2014-06-23, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Jag tyckte också att denna efterlysning kändes bekant efter lite googlande har jag kommit fram till att måste vara Minikinfolket och det sändes 82....
Lyckades hitta det på IMDB också http://www.imdb.com/title/tt0431549/
Hoppas det stämmer tog lite tid det där

Du har helt rätt och när jag läste namnet på serien så kände jag igen det direkt, mer än super tack till dig, du fattar inte hur länge jag har funderat på hur jag ska få reda på vad den heter och så får jag till och med en länk med, stort tack till dig :-)
Citera
2014-06-23, 16:23
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lina
Du har helt rätt och när jag läste namnet på serien så kände jag igen det direkt, mer än super tack till dig, du fattar inte hur länge jag har funderat på hur jag ska få reda på vad den heter och så får jag till och med en länk med, stort tack till dig :-)

Vad bra att det stämde kände ju igen handlingen så det satte sig på hjärnan, man kan bli galen för mindre
Citera
2014-06-24, 11:12
Medlem
uffeoboys avatar
En amerikansk serie, jag har för med mig att den utspelar sig i Boston. Den handlar om 4 "irländska" bröder som påbörjar någon maffia/lånehajverksamhet.
10 år gammal kanske. Har för mig att den hette black någonting.
Citera
2014-06-24, 11:19
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
En amerikansk serie, jag har för med mig att den utspelar sig i Boston. Den handlar om 4 "irländska" bröder som påbörjar någon maffia/lånehajverksamhet.
10 år gammal kanske. Har för mig att den hette black någonting.
The Black Donnellys
Citera
2014-06-24, 11:21
Medlem
uffeoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
The Black Donnellys

Så var det ja, tackar
Citera
2014-06-26, 17:31
Medlem
Söker efter en sketch med Johan Pettersson som präst (tror det bör vara partaj).
Ett par kommer till honom och vill gifta sig men vill plocka bort gud från kyrkan, låta "snickaren" vila och spela hells bells. Är det någon vänlig själ som vet vart denna finns på nätet alternativt vilket avsnitt det kommer från. Tack på förhand
Citera
2014-06-27, 17:28
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Jag söker en amerikansk? engelsktalande iallafall tv serie som var en reality serie dock det var en person som trodde det var på riktigt och resten var skådisar och det var en vanlig reality tv serie. Med konstiga tävlingar som dom klädde sig i sumo brottar outfits har jag för mig o annat. och den som van fick immunitet den veckan eller vad det var.
Så levde dom i ett hus i omkring tre månader och dom följde ju sitt manus medans den snubben som trodde de var på riktigt fattade inte varför så konstiga saker hände.

Sen vid slutet vann en av douchebagsen och han förstog inte varför etc. etc. sen berätta dom att allt och alla som har hänt där har haft ett manus och alla dom som han har träffat har vart skådisar så berättar dom sina riktiga namn.

Vad heter den serien? jag tror den gick i början av 2000 talet o på trean? eller sexan?
Citera
2014-06-27, 17:34
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiderman-ninja
Jag söker en amerikansk? engelsktalande iallafall tv serie som var en reality serie dock det var en person som trodde det var på riktigt och resten var skådisar och det var en vanlig reality tv serie. Med konstiga tävlingar som dom klädde sig i sumo brottar outfits har jag för mig o annat. och den som van fick immunitet den veckan eller vad det var.
Så levde dom i ett hus i omkring tre månader och dom följde ju sitt manus medans den snubben som trodde de var på riktigt fattade inte varför så konstiga saker hände.

Sen vid slutet vann en av douchebagsen och han förstog inte varför etc. etc. sen berätta dom att allt och alla som har hänt där har haft ett manus och alla dom som han har träffat har vart skådisar så berättar dom sina riktiga namn.

Vad heter den serien? jag tror den gick i början av 2000 talet o på trean? eller sexan?

The Joe Schmo Show?
Citera
2014-06-27, 18:22
Medlem
Spiderman-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
The Joe Schmo Show?

Tackar!
Citera
2014-06-29, 18:32
Medlem
oets avatar
Söker en serie som gick på Discovery Channel för sådär 7-10år sen.
Den var som Mythbusters format fast dom testade äktheten på klipp från nätet typ filmer med spöken och dylikt.
Dom försökte spela in filmen själva och få dom så lika originalen som möjligt för att försöka ta reda om och hur dom fake:ade klippen..

Nån som vet?
Citera
2014-07-01, 02:06
Medlem
Herr-PKs avatar
Söker ett barnprogram som gick för kanske 7-10 år sedan. Det handlade om en röd blodkropp och hans kompis som var någon annan sak i emunförsvaret. Dom försvarade kroppen dom bodde i mot olika sjukdomar och virus varje vecka. Programmet var tecknat. Man fick också se vad pojken dom levde i gjorde. När han åt massa godis fick han karies i tänderna. Någon gång fick han röda hund osv..
TAck på förhand!
Citera
2014-07-01, 02:12
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-PK
Söker ett barnprogram som gick för kanske 7-10 år sedan. Det handlade om en röd blodkropp och hans kompis som var någon annan sak i emunförsvaret. Dom försvarade kroppen dom bodde i mot olika sjukdomar och virus varje vecka. Programmet var tecknat. Man fick också se vad pojken dom levde i gjorde. När han åt massa godis fick han karies i tänderna. Någon gång fick han röda hund osv..
TAck på förhand!

Kanske kan vara En Cellsam historia, betydligt äldre än 7-10 år dock.

https://www.youtube.com/watch?v=T6uh3kUbF6U
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in