2014-06-23, 20:15
Medlem
goran744s avatar
Varför tycker jag att man skall skicka hem dem tillsammans?
På grund av att döttrarnas mammor som själva utsatts för denna blodiga och barbariska procedur ändå med berott mod utsätter sina egna döttrar för samma procedur.
Är det någon här i Sverige som tror att vi kan prata dem till rätta så är vi lika sjuka alla.
Jag har som sagt var träffat en kvinna från Somalien som själv blivit könsstympad men som ville göra det samma med sin dotter. Ändå hade just den kvinnan enorma problem med sitt könsorgan.
Det man gjorde då var att sätta mamman på psyket tre veckor. Ett LPT. Blev hon frisk efteråt?
Nej hon blev ännu värre och bad till och med en svensk myndighet om hjälp med pengar till att åka hem till Somalien och utföra stympning. Den så kallade socialbyrån!
Så kan det gå till i landet.
Jag försökte tala den kvinnan till rätta men blev kallad rasist av henne. Det hade hon lärt sig minsann.
Skulle vi kunna tala alla galningar till rätta så skulle vår värld vara en fin och bra värld.
Kan en människa göra så då hjälper det inte med den Svenske saften och bullen.
Vilka krafter är det som styr bakom könsstympning med mera?
Där är det största problemet.
Citera
2014-06-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Jag håller helt med om att det är ett för jävligt brott. Vi har dock bara 15% av sveriges befolkning som är invandrare och de som kommer från de områdena där detta är vanligast eritrea, somalia etc.
vet jag inte hur många de är kanske totalt 200 000 ( en vild höftning från min sida orkar inte kolla)
Och det är som sagt redan ansett som ett allvarligt brott. Så vad mer kan F! göra tycker du?
För VAD ska man slå på den stora trumman? Det är redan olagligt.
Om F! skulle behöva slå på den stora trumman och gå ut i media för allt vad som drabbar specifikt kvinnor i Sverige och världen i form av våldtäkter, misshandel, kränkningar, könstympningar, tvångsäktenskap av underåriga, stening av kvinnor, fängelse pga att man är ett våldtäktsoffer, syra attacker för att pappa inte betaltat tillräckligt för en, trafficking, prostitution av småflickor och you name it..
Skulle inte det lilla partiet F! : s personal syssla med något annat. Det ingår i själva konceptet femnism att man är emot just detta.
Ditt resonemang haltar, de slår på stora trumma för våldtäkter, är inte våldtäkter redan förbjudet? F! vill öppna gränserna på vid gavel, slåss för minoriteters rättigheter, och samtidigt vifta bort att tusentals barn i detta land lever under kulturellt förtryck genom hot och våld samt stympning, och vifta bort det att det olagligt? Det här borde vara en sjukt viktig fråga eftersom med öppnare gränser kommer fler och fler flickor förtryckas, misshandlas, dödas och stympas i Sverige. Man kan inte bara rabbla om hur fina alla kulturer är utan faktiskt komma fram till att tydliggöra att nej, dessa kulturyttringar är barbari och ska straffas hårt, och direkt gå in och skydda de här flickorna från sina monster till föräldrar.
Citera
2014-06-23, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny999
Könsdiskriminering är också redan olagligt, så med den logiken behövs ju inte Fi.

Jepp men könsdiskriminering är ett väldigt övergripande begrepp som kan röra allt mellan himmel och jord. från löner, badhus, reklam till jobb.
Medans könstympning är något väldigt konkret och enkelt att bevisa.

