2014-06-22, 23:24
Medlem
DEATHSTARRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avan
Falska vittnesmål, rena lögner, påhittade historier, filmer och bilder på döda kroppar som inte säger något om dödsorsaken. Allt du lärt dig i skolan har sågats, motbevisats, genomskådats och bevisar inte någonting.

Jag har en gång varit som dig, förintelsetroende. Men det finns alltid två sidor av varje mynt. I skolan lärde du dig enbart ena sidan, nu är det din uppgift att söka fakta från andra hållet. Sedan väger du dessa mot varandra och förhoppningsvis får du ett uppvaknande, precis som mig.

Börja med att se filmen "Judea declares war on Germany". Sedan kan du gå vidare med att läsa trådar här på forumet. När du insett att judenheten vill förgöra oss vita européer, så faller alla bitar på plats. Alltifrån medias vurmande för blattar, rasblandningspropagandan i reklamfilmer och filmer. Bögprogram för att feminisera oss män. Listan på giftet som genomsyrar vårat samhälle kan göras lång. Och när du ser vilka som ligger bakom det, då blir allting helt plötsligt så självklart.

Jag är kritisk till allt, analyserar verkligen allt. Jag är inte lättlurad eller naiv. Jag är bitter och realist. Jag köper inte vadsomhelst, därför köper jag heller inte förintelsepropagandan. Jag har vägt fakta mot fakta, sett sambanden. Det var värt det, så ta du ett par månader och läs på, läs allt du kan komma över. Kom sen tillbaka som en ny människa.

"Judea declares war on Germany" hade inget med krig att göra. Det handlade om ekonomiska påtryckningar.
2014-06-22, 23:32
Medlem
DEATHSTARRs avatar
Efter att ha läst alldeles för många sidor av hemmasnickrade teorier och "fakta" kan jag ju tipsa om denna sida. Som bryter ner alla förnekares teorier och "argument":

https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Holocaust/denial1.html

Jobbig läsning, va?

För att svara på det ursprungliga inlägget: På grund av hur delar av min släkt särades från varandra och mördades i Polen.
Senast redigerad av DEATHSTARR 2014-06-22 kl. 23:40.
2014-06-23, 03:13
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
........Text....

Edit:

Jag skulle personligen satsa på alternativ C, men det är faktiskt bara en teori.
Tja känns som wilhelm-keitel gav upp precis som i verkligheten....
Förnekarna inser att bevisbördan blivit tok för mycket att det har hänt.
sanningen kommer över dem och de springer iväg med svansen mellan benen.
2014-06-23, 09:01
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEATHSTARR
Efter att ha läst alldeles för många sidor av hemmasnickrade teorier och "fakta" kan jag ju tipsa om denna sida. Som bryter ner alla förnekares teorier och "argument":

https://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Holocaust/denial1.html

Jobbig läsning, va?

Ja, det finns många liknande sidor och uppställningar. Påpekar man något argument från dessa seriösa sidor så säger förnekarna antingen (1) att källan är en judekälla och att den därför är en lögn eller opålitlig. Eller om de inte har något argument så (2) låtsas de som om de inte har läst det du skrivit och undviker konfrontation.

