2014-06-07, 04:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Eftersom du sitter och hittar på egna bevis och uppfinner nya naturlagar är det inte förvånande att din övertygelse stärks. Med dina uppenbara lässvårigheter och debila retorik, drar du ett löjets skimmer över de troende. Något som är rätt underhållande och visar vilken låg nivå de troende ligger på. Din okunnighet utgör en solid bas och jag skulle aldrig drömma om att försöka övertyga dig ens om något.

Ja tydligen är jag GUD om jag kan både kan hitta på bevis, uppfinna egna naturlagar. Har läsvårigheter o debila retorik... jag måste vara väldig fantastik människa. Om du tror fortfarande du kan trycka ner mig med detta barnsliga påhopp, så tro du fel. Det är inte jag som gör bort mig
Det behöver jag inte alls, det sköter du så bra själv, eftersom allt går checka upp själva. De som har lite bakom sin panna, ser hur lätt det att lura barn med sina teorier om denna HOAX att gaskammare inte existerade. Tyvärr grabben, det är bita sig själv, vakna upp se det är ett faktum.

Men det har du o co svårt att förstå och lever i sin egen bubbla, fäkta med sin händer skrika - nej nej nej, det är inga bevis! Men inga bra förklaringar varför det är inte bevis...

Inte konstigt ni kommer förbli en liten klick som förnekar ett självklart faktum.
2014-06-07, 04:03
Bannlyst
Eftersom jag under alla år i skolan har matats med propaganda om denna förintelse.
2014-06-07, 04:10
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicachu
Eftersom jag under alla år i skolan har matats med propaganda om denna förintelse.

hmmmm är det därför du tro på "förintelsen" ?
Du vet att skolan har förvrängt det lite grann ?

Det är ju inte så 6 miljoner gasades i Auschwitz. Det är ca 6 miljoner judar som dog pågrund av deras religiösa tro.
2014-06-07, 04:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
hmmmm är det därför du tro på "förintelsen" ?
Du vet att skolan har förvrängt det lite grann ?

Det är ju inte så 6 miljoner gasades i Auschwitz. Det är ca 6 miljoner judar som dog pågrund av deras religiösa tro.

Ja jag har inte svalt allt men när man var en liten parvel grät man ju nästan när dom mata oss unga med alla dessa propagandafilmer. Nu när man är vuxen och förståndig inser man ju hur kryddat all varit för man ska tycka synd om juden.
2014-06-07, 04:27
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ja jag har inte svalt allt men när man var en liten parvel grät man ju nästan när dom mata oss unga med alla dessa propagandafilmer. Nu när man är vuxen och förståndig inser man ju hur kryddat all varit för man ska tycka synd om juden.

Ja! Judens makt är stor, men den behövdes knappast till att göra propaganda filmer att det har hänt. Det gjorde tyskarna så bra själv. Den bästa filmen tyskarna gjorde själva är ju : "Der Ewige Jude" som var en av de 3 filmer Joseph Goebbels beställde.
De judarna jämnfördes som parasiter (råttor). Och vad gör man med parasiter? utrota dem. För sedan kan tyska folket vandra in i framtiden som en "ren ras".

Själv personligen tror jag Joseph var mer antisemitism än A.Hitler var......
2014-06-07, 15:24
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:

