder.
3. Absolut hur många har inte trott att JJ har städat åt KJ? Det gjorde även polisen... så lite blod i JJs bil hade suttit fint om.
4. Slagning flera gånger för att det kanske vid mer än ett tillfälle planerats att utföra detta mord.
Kanske polisen skulle ha kollat om någon gjort liknande slagningar på AF eller andra av VBs manliga bekanta som VB i april lägligt började önska sig knivar av.
Citera
2014-06-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
1. Nä men dra den vidare till fax så har du allt du behöver veta.
2. GM kan ha sett JJs bil parkerad utanför KJs loftgång.
2. Boden är en håla och JJ och MB är väl i samma ålder.
3. Absolut hur många har inte trott att JJ har städat åt KJ? Det gjorde även polisen... så lite blod i JJs bil hade suttit fint om.
4. Slagning flera gånger för att det kanske vid mer än ett tillfälle planerats att utföra detta mord.
Kanske polisen skulle ha kollat om någon gjort liknande slagningar på AF eller andra av VBs manliga bekanta som VB i april lägligt började önska sig knivar av.
1. Risk att faxnummer kan spåras. Källa på att fax har använts, tack!
2. Hur veta att en bil parkerad utanför KJ:s loftgång är JJ:s bil. Dessutom slagning på 2 bilar.
3. Boden är ingen liten håla. Dessutom visste MB knappt vem KJ var, hur koppla ihop KJ och JJ?
Hur är det med MB och JJ? Är de urbodensare båda två? Jag har för mig att MB kommer från Lakaträsk. Hur det är med JJ vet jag inte. Om de är i samma ålder vet jag inte heller. Det är inte alls säkert att de känner varann.
4. Det räcker med en slagning, varför slå flera gånger? GM skulle lika gärna ha kunnat köra förbi KJ:s parkering och konstatera att bilen stod kvar.
5. En liten rövare från mig, antagligen var JJ:s bilar av senare modell än KJ:s och inte lika lätta att göra intrång i. Borde ha konstaterats redan i början av april.
Senast redigerad av Vierstein 2014-06-25 kl. 21:38.
Citera
2014-06-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur vanligt är det att barn, ungdomar leker eller partajar i området?

Ganska vanligt. Det är inte alls ett särskilt avsides området. Mycket friluftsfolk, ungdomar, hundägare, militärnissar och bara vanliga svennar. Ett rätt välbesökt område.
Citera
2014-06-25, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Vi vet att VBs rival dödshotade henne innan mordet och att denne har ljugit och inte har utretts tillräckligt. Vi vet även att rivalens man var offrets älskare och att han hade kontakt med offret, han är den sista hon hade kontakt med, strax innan hon gick från KJ och därefter försvann på vägen för att möta upp älskaren? Älskaren gav bort/sålde sin bil en kort tid efter mordet. Det finns väldigt många mystiska omständigheter!

Vi vet även att offret hade en pågående, eskalerande och infekterad konflikt med älskaren och rivalen vid tiden för mordet!
Vad har detta med mitt tidigare inlägg att göra?

Jag är också kritisk mot hur utredningen skötts men blanda inte in mig i din agenda att misstänkliggöra paret mb/an.
Citera
2014-06-25, 22:39
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Vi vet att VBs rival dödshotade henne innan mordet och att denne har ljugit och inte har utretts tillräckligt. Vi vet även att rivalens man var offrets älskare och att han hade kontakt med offret, han är den sista hon hade kontakt med, strax innan hon gick från KJ och därefter försvann på vägen för att möta upp älskaren? Älskaren gav bort/sålde sin bil en kort tid efter mordet. Det finns väldigt många mystiska omständigheter!

Vi vet även att offret hade en pågående, eskalerande och infekterad konflikt med älskaren och rivalen vid tiden för mordet!
Det vet vi inte alls, helt ärligt, det finns inga bevis för det alls mer än en uppdiktad historia, vad har paret Berg gjort dig egentligen????..

Ang slagningarna på bilarna. KJ kan ha varit ut och kört bilarna som en galning och man har slagit på bilarna pga det, kanske en och samma människa sett tokfan - Styckmördaren Kristoffer Johansson köra rally på cykelvägar (står i förhör) etc och blivit nyfiken, förbannad? sedan kollat upp bilarna. Inget konstigt med det alls att man kollar en sån bil där en dåre kör... Är inte det minsta förvånad faktiskt. Att nån sitter och slår på bilar för ev plantering är så långsökt att det finns inte. När ska M ha haft tid att tänka ut en sån plan??? Det finns inte.
Senast redigerad av yoloits 2014-06-25 kl. 23:30.
Citera
2014-06-25, 22:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Det vet vi inte alls, helt ärligt, det finns inga bevis för det alls mer än en uppdiktad historia, vad har paret Berg gjort dig egentligen????..

