2014-06-23, 21:20
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrifeC
Varför har bara 2st fall av könsstympning gått till domstol när det är så vanligt och även välkänt här då?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnlig_k%C3%B6nsstympning_i_Sverige#R.C3.A4ttsfa ll

Det går ju att göra mer för att förebygga till exempel som Frankrike med obligatoriska kontroller för att förebygga och även straffa:
http://www.nrk.no/verden/ingen-fransk-nade-for-omskjaering-1.11784441

I denna frågan behövs F! mer än någonsin. Men det är tyst. Varför?
Dom flesta anmälningarna läggs ner innan dom kommer till domstol.
Mardrömsscenariot för myndigheterna är att alla fall går till domstol, blir det fällande domar skall soc ordna fram familjehem åt barnen...familjehem(fosterhem) är på många ställen svårt att ordna och i dessa fall kan det bli ännu svårare med invandrare med helt annan kultur och ibland stora syskonskaror(man undviker helst att dela på syskon)
Hur ordnar man fram några hundra familjehem som vill ta emot ett och kanske upp emot 7-8 barn...
Eller så dömer man enbart en förälder och förmodligen kvinnan då det brukar vara dom som skött det hela, mannen satt säkert helt ovetande och tugga khat med polarna som han brukar.
Citera
2014-06-23, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Den rapporten säger 30-60% i själva rapporten, men som pga nått serverfel? inte går att få upp
så ok här har du en annan liknande från UN.

http://www.un.org/en/women/endviolence/situation.shtml

Jag fick upp sidan.
Det står 1 av 3 rakt upp och ner, din jävla lögnare?...

Citat:
Fast Facts

Up to 7 in 10 women around the world experience physical and/or sexual violence at some point in their lifetime
603 million women live in countries where domestic violence is not yet considered a crime.
As many as 1 in 4 women experience physical or sexual violence during pregnancy.
Over 60 million girls worldwide are child brides, married before the age of 18.
Approximately 250,000 to 500,000 women and girls were raped in the 1994 Rwandan genocide.

nöjd nu?

Nej, inte det minsta nöjd!
Antingen är du dum i huvudet, eller så är du så desperat att ha rätt att du tar till vilken skit som helst!
Vet inte vad som är värst....

Det där är olika statistiska undersökningar, gjorda på olika sätt med en massa olika variabler, handplockade av någon som vill uppnå ett resultat.
Ungefär lika pålitligt som du....
Otroligt ickevetenskapligt och oprecist.

Och angående sexuellt våld, vilket var det som efterfrågades och du försökte ljuga ihop siffror på tidigare, så står det t ex så här i länken du själv angav:

"According to the World Health Organization, the proportion of women suffering sexual violence by non-partners after the age of 15 varies from less than 1 per cent in Ethiopia and Bangladesh to between 10 and 12 per cent in Peru, Samoa and the United Republic of Tanzania."

Låter inte riktigt som det du presenterade va!?
Och en massa lösa siffror tagna ur sitt sammanhang, det blir inte så träffsäkert.

Försök igen, din kretin.
Senast redigerad av Thyrsos2 2014-06-23 kl. 22:23.
Citera
2014-06-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Mardrömsscenariot för myndigheterna är att alla fall går till domstol, blir det fällande domar skall soc ordna fram familjehem åt barnen...familjehem(fosterhem) är på många ställen svårt att ordna och i dessa fall kan det bli ännu svårare med invandrare med helt annan kultur och ibland stora syskonskaror(man undviker helst att dela på syskon)
Hur ordnar man fram några hundra familjehem som vill ta emot ett och kanske upp emot 7-8 barn...
Eller så dömer man enbart en förälder och förmodligen kvinnan då det brukar vara dom som skött det hela, mannen satt säkert helt ovetande och tugga khat med polarna som han brukar.

Fakta är alltså att:

-Kvinnor torteras genom att få klitoris bortskuren utan bedövning och fittan ihopsydd vilket ger allvarliga men för resten av livet. Detta för att bland annat man inte vill att de ska bli slampor utan kontrollera kvinnornas sexualitet.
http://unicef.se/fakta/kvinnlig-konsstympning
"Könsstympning ses ofta som en nödvändighet för äktenskap, då ingreppet tros bevara en flickas oskuld innan giftermålet. Det är också ett sätt att kontrollera kvinnornas sexualitet, eftersom den sexuella njutningen minskar och kvinnan därför antas vara trogen sin man."