F! behövs i det första för att rikta sökarljusen i de dolda hörnen av diskriminering. Sånt som vi vanliga dödliga inte är medvetna om. Hade ex. könstympning i sverige varit ett helt okänt begrepp, vi hade inte en aning om att det skedde söta flickebarn från eritrea, så hade F! garanterat vrålat hej vilt om krav på lagförändring, nya stategier när denna grupp invandrare söker sig hit etc.
Nu är detta ett välkänt faktum och går in under allt annat skit som sker specifikt kvinnor världen över.
För som sagt ska F! vråla varje gång det sker våldtäkter, mord, misshandel bla bla...så då kan de ju glömma komma in i nån riksdag de kommer inte ha tid ens hinna sätta sig ner och utarbeta ett partiprogram.
Citera
2014-06-23, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Varför tycker jag att man skall skicka hem dem tillsammans?
På grund av att döttrarnas mammor som själva utsatts för denna blodiga och barbariska procedur ändå med berott mod utsätter sina egna döttrar för samma procedur.
Är det någon här i Sverige som tror att vi kan prata dem till rätta så är vi lika sjuka alla.
Jag har som sagt var träffat en kvinna från Somalien som själv blivit könsstympad men som ville göra det samma med sin dotter. Ändå hade just den kvinnan enorma problem med sitt könsorgan.
Det man gjorde då var att sätta mamman på psyket tre veckor. Ett LPT. Blev hon frisk efteråt?
Nej hon blev ännu värre och bad till och med en svensk myndighet om hjälp med pengar till att åka hem till Somalien och utföra stympning. Den så kallade socialbyrån!
Så kan det gå till i landet.
Jag försökte tala den kvinnan till rätta men blev kallad rasist av henne. Det hade hon lärt sig minsann.
Skulle vi kunna tala alla galningar till rätta så skulle vår värld vara en fin och bra värld.
Kan en människa göra så då hjälper det inte med den Svenske saften och bullen.
Vilka krafter är det som styr bakom könsstympning med mera?
Där är det största problemet.

Helt enig.
Du har gått framåt i dina poster.
Citera
2014-06-23, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Ditt resonemang haltar, de slår på stora trumma för våldtäkter, är inte våldtäkter redan förbjudet? F! vill öppna gränserna på vid gavel, slåss för minoriteters rättigheter, och samtidigt vifta bort att tusentals barn i detta land lever under kulturellt förtryck genom hot och våld samt stympning, och vifta bort det att det olagligt? Det här borde vara en sjukt viktig fråga eftersom med öppnare gränser kommer fler och fler flickor förtryckas, misshandlas, dödas och stympas i Sverige. Man kan inte bara rabbla om hur fina alla kulturer är utan faktiskt komma fram till att tydliggöra att nej, dessa kulturyttringar är barbari och ska straffas hårt, och direkt gå in och skydda de här flickorna från sina monster till föräldrar.

ahhh jag börjar bli trött....( trodde jag aldrig)

Var nånstans "viftar man bort" dessa saker menar du? Och på vilket sätt skulle alltså dessa barn som lever under "kulturellt förtryck genom hot och våld samt stympning" slippa undan detta genom att kastas ut från Sverige, eller förbjudas komma hit i första taget?
Tvärtom så hjälps ju ofta dessa tjejer till värdigare liv än vad de ev. skulle fått innan, eller hur?
Lustig idé detta..att bara för att sverige är rent och fint från dessa saker så vips! så försvinner de från världskartan.
Personligen skulle jag nästan vilja införa en speciell flykting kvot för trakasserade kvinnor.
Citera
2014-06-23, 20:34
Medlem
Citat:
Jepp men könsdiskriminering är ett väldigt övergripande begrepp som kan röra allt mellan himmel och jord. från löner, badhus, reklam till jobb.
Medans könstympning är något väldigt konkret och enkelt att bevisa.

F! behövs i det första för att rikta sökarljusen i de dolda hörnen av diskriminering. Sånt som vi vanliga dödliga inte är medvetna om. Hade ex. könstympning i sverige varit ett helt okänt begrepp, vi hade inte en aning om att det skedde söta flickebarn från eritrea, så hade F! garanterat vrålat hej vilt om krav på lagförändring, nya stategier när denna grupp invandrare söker sig hit etc.
Nu är detta ett välkänt faktum och går in under allt annat skit som sker specifikt kvinnor världen över.
För som sagt ska F! vråla varje gång det sker våldtäkter, mord, misshandel bla bla...så då kan de ju glömma komma in i nån riksdag de kommer inte ha tid ens hinna sätta sig ner och utarbeta ett partiprogram.

