2014-07-01, 02:23
Medlem
Herr-PKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Kanske kan vara En Cellsam historia, betydligt äldre än 7-10 år dock.

https://www.youtube.com/watch?v=T6uh3kUbF6U
Nej, en cellsam historia är det inte, även om det säkert låter som den på min beskrivning.
Citera
2014-07-02, 17:39
Bannlyst
Söker ett tecknat barnprogram(amerikanskt gissar jag) som förmodligen är från 80-talet.. (kanske 90 men tvivlar) ska försöka förklara lite vad det är så kanske nån känner igen sig.

Det är om nån hundfamilj som lever med sina människor vid en ranch i en sån där stenig/bergig öken(prärie?). minns att en av hundarna pratar om att det kommer komma vargar och anfalla och den lille ivriga hunden tror inte det men ser vargarna komma och får panik, faller offer och skadas svårt. och människorna(ägarna) tar in den lilla hunden i huset som svimmat.

Sen minns jag den stora(äldre) hunden ger sig ut för att konfrontera vargarna.. eller nåt i den stilen..

Ursäkta lite grötig beskrivning men det var så jävla länge sen jag såg den.

Minns också musiken som var sån typisk "prärie musik" eller vad man nu kallar det.
Citera
2014-07-03, 10:10
Medlem
Hej. Jag såg ett typ på natten och man ringer in och gissar bokstäver så att det blir ett ord. Det var en utlänsk kanal och det var inte adult channel eller någon som många ofta kollar på, jag hade viasat innan och det var nummer 390 eller 400 tror jag att det stod på boxen.

Men i alla fall, jag undrar vad detta programmet heter och tjejen strippade lite då och då och visade olika delar av sin kropp.
Citera
2014-07-04, 01:43
Medlem
Söker en tecknad serie från runt 1999-07. Kommer inte riktigt ihåg när jag såg den, dock kommer jag bara ihåg ytterst lite av en scen. Skulle säga att serien ser ungefär ut så här https://www.youtube.com/watch?v=Idvqfz4gW3o liknande. Iallafall det här är vad jag kommer ihåg:

Vad jag kommer ihåg så är det en man, inte säker om det är någons pappa, som blir kidnappad till nå hus. Och där inne är han bunden till en stol i en källare tror jag, och dom torterar honom med hjälp av nå voodo kvinna som har nå docka. Och vad jag kommer ihåg så ska dom försöka ta sig in men det är högt stängsel runt hela byggnaden och kommer ihåg att det är nå hundar där inne, dom kastar en skiftnyckel för att se om det är strömförande och jag vet att dom hittar nå gömd tunnel in. Och jag kommer ihåg att dom har nå typ av vätska som dom använder på nå papper eller tygbit har jag för mig som dom sedan kastar upp genom tunneln tror jag.

Tyvärr kommer jag inte ihåg mer än det där, någon som har en aning?
Citera
2014-07-05, 15:44
Medlem
moohs avatar
Söker en svensk tv-serie som borde gått på tv mellan 2005 och 2010. Den börjar, om jag minns rätt, med ett bombdåd i Stockholm. Jag minns inga skådespelare, jag minns inga namn. Det jag minns är att i ett avsnitt skickas svenska jaktplan för att skjuta ner ett eventuellt fientligt flyplan, men det visar sig att det inte är någon terrorist i planet. Något senare åker en båt i hög fart mot ett militärt fartyg i Stockholm, och fartyget öppnar eld och spränger båten. Nån politiker frågar varför båten fick skjuta utan tillstånd, och får till svar att båten alltid har rätt att försvara sig själv mot eventuella hot, utan att nån minister eller ÖB eller någon ger order om det.
Citera
2014-07-06, 00:11
Medlem
moohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mooh
Söker en svensk tv-serie som borde gått på tv mellan 2005 och 2010. Den börjar, om jag minns rätt, med ett bombdåd i Stockholm. Jag minns inga skådespelare, jag minns inga namn. Det jag minns är att i ett avsnitt skickas svenska jaktplan för att skjuta ner ett eventuellt fientligt flyplan, men det visar sig att det inte är någon terrorist i planet. Något senare åker en båt i hög fart mot ett militärt fartyg i Stockholm, och fartyget öppnar eld och spränger båten. Nån politiker frågar varför båten fick skjuta utan tillstånd, och får till svar att båten alltid har rätt att försvara sig själv mot eventuella hot, utan att nån minister eller ÖB eller någon ger order om det.

Nevermind. Jag hittade. Kommissionen, från 2005. http://www.imdb.com/title/tt0443714/
Citera
2014-07-06, 12:58
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Söker en svensk tv-serie/barnprogram som jag såg på mitten av 80-talet:

En familj flyr från instabilt land till Sverige.
Börjar i hemlandet men utspelar sig sedan i Sverige, förutom vissa flashbacks.
Huvudpersonen i serien är dottern i familjen som man får följa på dagis/skolan.
Berättarröst i introt där man fick se tidigare sener.

Scener jag minns:

Protester i hemlandet som slås ner av uniformerade men med batonger

Familjen flyr landet via vanlig flygplats o när de ska checka in står 2 väktare med kulsprutor runt dem men till slut stämplas passen o de kan lämna.

I Sverige vill dottern ej äta blodpudding på dagis/ i skolan.

Dottern blir rädd när hennes klass går o kollar på militärparad/militärorkester utanför stockholmsslott.

3 svenska ungdomar säger till pappan "jävla utlänningar åk hem" och han svarar "om jag bara kunde, om jag bara kunde"

Denna serie gick på svt som barnprogram o visades även på mitt dagis. Jag tror att seriens namn var samma som dotterns men är ej säker.
Citera
2014-07-07, 16:22
Medlem
slipZens avatar
Söker en serie som gick på TV4 på eftermiddagen nånstans mellan 1998-2003 (grov uppskattning).

Det var en australiensk skriptad ungdomsserie som handlade om ett gäng ungdomar som hade fått något sorts stipendiat för att utveckla sina olika projekt. Någon skulle utveckla någon ny teknik för cyklar, en annan skulle göra en skiva osv. Och de bodde ihop. Någon som vet?
Citera
2014-07-10, 05:42
Medlem
Danielsantanders avatar
Söker en ny serie som jag såg på reklam på TV för några dagar sedan.

Om jag inte minns fel så handlar det om en pojke som hittas utan identitet. Tydligen så ska denna pojke ha försvunnit för 20 år sedan, men är i samma ålder nu som vid försvinnandet(?)
Citera
2014-07-10, 08:25
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielsantander
Söker en ny serie som jag såg på reklam på TV för några dagar sedan.

Om jag inte minns fel så handlar det om en pojke som hittas utan identitet. Tydligen så ska denna pojke ha försvunnit för 20 år sedan, men är i samma ålder nu som vid försvinnandet(?)

Resurrection skulle jag tro att det är du letar efter. Bra serie.
Citera
2014-07-10, 09:30
Medlem
Danielsantanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
Resurrection skulle jag tro att det är du letar efter. Bra serie.

Stämmer mycket bra, stort tack!
Citera
2014-07-10, 18:23
Medlem
Spoons79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielsantander
Stämmer mycket bra, stort tack!

Börjar med dubbelavsnitt på måndag på kanal 5 kl 21.00 om man vill följa det på tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in