Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-06-24, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lofars
Det jag skrivit har jag hört på flera håll i kumla och det är trovärdiga människor som jag fått uppgifterna ifrån! Kumla är ju ganska litet och händer det nått så är det ute ganska fort! Hur som helst så är det väldigt tråkigt det som hänt, för alla inblandade!

OK då vet vi, "byaskvaller" kan mycket väl visa sig stämma. Jag tolkar det som att JH ganska snabbt efter dumpning på FP (fyndplats) bestämde sig för att överlämna sig själv åt rättvisan genom att ringa Polisen?

Finns det någon uppgift om hur JN är inblandad?

PS. När du svarar på ett inlägg, tryck på "CITERA" nere till höger under inlägget du vill besvara
Citera
2014-06-24, 13:16
Medlem
Hulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermione1496
Jag rekommenderar podden Mordutredarna från P3. I något av de första avsnitten berättade en kriminaltekniker att de ofta använder papper för att slå in kläder etc på mordplatser. Hon förklarade varför de inte använder platt, men jag kommer inte ihåg orsaken.

Om jag förstått det hela rätt så gör kriminalteknikerna en undersökning av mordplatsen osv, kroppen transporteras till rättsläkarstationen för att tas om hand av rättsläkare, men inte i liksäck eftersom spår kan försvinna.

Vid misstanke om brott görs alltid en utvidgad obduktion. Då får kroppen inte frysas innan.

Tackar. Nu fick jag bra information. Äntligen kan jag släppa det där.
Citera
2014-06-24, 13:17
Medlem
alittleawesomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Om Jonna styckade Lovisa i stallet så använde hon antagligen en motorsåg

143 sidor och den meningen är den värsta jag läst. Fy fan.

Är inte så insatt i straff så undrar lite vad en styckning och transportering får för beteckning, blir det typ brott mot griftefriden? Eller räknas det liksom in i mord/dråp? För JH erkänner misshandel och vållande av annans död men om hon sen efteråt har styckat, transporterat och dumpat kroppen så borde hon väl rimligtvis bli dömd för mer än "vållande av annans död"?
Citera
2014-06-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vet du om första våningen ligger i markplan? I så fall kan JH använt en skottkärraför att forsla ut kroppen till ett fordon. Skottkärra bör hon ha hemma på gården. Ev kan hon ha klarat en skottkärra med en kropp ner för en halvtrappa också, om JA bor på 1:a våningen o den ligger en halvtrappa upp. Hon måste i så fall åkt hem o hämtat en skottkärra (eller åkt o köpt ny).
Det är väl en halvtrappa upp till första lägenheterna, och skottkärra kör man ju inte i en lägenhet. Mordet skedde ju i lägenheten och en skottkärra kan knappast ha använts då.
Citera
2014-06-24, 13:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofars
Enligt säkra uppgifter så är det styckmord! Och hon dödade kvinnan i Askersund men tydligen styckade den hemma i stallet! Och sen körde till Hällabrottet för att dumpa påsarna!
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Då bör just stallet vara avspärrat och tekniker haft stor aktivitet där.
Någon som vet om det är/har varit så?
Hela fastigheten har väl varit avspärrad, men har det pågått någon längre undersökning
av just stallet?
Jag fick inatt ett PM om att JN/JH:s lada har rasat. Kan det vara ett resultat av polisens undersökning, att den har rivit bort bräder, etc?
Citera
2014-06-24, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Om det skedde under dagtid, dvs. normal arbetstid för de flesta, så kanske det var så olyckligt (för LL) att det inte fanns några människor hemma och ingen som kunde höra några skrik.
Min bekant bor vägg i vägg med lägenheten det hände i och har inte hört ett ljud, det verkar inte som att någon annan granne hört något heller, många äldre som bor där.
Citera
2014-06-24, 13:25
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
OK då vet vi, "byaskvaller" kan mycket väl visa sig stämma. Jag tolkar det som att JH ganska snabbt efter dumpning på FP (fyndplats) bestämde sig för att överlämna sig själv åt rättvisan genom att ringa Polisen?

Finns det någon uppgift om hur JN är inblandad?

PS. När du svarar på ett inlägg, tryck på "CITERA" nere till höger under inlägget du vill besvara

Jag tycker det känns lite ologiskt att efter haft ihjäl någon krångla med bortforsling av lik och styckning, "hålla masken inför polisen" som stoppar henne för fortkörning på vägen till dump-platsen, för att sedan bara ge upp och ringa polisen och erkänna?
Citera
2014-06-24, 13:26
Citat:
Ursprungligen postat av Gothica
Jag tycker det känns lite ologiskt att efter haft ihjäl någon krångla med bortforsling av lik och styckning, "hålla masken inför polisen" som stoppar henne för fortkörning på vägen till dump-platsen, för att sedan bara ge upp och ringa polisen och erkänna?
Agree. Väldigt märkligt.
Citera
2014-06-24, 13:28
Medlem
FruGondols avatar
När U-137 1981 gick på grund utanför Karlskrona fick polisen följande år flera
samtal från olika landsdelar i Sverige från folk som sett ubåt – till och med i större insjöar.

Även styckmord är suggestivt för allmänhetens fantasi ...

Jag tycker verkligen att polisen snarast bör bekräfta eller dementera att BO är styckat.
Senast redigerad av FruGondol 2014-06-24 kl. 13:31.
Citera
2014-06-24, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag fick inatt ett PM om att JN/JH:s lada har rasat. Kan det vara ett resultat av polisens undersökning, att den har rivit bort bräder, etc?

mordvapnet kanske fanns undangömt?

Har det funnits hundra på plats?
Citera
2014-06-24, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gothica

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Agree. Väldigt märkligt.

Hon bröt isf. antagligen ihop när stressen lagt sig. Inte ovanligt.
Eller så konfronterades hon med uppgifterna om "vart fan är LL" av någon och insåg att loppet är kört.

Om uppgifterna stämmer, tror Ni JH var nervis när Polisen stannade henne?
Citera
2014-06-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alittleawesome
143 sidor och den meningen är den värsta jag läst. Fy fan.

Är inte så insatt i straff så undrar lite vad en styckning och transportering får för beteckning, blir det typ brott mot griftefriden? Eller räknas det liksom in i mord/dråp? För JH erkänner misshandel och vållande av annans död men om hon sen efteråt har styckat, transporterat och dumpat kroppen så borde hon väl rimligtvis bli dömd för mer än "vållande av annans död"?

Ja, det blir brott mot griftefrid.

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Det nämndes tidigare i tråden och den ska ha rasat för en tid sen (minns inte hur länge sen, men nog länge sen för att det inte ska vara särskilt relevant)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in