Varför har bara 2st fall av könsstympning gått till domstol när det är så vanligt och även välkänt här då?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnlig_k%C3%B6nsstympning_i_Sverige#R.C3.A4ttsfa ll

Det går ju att göra mer för att förebygga till exempel som Frankrike med obligatoriska kontroller för att förebygga och även straffa:
http://www.nrk.no/verden/ingen-fransk-nade-for-omskjaering-1.11784441

I denna frågan behövs F! mer än någonsin. Men det är tyst. Varför?
Citera
2014-06-23, 20:36
Medlem
Citat:
Den rapporten säger 30-60% i själva rapporten, men som pga nått serverfel? inte går att få upp
så ok här har du en annan liknande från UN.

http://www.un.org/en/women/endviolence/situation.shtml

Fast Facts

Up to 7 in 10 women around the world experience physical and/or sexual violence at some point in their lifetime
603 million women live in countries where domestic violence is not yet considered a crime.
As many as 1 in 4 women experience physical or sexual violence during pregnancy.
Over 60 million girls worldwide are child brides, married before the age of 18.
Approximately 250,000 to 500,000 women and girls were raped in the 1994 Rwandan genocide.

nöjd nu?
Det åsyftar naturligtvis inte Sverige eller västvärlden din korrupta kommunist.
Citera
2014-06-23, 20:48
Medlem
Citat:
ahhh jag börjar bli trött....( trodde jag aldrig)

Var nånstans "viftar man bort" dessa saker menar du? Och på vilket sätt skulle alltså dessa barn som lever under "kulturellt förtryck genom hot och våld samt stympning" slippa undan detta genom att kastas ut från Sverige, eller förbjudas komma hit i första taget?
Tvärtom så hjälps ju ofta dessa tjejer till värdigare liv än vad de ev. skulle fått innan, eller hur?
Lustig idé detta..att bara för att sverige är rent och fint från dessa saker så vips! så försvinner de från världskartan.
Personligen skulle jag nästan vilja införa en speciell flykting kvot för trakasserade kvinnor.

Man viftar bort det genom att inte tala om det, att inte tala om hur vi ska lösa det, att bara låtsas att allt blir så fantastisk, allt för medialt vara nån sorts motsatts till SD. Organisationer som försöker göra något åt det och påpekar på de kulturella problemen arkebuseras som islamofober på feminist/vänsterbloggar och tvitter. Det kära SW är att vifta bort problem.

Din personliga reflektion håller jag med, men går längre, ta bara in kvinnor, vi har redan en majoritet män från dessa länder som håller de kulturella och religiösa oket över barn och kvinnor. Ett ok som knappt någon vågar nämna mainstream, och utnyttjas istället strategiskt och falskt av någon nationel.
Citera
2014-06-23, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrifeC
Varför har bara 2st fall av könsstympning gått till domstol när det är så vanligt och även välkänt här då?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnlig_k%C3%B6nsstympning_i_Sverige#R.C3.A4ttsfa ll

Det går ju att göra mer för att förebygga till exempel som Frankrike med obligatoriska kontroller för att förebygga och även straffa:
http://www.nrk.no/verden/ingen-fransk-nade-for-omskjaering-1.11784441

I denna frågan behövs F! mer än någonsin. Men det är tyst. Varför?

Nu har jag förklarat varför i ca 30 inlägg, så scrolla bakåt och läs.
Vad gäller domar kan jag hålla med, det borde vara fler och jag har ingen koll på varför.
Före 99 kanske det berodde på att det skett utomlands? Efter kanske för att dessa flickor vägrar gå till gynekolog och man har ingen rätt att avtvinga dem detta, men det borde ju upptäckas vid ex. graviditet ex. jag vet inte...kan tänka mig att ex. antal journalister gräver i detta nu.
Citera
2014-06-23, 21:01
Medlem
Citat:
Nu har jag förklarat varför i ca 30 inlägg, så scrolla bakåt och läs.
Vad gäller domar kan jag hålla med, det borde vara fler och jag har ingen koll på varför.
Före 99 kanske det berodde på att det skett utomlands? Efter kanske för att dessa flickor vägrar gå till gynekolog och man har ingen rätt att avtvinga dem detta, men det borde ju upptäckas vid ex. graviditet ex. jag vet inte...kan tänka mig att ex. antal journalister gräver i detta nu.

