Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-25, 18:00
Medlem
Har hängt med hyggligt i tråden och en av mina teorier är att JH har packat en ryggsäck med yxa möjligtvis en såg elr större filé kniv, ombyten och plast säckar.
Lurat elr hotat sig in i LL bostad sedan hotat in henne i badrummet med yxan sen bara klippt till.
sen har hon kört ett ordentligt arbetspass med att stycka, paketera, städa, duscha osv.
Sedan kör hon ut mot sitt ex arbetsplats där hon redan tänkt ut en plats för dumpning för att senare kunna ge honom skulden. 2 flugor i en smäll.
Men när hon kommit förbi den påstådda poliskontrollen har adrenalinet bytts ut mot rädsla och ångest så hon ringer polis elr någon annan anhörig som sedan kontaktar polis och när dom mött upp JH så vissr hon själv vart hon slängt kroppsdelarna.
Citera
2014-06-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nytt fågelkvitter:

Se'n vet vi att fågelkvitter ska tas med en nypa salt.

Skulle det gått till så här så har ju JH sannolikt känt till att LL befann sig hos JA och varit där för att konfrontera/döda henne.
Citera
2014-06-25, 18:02
Medlem
Citat:
Jag är lite skeptisk till uppgiften om att JH skulle ha bytt kläder vid bilen. Såvitt jag kan se på karta så ser folk parkeringsplatsen från alla håll.

Ja den delen tror jag inte ett dugg på heller. Men i övrigt. (glömde skriva att "mitt" kvitter inte gällde klädbytet).
Folk har insyn till JAs entré för det finns en länga mot den sidan oxå (likadant hus) o balkonger åt entrésidan så att säga.
Citera
2014-06-25, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Då är man en renodlat psykopat... då är detta inget jävla dråp

Nä jag har ingen större erfarenhet hur mördare behandlas inne på anstalterna,psykena men d går ju rätt fort att ta reda på, då jag har vänner som är plitar på Saltvik och släktingar som vårdar mördare och annat slödder på psyket.

Det går rätt fort att ta reda på hahahaha.

Det är väl tänkt att mördarna ska få det straff de är dömda till. Inget annat då vi lever (förhoppningsvis) i en rättsstat.

Det har föreslagits att JH är en iskall mördare eller har (haft en psykos) eller har en funktionsnedsättning eller en depression eller liknande men vilket av det som är sant återstår att se.

Det är svårt att tippa utifrån vad som har skett och vi vet ju inte ens det riktigt.

Det har ju föreslagits att LL var orsak till att det tog slut mellan JH och JN och att JH sen träffade JA och att LL och JA började träffas och JH blev brädad av samma kvinna igen på kort tid. Det ska bli intressant att läsa FUP.
Citera
2014-06-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nie
Okej inser att du inte har en aning om vad du pratar om. Glöm att jag frågade.

I övrigt så undrar jag fortfarande varför JA är misstänkt. Vad kan han ha gjort för att skydda JH från att åka dit. Kan ha med hans lägenhet att göra. Är det en hyreslägenhet eller en bostadsrätt?
Det är hyreslägenheter.
Citera
2014-06-25, 18:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Det är hyreslägenheter.
Vet du något om portlåset? Är det kodlås låst dygnet runt, eller är det öppet på dagen och öppnas med nyckel på natten?
Citera
2014-06-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crudo
Har hängt med hyggligt i tråden och en av mina teorier är att JH har packat en ryggsäck med yxa möjligtvis en såg elr större filé kniv, ombyten och plast säckar.
Lurat elr hotat sig in i LL bostad sedan hotat in henne i badrummet med yxan sen bara klippt till.
sen har hon kört ett ordentligt arbetspass med att stycka, paketera, städa, duscha osv.
Sedan kör hon ut mot sitt ex arbetsplats där hon redan tänkt ut en plats för dumpning för att senare kunna ge honom skulden. 2 flugor i en smäll.
Men när hon kommit förbi den påstådda poliskontrollen har adrenalinet bytts ut mot rädsla och ångest så hon ringer polis elr någon annan anhörig som sedan kontaktar polis och när dom mött upp JH så vissr hon själv vart hon slängt kroppsdelarna.