Det är ett fullständigt förnekande du har att göra med. Det går inte att konvertera dom. Förmodligen handlar det om helt andra saker, som ett gruppbeteende med likasinnade. De kan inte lyssna på vanligt bondförnuft eller läsa fakta som "vanliga" människor gör eftersom det skulle förstöra grunden för deras samvaro, gruppsamhörighet, som baseras på illa hopsnickrade och fejkade argument. Egentligen blir nog förnuftigt folk som inte kan så mycket om förintelsen mer och mer "troende" ju mer de försöker få ihop pusslet med alla logiska hål och och bisarra argument som förnekarna för fram. Aldrig har jag varit så säker på förintelsen som när jag började läsa den här otroligt korkade wacko-tråden.
2014-06-23, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Tja känns som wilhelm-keitel gav upp precis som i verkligheten....
Förnekarna inser att bevisbördan blivit tok för mycket att det har hänt.
sanningen kommer över dem och de springer iväg med svansen mellan benen.
Jag tycker inte att du skall dilla sådär.
Som vi redan talat här på forumet många gånger om och om igen, så finns det inte några bevis på att det skulle ha skett en systematisk avrättning av folk i lägren.
Krematorien var nödvändiga för att man skulle kunna bränna de döda. Det var stora mängder av interner och många dog då farsoterna slog till osv. Vi har talat om det här förut, men det ser ut att vara svårt att förstå.
Det som var bårrum då har blivit gaskammrar idag, eller så är det en ruin som varit gaskammare osv.
De vittnesmål som finns nedskrivna och som genomgått förhör i rättegångar är inte heller något bevis att det skulle ha skett en "förintelse". Då Vrba korsförhördes under Zundels rättegång 1985, så ifrågasattes hans påståenden av Juristen Douglas Christie. De stämmer inte alls överens med de han skrev i boken " I Cannot forgive". Moshe Peers säger sig ha blivit gasad sex gånger av Nazisterna och överlevde. Katalin Weinburger berättade att hon gömt sin syster begravd i jorden i 30 dagar, och att hon andades genom ett rör. På så sätt överlevde hon.
Var finns de dokument som bestyrker Judarnas påhitt om Förintelse. Var är Führerns order om detta. Vi lever inte på stenåldern då muntliga bevis gäller...

Rainer Höss,(Rudolf Höss barn barn) som går ivrigt ut nu och, som också besökt Sverige, predikar ut om detta i TV, på nätet, i tidningar. Alla bör veta att han endast gör detta för pengar.
Alla dessa Judar som går runt till skolor och berättar om sina upplevelser i lägren, talar mycket sådant som inte är sant. Som tex. Zubicks uttalanden om att Judarna utnyttjades som arbetskraft för propoganda syften. Han berättade också att det räckte med att man haltade eller bara glasögon för att man skulle bli sänd till gaskammaren......
Folk ser ut att ta detta som bevis.

Jag skulle kunna tro att Wilhelm - Keitel inte orkar tjata om detta.
2014-06-23, 11:45
Medlem
PiusXIIIs avatar
Det förefaller mig otroligt ointelligent att hävda att förintelsen aldrig har skett pga av avsaknaden av skriftliga dokument som beordrar den. Så korkade var inte nazisterna att de satte detta på pränt i någon högre grad, och i den mån det gjordes hade man god tid att förstöra dokumenten.

Det man har är observationer under slutet av, och efter kriget. Människor av alla de slag, nationaliteter och religioner beskriver de fruktansvärda saker de sett. Det finns tom många nazister som beskriver sina handlingar under kriget. Det finns dessutom mängder av filmer och fotografier som visar lägren, och döda och utmärglade människor.

Den som inte tror på denna överväldigande mängd av bevis är i mina ögon helt enkelt inte riktigt klok.
Senast redigerad av PiusXIII 2014-06-23 kl. 11:49.
2014-06-23, 15:58
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Det förefaller mig otroligt ointelligent att hävda att förintelsen aldrig har skett pga av avsaknaden av skriftliga dokument som beordrar den. Så korkade var inte nazisterna att de satte detta på pränt i någon högre grad, och i den mån det gjordes hade man god tid att förstöra dokumenten.

Det där är ju inte ens sant och är bara lögner som förnekarna sprider. Det finns mycket gott om dokument om förintelsen som beskriver i detalj vad den slutgiltiga lösningen egentligen handlar om. Det finns många enskilda ordrar på massavrättningar i anläggningar och ghetton. Dessutom finns ju bl.a. den signerade ordern av Hitler att döda alla homosexuella och ordrar om förståndshandikappade. Det finns även rapporter från Auschwitz och andra anläggningar av tyskarna som beskriver i detalj om vad som händer där. Det finns tiotusentals dokument med siffror och koder som kan vara lätta att avfärda. Men det finns många hundratals dokument som tydligt och i detalj beskriver vad som hände under förintelsen. Allt finns där svart på vitt.
2014-06-23, 16:48
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Det där är ju inte ens sant och är bara lögner som förnekarna sprider.