Ang slagningarna på bilarna. KJ kan ha varit ut och kört bilarna som en galning och man har slagit på bilarna pga det, kanske samma människa sett tokfan - Styckmördaren Kristoffer Johansson köra rally på cykelvägar (står i förhör) etc och sedan kollat upp bilarna. Inget konstigt med det alls att man kollar en sån bil där en dåre kör...
Och vad fick man reda på då? Tog man hem ägaruppgifter via telefax?
Citera
2014-06-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Det tror jag absolut inte att styckning skett på något sådant ställe som i någon jaktbod för slakt eller liknande, det finns ingen som skulle ta sådana risker.
Jag anser varken KJ eller MB är gärningsmännen, som kan baseras på att båda två visste om att de var misstänkta och därför hade spaning på sig. De skulle aldrig ha flyttat kroppsdelarna från värnet till Gula huset och platsen där bredvid där de hittades, det kan ses som helt uteslutet att något sådant skett.
Sedan kan inte en ensam person ha flyttat dem utan det har sannolikt varit två personer, när man ser till sträckan som de måste ha gått i mycket dålig terräng och endast torson vägde 33 kg. Det finns inte någon möjlighet att det är en ensam person som gjort flytten.
Alltsammans gör att det är helt andra personer som är gärningsmännen, därför att det skulle vara andra än gärningsmännen, som gjort flytten av kroppsdelarna kan ses som osannolikt.
Jag anser mordet och styckningen har skett i närheten där VB blev kidnappad och det är någonstans efter Lejonbacksvägen som hon sannolikt blev kidnappad, sedan har mordet och styckningen skett sannolikt på någon avtagsväg från Lejonbacksvägen och det mest troliga är i en skåpbil.
Alla förflyttningar från kidnappningsstället skulle riskerna ha ökat väsentligt för upptäckt av bilen den tiden på dygnet, förflyttningen har därför skett sannolikt på småtimmarna.

På vilket vis skulle en skåpbil som framförs runt 21-bläcket väcka uppmärksamhet i Boden menar du?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-25 kl. 22:53.
Citera
2014-06-25, 22:47
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och vad fick man reda på då? Tog man hem ägaruppgifter via telefax?
Du det vet inte jag Q, jag var inte där...
Citera
2014-06-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Gm har börjat hugga och upptäcker att vb inte dör direkt. Utan skriker, slåss för sitt liv trots hugg. Därav fler hugg i panik just endast för att döda, inte ngt hokus pokus för att tortera. Syftet var att undanröja VB och ge någon annan skulden.

Händerna har avlägsnats enbart av två orsaker;
Rädsla för dna ELLER för att använda dem mot ngn annan som får skulden, blod, eller rent av som bevis. Nu lyckades hela historien vändas mot KJ utan händerna. Men dyker de upp, så finns det antagligen graverande bevis mot kj i samband med det. Om det är planterat? Yes.

En sista spiken-i-kistan som skulle avslöjats om polisen valt att leta spår hos någon annan än KJ. En sorts säkerhet för den riktiga gm.

...och det naturligaste är då att i första hand utgå ifrån att KJ är skyldig, eller har de planterat KJ:S DNA under VB:s naglar, de små planterarna...
Senast redigerad av ophiaghushannah 2014-06-25 kl. 22:55.
Citera
2014-06-25, 23:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Du det vet inte jag Q, jag var inte där...
Någon teori måste du väl ha, eftersom du trodde slagningarna på bilarna berodde på buskörning. På vilket sätt hänger buskörningar och slagningar ihop?
Citera
2014-06-25, 23:02
Medlem
Grandiosos avatar
Den ovanliga mördaren

Citat:
Styckmord väcker starka känslor, men de flesta begås inte av hat, utan av rent praktiska skäl.
Citat:
Vanliga tillhyggen är motorsåg, stämjärn, såg eller kniv – verktyg som gärningsmannen har tillgängligt. Det är en manlig företeelse, och det är inte ovanligt att det är en person som har styckningskunskaper, till exempel jägare. Men precis som bland de flesta mord handlar det oftast om människor i marginalen. Vanligtvis känner gärningsmannen och offret varandra, och brottet sker inomhus i stadsmiljö där det är svårt att transportera en hel kropp utan att bli upptäckt. Ofta sker själva styckningen på en plats som är lättare att rengöra, som ett badrum.

En vanlig uppfattning är att man måste vara väldigt stark för att klara av att stycka en människa, men det stämmer inte enligt Jan Olsson:

– Ett gammalt ben är väldigt hårt, men sådant som finns i en levande kropp är faktiskt ganska mjukt.

http://www.fokus.se/2011/01/den-ovanliga-mordaren/

Några av landets styckmordsfall de senare åren: http://www.expressen.se/kvp/experterna-om-svenska-styckmord/
Senast redigerad av Grandioso 2014-06-25 kl. 23:24.
Citera
2014-06-25, 23:06
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Någon teori måste du väl ha, eftersom du trodde slagningarna på bilarna berodde på buskörning. På vilket sätt hänger buskörningar och slagningar ihop?
Du tycker jag bör utveckla det mer? Behövs det. Tycker du att en slagning pga att man ska utöva plantering är den mest logiska och troliga anledningen?
Senast redigerad av yoloits 2014-06-25 kl. 23:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in