Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 18:54
Citat:
Ursprungligen postat av gumman70
om det är samma som i huset bredvid (samma hyresvärd o liknande byggnad) så är det inte portkod utan automatiskt lås som låses på kvällen o öppnas på morgonen, under den tiden behövs nyckel...
Låter som att JH känt till vid vilken tid hon kan komma in genom porten och att hon smugit utanför tills dess... Låter mer och mer planerat.
Citera
2014-06-25, 18:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gumman70
nej då den längan har entréerna utåt en annan gata men balkongerna åt det berörda hållet så att säga
Rådmansgatan 14? Det är samma fastighetsägare, samma fastighetsskötare t.o.m.
Citera
2014-06-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det har absolut med hans lägenhet att göra! Tydligen har mordet skett hos honom och då lär det ju ta tid innan han blir fri från misstanke. Varför släpper han in kreti och pleti i sitt hem??

Men hur säkert är det att hans lägenheten är mordplatsen?

Kan det inte vara så att det tecken på att blod är borttvättat så att det skulle kunna vara mordplatsen men att man ändå inte är säker?

Jag tänker på det att styckplatsen kan vara på annat ställe och i så fall är det svårt att veta om hon mördats i lägenheten eller någon annanstans.
Citera
2014-06-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Har för mig att det är portkod dygnet runt där men törs inte svära på det till 100%.

Det är inte kodlås alls, (om de inte satt in det nyligen) dagtid kommer man in utan nyckel, hur det är nätter vet jag inte men sådana dörrar brukar väl låsas mellan 22-6 eller något sådant och då måste man ha nyckel.
Citera
2014-06-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Vid brand i fastighet tar man ut med filt via trappor med tanke på att hiss ej skall användas
Naturligtvis är det inte arb.terapeut utan brandmän som håller i dessa utbildningar
Metoden är otroligt effektiv och nödvändig att kunna vid brand

Jobbar som insatsledare på Räddningstjänsten och vi har inga sådana utbildningar hos!
Vet inte varför vi skulle ha kunskap om att dra människor i filt när det finns bättre sätt att dra folk.
Citera
2014-06-25, 19:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Låter som att JH känt till vid vilken tid hon kan komma in genom porten och att hon smugit utanför tills dess... Låter mer och mer planerat.
Det låter som om hon har avvaktat tills JA åkte till jobbet.
Citera
2014-06-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Men hur säkert är det att hans lägenheten är mordplatsen?

Kan det inte vara så att det tecken på att blod är borttvättat så att det skulle kunna vara mordplatsen men att man ändå inte är säker?

Jag tänker på det att styckplatsen kan vara på annat ställe och i så fall är det svårt att veta om hon mördats i lägenheten eller någon annanstans.

Det är ju det som är dilemmat...Polisen har bara nämnt lägenheten som "trolig" brottsplats....
Så länge mgm inte berättar så har dom en jäkla bevisbörda på sej....
Citera
2014-06-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Rådmansgatan 14? Det är samma fastighetsägare, samma fastighetsskötare t.o.m.

Den aktuella lägenheten där mordet tog plats, var det en hyresrätt eller bostadsrätt?
Mig veterligen så brukar portarna skilja sig bland dessa. Bostadsrätter är ofta låsta 24/7 med portkod/nyckel/tag, medans hyresrätter är låsta på natten och öppna på dagen (ca 05-22).
Citera
2014-06-25, 19:10
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det låter som om hon har avvaktat tills JA åkte till jobbet.
Ja, men också att hon känt till att porten låses upp vid en viss tidpunkt och att hon då kommer att kunna ta sig in i trapphuset. Kanske hoppades hon på att JA skulle ha lämnat ytterdörren olåst när han gick.
Citera
2014-06-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Det är ju det som är dilemmat...Polisen har bara nämnt lägenheten som "trolig" brottsplats....
Så länge mgm inte berättar så har dom en jäkla bevisbörda på sej....

Och det är i så fall där själva svaret sitter på om JA gjort sig skyldig till skyddande av brottsling och att han då naturligtvis ska ha insett att ett mord ska ha skett när han städat undan. För jag tror att han kan ha städat undan i sin lägenhet.

Hur ser det ut rent tidsmässigt här. Om han jobbade eftermiddags/kvällspass så har han kommit hem sent och sen städat? För han blev väl inte anhållen förrän på morgonen?

Frågan är varför polisen fick för sig att besöka honom och undersöka hans lägenhet?

Det finns nog även luckor hos polisen här hur allt har gått till misstänker jag.
Citera
2014-06-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Evert
Den aktuella lägenheten där mordet tog plats, var det en hyresrätt eller bostadsrätt?
Mig veterligen så brukar portarna skilja sig bland dessa. Bostadsrätter är ofta låsta 24/7 med portkod/nyckel/tag, medans hyresrätter är låsta på natten och öppna på dagen (ca 05-22).

Nope. Ingen skillnad på b-rätt eller h-rätt. Inte i min stad iaf. I detta fall är det en hyresrätt.
Ganska oväsentligt egentligen. Vill man in,så tar man sej in..
Citera
2014-06-25, 19:12
Medlem
Plastk0tt3s avatar
Uppgifterna om att JH har synts av grannarna när hon gått ut med hundarna på förmiddagen då? Om uppgifterna här i tråden stämmer, att JH varit på plats tidigt på morgonen och förmodligen mördat LL då så är hon ju sinnessjukt iskall.. Som kan mörda samt stycka LL, och därefter åka hem och gå ut med hundarna som att ingenting har hänt? Låter ju inte som att JH hade särskilt mycket panik isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in