Där ser man. Dumskallar hur som helst.
2014-06-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII

Det man har är observationer under slutet av, och efter kriget. Människor av alla de slag, nationaliteter och religioner beskriver de fruktansvärda saker de sett. Det finns tom många nazister som beskriver sina handlingar under kriget. Det finns dessutom mängder av filmer och fotografier som visar lägren, och döda och utmärglade människor.

Den som inte tror på denna överväldigande mängd av bevis är i mina ögon helt enkelt inte riktigt klok.
De flesta vet inte att Förintelsen har mytiska proportioner, där godhet står emot den totala ondskan, precis som i många sagor. Verkligheten ser helt annan ut än i sagan. Det finns många hål i bilden om förintelsen som inte kan täckas upp av trovärdig fakta men väl av innehållet ifrån sagornas värld. Många tappra personer som Horst Mahler, Robert Faurisson, David Irving mfl. har på många sätt gått till botten med denna fråga och även betalt ett högt pris när slutsatsen inte har rimmat med den officiella historieskrivningen.
Det är också väldigt få som har tagit del av dessa personers arbeten.
Förintelsereligionen syftar till att hålla folk okunniga och lättlurade. Kritiskt tänkande starka personligheter är därför särskillt farliga då de kan inspirera andra till att inse att de hamnat mitt i ett tankefängelse. - Mind Control.

Mind control är ett begrepp för metoder då individer utsätts i ett mentalt tillstånd vari den egna tankeförmågan undertrycks och personligheten förändras.
2014-06-23, 20:50
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
De flesta vet inte att Förintelsen har mytiska proportioner, där godhet står emot den totala ondskan, precis som i många sagor. Verkligheten ser helt annan ut än i sagan. Det finns många hål i bilden om förintelsen som inte kan täckas upp av trovärdig fakta men väl av innehållet ifrån sagornas värld. Många tappra personer som Horst Mahler, Robert Faurisson, David Irving mfl. har på många sätt gått till botten med denna fråga och även betalt ett högt pris när slutsatsen inte har rimmat med den officiella historieskrivningen.
Det är också väldigt få som har tagit del av dessa personers arbeten.
Förintelsereligionen syftar till att hålla folk okunniga och lättlurade. Kritiskt tänkande starka personligheter är därför särskillt farliga då de kan inspirera andra till att inse att de hamnat mitt i ett tankefängelse. - Mind Control.

Mind control är ett begrepp för metoder då individer utsätts i ett mentalt tillstånd vari den egna tankeförmågan undertrycks och personligheten förändras.

Inte alls, den historiska forskningen är mycket nyanserad.

Däremot har förnekarna en svart/vit uppfattning. Har någon vittnesmål varit falskt någonstans, någon gång är hela den historiska sanningen en lögn.

Ett vanligt exempel för förnekare-wanna-bees är ju skylten vid Auschwitz, 4.000.000. Vilket aldrig har varit en historisk sanning.

Tipsar om foliehattprogrammet till helgen P1.
2014-06-24, 00:27
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
+1
Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Säg det till Tomasz Kranz som i 14 år ljugit om Majdaneks gaskammare för turister och kungligheter:

http://www.dailystormer.com/tomasz-kranz-the-prince-and-the-fake-gas-chamber/
Senast redigerad av felia 2014-06-24 kl. 00:30.
2014-06-24, 00:42
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Säg det till Tomasz Kranz som i 14 år ljugit om Majdaneks gaskammare för turister och kungligheter:

http://www.dailystormer.com/tomasz-kranz-the-prince-and-the-fake-gas-chamber/

"Dailystormer"?? Det blir allt tydligare hur desperata ni förintelseförnekare och blöjnazister blir. Kom med en seriös källa eller håll käft.
Senast redigerad av hundensår 2014-06-24 kl. 01:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in