Det var ett svar på din förklaring med fakta som visar att den förklaringen inte stämmer..
Citera
2014-06-23, 21:04
Medlem
goran744s avatar
Vilkens intresse ligger bakom rasist snacket eller SD snacket och i mitt tycke diskriminering av människor som känner ovilja mot saker som sker inom olika kulturer.
Varför vill man uppifrån få dem att vara livsfarliga?
Det är ett sätt att hjärntvätta människor för att bli rädda att säga vad de tycker och tänker.
Fult och för jävligt.
Men att inte ta tag i problemet med hedersmord och stympningar lika hårt och lika brutalt är för mig totalt j....sjukt.
Rasister är något helt annat. Det är människor som tex terrorister som HATAR västerlänningar utan att ens känna dem.
Som låtsas vilja utbilda sig till piloter på ett land bekostnad enbart för att mörda människor.
Eller Hitler då han utrotade fler miljoner judar, zigenare med mera.
Där har ni de farliga och vidriga människorna.
Vem har rätt att kalla människor för rasist enbart för att de tycker att det är åt helvetet?
Vems intresse är det som ligger bakom det?
Själv är jag en kvinna som hatar allt vad terrorism, stympningar, hedersmord och all sinnessjuk fanatism av alla de slag består utav.
Vad skall vi göra åt det?
Tala dem till rätta?
Att hata det en invandrande kultur som könsstympare och hedersmördare utför är inte att vara rasist. Tvärtom!
Att kalla någon rasist så fort den inte tycker om något från en kultur som tex könsstympning är det samma som att kalla någon för en jävla invandrare.
Jag blev kallad rasist av en Somalisk kvinna . Ändå är jag långt ifrån rasist.
Har vänner från jordens alla hörn. För två veckor sedan hade jag min väninna från Dominikanska Republiken hos mig och det blev både MERENGUE och spanska om vartannat.
Hon är som min syster och vi har bott hos hennes mamma i hennes land istället för att bo på hotell.
Det finns mycket bra kulturer och många fina människor i vår värld men det finns också AVSKUM från alla världens hörn.
Även i Sverige.
Citera
2014-06-23, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Hmm. Jag antar att du inte har någon utbildning over grundskolenivå, så det blir svårt för dig att förstå vad andra menar. Det är så här, när någon ber om en källa så betyder inte det att dom vill att du ska upprepa påståendet. Istället vill man att du ska lägga fram bevis för påståendet, så att man har något gemensamt att diskutera. I nuläget finns ju ingen anledning att tro något annat än att du ljugit ihop allting.

Nej jag gick inte på din särskola. Du verkar ha komplex över din egen utbildning Arnstad?

Jag säger att det finns en massa batikhäxor inom F! och bajsvänstern som är helt rabiata gällande den vita mannen som problemfundament. Samtidigt är det desto tystare när det gäller andra kulturyttringar, om så man sliter sönder könsorganet på små flickebarn, sexslavar i Syrien et. Det finns otaliga exempel där lesbianfeministerna kränker ner sig att de inte får resa f*ttstångar, måla f*ttor på skolväggar och män som cyklar i kostym utan cykelhjälm som Veronica palm blir så upprörd över...

Inte konstigt att feminister i grannlandet Norge varnar för svenska feminister och deras sjukt inkonsekventa totalitära förhållning - http://www.friatider.se/norge-varnas-f-r-totalit-r-svensk-feminism

Är du genuint intresserad så läs lite feministbloggar eller twitter. Men jag kan väl bara anta att du redan tillhör lesbianvänstern eller är mycket ung.

Citat:
Ursprungligen postat av Orden
Ah, kontrajihad. Det borde man förstått.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in