Mmmm.men på nåt sätt har hon tydligen mellanlandat hemma på sin gård....Finns ju misstankar om det iaf. En sak är ju säker i mitt tänkande: Mord och styckning måste ha skett på samma plats. Blir alldeles för mycket fraktande hit och dit annars. Jag tvivlar på att hon har kunnat bära en hel död människa ut till bilen..Jag har försökt vända en medvetslös person till framstupa sidoläge.. Sååå tungt.
Samtidigt tvivlar jag på att styckningen skett i Ja:s lägenhet..Hur detta har gått till är en stor gåta.
Jag har tänkt att hon kanske lurat med sej Lovisa ut till bilen på nåt sätt,och sedan kört hem till sin gård. Men då undrar man ju varför Ja:s lägenhet var grundligt städad,om det stämmer...
Citera
2014-06-25, 18:17
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
...vilket samtidigt är svårt att få ihop med att JN häktas för skyddande av brottsling. Varför skulle han vidta åtgärder för att hon skulle komma undan, om hon själv erkände för sin chef?

Min teori:
Jag tror att Jonna dödade Lovisa och att Jonathan styckade kroppen för att få bort spår efter sin "träff" med Lovisa. Genom att hugga och greja hoppas han att hans DNA inte ska gå att hitta på Lovisas kropp.
Wikipedia: Kriminaltekniker kan använda DNA i blod, sperma, hud, saliv eller hår för att identifiera brottslingar. En bit DNA kan fungera som ett genetiskt fingeravtryck genom att delar av DNA-sekvensen som ofta varierar mellan individer jämförs. Detta kallas DNA-profilering. Metoden är väldigt tillförlitlig när det gäller att matcha DNA.
Citera
2014-06-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
Det är hyreslägenheter.

För jag har ju funderat över om han själv har städat undan i sin lägenhet. I ett sånt scenario kan han ju ha gjort det utan att riktigt ha greppat vad som hänt och sen när polisen kommer är det ju svårt för polisen att veta om han städat bort något och mycket väl förstått vad som hänt eller om han inte alls förstått att ett mord har skett i hans lägenhet. Det är pratet om knivar kan ju ha fått honom att städa bort blod och trott att alla inblandade levde i allra högsta grad.
Citera
2014-06-25, 18:24
Medlem
Citat:
Vet du något om portlåset? Är det kodlås låst dygnet runt, eller är det öppet på dagen och öppnas med nyckel på natten?
Har för mig att det är portkod dygnet runt där men törs inte svära på det till 100%.
Citera
2014-06-25, 18:25
Medlem
styrlunds avatar
Inte för att jag har järnkoll. Styckmord utförda av kvinnor är extremt ovanligt, så pass, att detta lär vara än av de första.
Tror, som nån annan skrev, att hon fått hjälp av mån.
Citera
2014-06-25, 18:27
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Mmmm.men på nåt sätt har hon tydligen mellanlandat hemma på sin gård....Finns ju misstankar om det iaf. En sak är ju säker i mitt tänkande: Mord och styckning måste ha skett på samma plats. Blir alldeles för mycket fraktande hit och dit annars. Jag tvivlar på att hon har kunnat bära en hel död människa ut till bilen..Jag har försökt vända en medvetslös person till framstupa sidoläge.. Sååå tungt.
Samtidigt tvivlar jag på att styckningen skett i Ja:s lägenhet..Hur detta har gått till är en stor gåta.
Jag har tänkt att hon kanske lurat med sej Lovisa ut till bilen på nåt sätt,och sedan kört hem till sin gård. Men då undrar man ju varför Ja:s lägenhet var grundligt städad,om det stämmer...
Det enda logiska är att mord o styckning har skett på samma plats. Att det gjorts för att underlätta transporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in