Ok, jag har ett namn-på-tv-serie-problem som jag hoppas ni kan lösa. Det är ett matlagningsprogram där en brittisk kvinna åker runt på olika ställen i världen och får lära sig olika restaurangers "signaturrätter" som hon sedan ska tillaga. Inbjuden att äta denna måltid är ofta någon känd kock eller liknande. Brittiskt program som brukar / brukade gå på tv8, tv10, kunskapskanalen eller något sånt. Any takers?
Jag söker efter en barnserie med Lena Nyman som häxan kan vara sent 80-talet eller tidigt 90-talet är inte helt säker. Tror det handlade om 3 barn som bodde hos henne.
Tjena! Söker en skräckserie i ca 10-12 delar, som jag såg för några år sen. Det var ett gäng ungdomar/vuxna som sticker till en Ö eller nått och bor där ett tag (har för mig att nån skulle gifta sig eller nått liknande.. Dock ej 100% säker.). Har för mig att det var släktingar och vänner som åkte till ön. Folk dör lite åt höger och vänster och i slutet får man såklart reda på vem mördaren är.
Tjena! Söker en skräckserie i ca 10-12 delar, som jag såg för några år sen. Det var ett gäng ungdomar/vuxna som sticker till en Ö eller nått och bor där ett tag (har för mig att nån skulle gifta sig eller nått liknande.. Dock ej 100% säker.). Har för mig att det var släktingar och vänner som åkte till ön. Folk dör lite åt höger och vänster och i slutet får man såklart reda på vem mördaren är.
En engelsk talkshow eller liknande som gick i repris på svt i början av 90-talet, är från 70 eller 80-talet, med en gul smiley i bakgrunden(blå bakgrund har jag för mig). Smileyn var i profil och med svart hår. Trodde själv att det var dave allen, men kollat några klipp på youtube och inte sett den där gula smileyn. Nån som vet vilket program?
Hej. Jag söker en Engelsk tv-serie.
Den handlar om 4-5 killar som bor ihop i ett hus.
En av dom är flummare och en är anarkist samt några karaktärer till.
Tror den gick på tv under 80 talet-
Hej. Jag söker en Engelsk tv-serie.
Den handlar om 4-5 killar som bor ihop i ett hus.
En av dom är flummare och en är anarkist samt några karaktärer till.
Tror den gick på tv under 80 talet-
Söker efter ett program som jag tror var ett barnprogram. Tror även att det gick på tv 4 och är ganska säker att det sändes någon gång under tidsperioden 1995 - 1997. Har för mig att det sändes i samband med Earth 2 på lördag morgnar
Programmet/ Serien handlade om ungar vars föräldrar var arkeologer i Egypten. Ungarna lyckas på något vis transporteras tillbaka i tiden till det antika Egypten och måste på något vis ta sig hem igen.
Har tyvärr väldigt dåligt minne om detaljerna kring denna serie då jag inte va mer än 7-8 år då.
Sökt länge efter denna TV-serie från 70-talet men har kommit till korta. En fransk serie om en ung kvinna i ett kloster eller flickskola, tror hon hette Claudette, och kanske hette serien det också, men jag hittar inget om den. Minns att den var lätt erotisk (i alla fall för en tonåring).