-Könsstympning förekommer i Sverige på tjejer som fötts här och är väldigt omfattande.

-Endast 2st fall av könsstympning har gått till domstol i Sverige så att säga att mycket finns att göra är knappast någon överdrift.

-Det finns mer saker man kan göra åt det till exempel som Frankrike med obligatoriska undersökningar för att få bukt med det.

Feministerna är mer tysta än om en vit man skulle sitta bredbent på bussen.
Citera
2014-06-23, 22:55
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
F! behövs i det första för att rikta sökarljusen i de dolda hörnen av diskriminering. Sånt som vi vanliga dödliga inte är medvetna om.
Den som söker ska finna, och även en blind höna hittar ett korn.

Det vanliga dödliga inte är medvetna om kanske inte existerar. Är vanliga dödliga imbecilla, menar du? Vilka "dolda hörn" syftar du på? Ligger det "tjejpizxor" på lur där..?

Så oväsentliga världsligheter som könsstympning av marginaliserade flickebarn är för trivialt för F! att slösa sin tid på..? Antar att det är viktigare att få in sina "systrar" (läs: kompisar) i företagsstyrelser så de får ännu högre lön och får briljera och visa upp sig ännu mer.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2014-06-23 kl. 23:00.
Citera
2014-06-23, 23:10
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Men då är det väl viktigt att skapa en opinion mot det. Och det är det genom att gå ut och fördöma det.

Det ger säkert också råg i ryggen till de inom invandrargrupperna som är motståndare till könsstympning. Det finns säkert också de som är tveksamma till det men inte tagit ställning av olika anledningar, dem kan man också övertyga.

F! har världens chans att göra nytta, men vad gör de?
Citera
2014-06-24, 01:45
Medlem
Godowskys avatar
Citat:
F! behövs i det första för att rikta sökarljusen i de dolda hörnen av diskriminering.
Så många undanflykter och svepanden du kommit med har jag sällan sett. Individoffrande kommunism i sin sanna form. Och på bålet bränns helst de svaga och skyddslösa. Dressman-gubbe som korsar ett övergångsställe föranleder feministiska demonstrationer över hela landet och krav på förändrad lagstiftning, att huvuden skall rulla och blod som skall flyta. Obedövade fittsnitt av hela skolflicksklasser möts istället av en axelryckning då det inte är något som du kan klämma in, annat än som en parentes i ditt späckade politiska åtagande.

Du är en verkligt obehaglig varelse och din sort är långt farligare än någon högerorganisation. Och det hela spetsas till lite extra av att du tror dig tillhöra den goda sidan. Jag mår illa av att vistas i samma galax som dig.
Senast redigerad av Godowsky 2014-06-24 kl. 01:49.
Citera
2014-06-24, 03:26
Medlem
nins avatar
Citat:
ahhh jag börjar bli trött....( trodde jag aldrig)
Vad tror du vi andra blir att läsa dina inlägg med din totala brist på självinsikt och kunskap. Gång på gång så blir du totalt överkörd av logiska och stringenta argument och ofta baserade på vetenskapliga källor. Men det rinner av som en vatten på en gås då du antagligen inte besitter förmåga att förstå det folk försöker förklara för dig.
Jag har dock fått nog av det och du åker bort, adjö.
Citera
2014-06-24, 08:26
Medlem
Citat:
F! behövs i det första för att rikta sökarljusen i de dolda hörnen av diskriminering.

Fel.
F! behövs inte till någonting.
Det enda de lyckats med är att förstöra feminismen, och driva de(mig t ex) som tidigare sympatiserade med feminister till att avsky allt vad feminism heter.

Det enda F!s "sökljus" lyckats belysa är att psykvården i vårt land är kraftigt eftersatt, och hade man kunnat se vilka som röstade på dem i senaste valet så hade man haft en lättläst lista över personer som omedelbart bör underkastas en LPT-utredning...

Citat:
För som sagt ska F! vråla varje gång det sker våldtäkter, mord, misshandel bla bla...så då kan de ju glömma komma in i nån riksdag de kommer inte ha tid ens hinna sätta sig ner och utarbeta ett partiprogram.

Menar du att de satt sig ner och utformat ett partiprogram!?
Tillåt mig gapskratta!
Deras "partiprogram" är ett skämt, som b la innehåller ideér om folkförflyttning och interneringsläger!
Inte ett uns av verklighetsförankring står där att finna.

Och de vrålar ju över en massa ovidkommande skit hela tiden, som könsneutrala toaletter, köttfria måndagar, läx-och betygsfri skolgång o dyl.
Menar du att våldtäkter och könsstympning hade tagit onödig uppmärksamhet från frågor som genusneutrala dagis och medborgarlön till ickearbetande konstnärspack?

Dum fråga, klart att du gör...
Citera
2014-06-24, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag förstår att du ser det så, jag skulle säga att du inte är kapabel att framföra en poäng på ett begripligt sätt. Fast jag vet att du kan uttrycka dig begripligt sedan tidigare så så lätt kommer du inte undan. Jag tror att du helt enkelt aldrig hade någon poäng och genom att påstå det har du nu målat in dig i ett hörn. Det finns tre vägar att fortsätta, endera står du på dig och vägrar precisera och/eller så ger jag upp, eller så erkänner du din bluff och vinner tillbaka lite heder genom att du vågar medge detta.

Haha ja jag var ju nyfiken till att börja med annars hade jag inte svarat dig men när jag för 3e gången förklarar att vi pratar om en hypotetisk situation och jag ser andra göra samma sak och jag ber dig fantisera och även utvecklar mina tankegångar om hur det brukar låta angående tex sexköp och våldtäkt och du svarar med att direkt igen gå tillbaka till att prata om rådande lagstiftning och inte liksom lyckas komma förbi detta så är diskussionen helt meningslöst.
Du kan inte lasta andra för att du inte förstår och det var inte på något sätt min mening att vara tydlig, det var inte vad jag var intresserad av nämligen, jag ville inte förklara saker eller tala om saker för dig utan jag ville se om jag kunde få dig att reflektera. Och det gick icke.
Citera
2014-06-24, 09:57
Medlem
Kaitas avatar
Bra inlägg i könsstympningsdebatten av Sakine Madon idag, i Dagens Samhälle:
http://www.dagenssamhalle.se/kronika/svik-inte-barnen-som-koensstympas-9642
Citera
2014-06-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Bra inlägg i könsstympningsdebatten av Sakine Madon idag, i Dagens Samhälle:
http://www.dagenssamhalle.se/kronika/svik-inte-barnen-som-koensstympas-9642
Sakine är en av få feminister man kan respektera. Hederlig och skärpt.
Citera
2014-06-24, 10:26
Medlem
Citat:
Du menar det är "intressant" att Fi ex. prioriterar inkomstskilland som i princip drabbar all kvinnor
med barn och anställda inom offentlig sektor i Sverige idag? eller våldtäkter/ försök/ sexuellt våld som drabbar en majoritet av alla kvinnor i världen inkl sverige mer än man prioriterar ett brott som försikommer inom en liten klick invandrare i Sverige idag?

Citat:
nej och vem har påstått det? Jag har pratat i världen hela tiden din lille söte sverigedemokrat.

Det är svårt det här med att hålla isär sina egna lögner när man bara häver ur sig snabba repliker i förhoppning att få tyst på en meningsmotståndare. Fördelen med att alltid var ärlig är att man aldrig behöver komma vad man sagt. Jag uppmuntrar alla som får utstå ScottWalters illa underbyggda argument att behålla detta inlägg som ett exempel på hur detta är en postare som ej är intresserad av saklighet.

För att ytterligare belysa strulet:
Du verkar ha det svårt nu Scott. Som flera påpekat så är inte 33% en majoritet hur finurligt man än räknar. Att denna referens:

"Up to 7 in 10 women around the world experience physical and/or sexual violence at some point in their lifetime"

ej har någon relevans till ovanstående citerat påstående är ytterligare något som ger intrycket av att du verkar mest söka statistik för att stödja dina fördefinerade argument snarare än att låta data upplysa dig om hur världen ser ut.
Senast redigerad av 20/20 2014-06-24 kl. 10:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in