Har någon någonsin påstått att 6 miljoner judar gasades i Auschwitz? Det viktiga är väl att de blev mördade, inte var och hur?
2014-06-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Har någon någonsin påstått att 6 miljoner judar gasades i Auschwitz? Det viktiga är väl att de blev mördade, inte var och hur?
Det viktigaste är att de blev mördade, inte var och hur? Skriver du. Det är ju ett tydligt exempel på hur de förinteles troende resonerar.
Det viktigaste är att man kommer fram med den lögnen, men det kvittar var och hur. Just så är det. Var i Auschwitz kunde man mörda så många fångar på en gång att man hann med alla under de år lägret fungerade och hur gick man till väga så att det var så effektivt, då rapporter ifrån Vreba - Wetzler raporten innehåller så mycket felaktigheter att kritiker till och med tvivlar på dem. Det verkar enligt raporterna som om vittnen inte ens satt sin fot in i krematorier och gaskammare eller i lägret.
Korsförhöret mellan Christie och Vreba är skrattretande och den senare talar också om att 150 000 judar ifrån Frankrike avlivades i lägret, då sanningen är, att endast 75 000 deprterades ifrån landet dit. Detta under ett korsförhör i Toronto i rättegången mot Zundel.
2014-06-07, 21:50
Medlem
Citat:
Ja! Judens makt är stor, men den behövdes knappast till att göra propaganda filmer att det har hänt. Det gjorde tyskarna så bra själv. Den bästa filmen tyskarna gjorde själva är ju : "Der Ewige Jude" som var en av de 3 filmer Joseph Goebbels beställde.
De judarna jämnfördes som parasiter (råttor). Och vad gör man med parasiter? utrota dem. För sedan kan tyska folket vandra in i framtiden som en "ren ras".

Själv personligen tror jag Joseph var mer antisemitism än A.Hitler var......
Der Ewige Jude beskriver Judarnas historia, religion och liv. Det visar Judar i Polska getton och illustrerar det Judiska lynnet och hur de behandlar icke Judar och hur deras relationer ligger till dem som icke är Judar. Filmen visar Judarnas spridning genom historien och beskriver hur de moderna ideerna om människors jämnlikhet gör att Judarna har lättare att etablera sig runt om i världen. Filmen visar också Judarnas samhälls påverkan genom konst, film och musik och hur de är representerade inom olika yrken. Också kosherslakt visas.

I filmen kommer ingenting sådant fram som har att med förintelse av Judar att göra.
2014-06-07, 23:59
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
I filmen kommer ingenting sådant fram som har att med förintelse av Judar att göra.

"If the international finance-Jewry inside and outside Europe should succeed in plunging the nations into a world war yet again, then the outcome will not be the victory of Jewry, but rather the annihilation of the Jewish race in Europe!"

"Wenn es dem internationalen Finanzjudentum in und außerhalb Europas gelingen sollte, die Völker noch einmal in einen Weltkrieg zu stürzen, dann wird das Ergebnis nicht der Sieg des Judentums sein, sondern die Vernichtung der jüdischen Rasse in Europa!"
2014-06-08, 00:51
Medlem
Citat:

Och i ditt nu så mogna tänkande har det aldrig slagit dig att en stor del av detta var sanning?
Må vara att alla detaljer inte kan bevisas? Eller var är de 6 millioner judar som försvann?
2014-06-08, 04:42
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII

jadå! Det är den historian jag fick läsa i skolböckerna. Det är det som fick mig att reagera då. Att det är lätt osannolikt att hinna med så många. Så jag blide "förnekare", men genom åren har jag totalvänt mig efterhand som man har läst på. I dag är jag absolut "troende" och totalt överbevisad det har hänt.

Jo! det är viktigt, när, var och hur om man är tveksam eller vill veta. Men personligen tro jag talet är lite överdrivit, men att det rör sig klart antal X miljoner som har fallit offer på ett eller annatvis.
2014-06-08, 05:04
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Der Ewige Jude beskriver Judarnas historia, religion och liv. Det visar Judar i Polska getton och illustrerar det Judiska lynnet och hur de behandlar icke Judar och hur deras relationer ligger till dem som icke är Judar. Filmen visar Judarnas spridning genom historien och beskriver hur de moderna ideerna om människors jämnlikhet gör att Judarna har lättare att etablera sig runt om i världen. Filmen visar också Judarnas samhälls påverkan genom konst, film och musik och hur de är representerade inom olika yrken. Också kosherslakt visas.

Nej men det var ett tag sedan du skrev här!.
Jo det kom fram tydligt i filmen.
Den ser man tydligt de ville hjärntvätta tyska folket, att det är okey om judarna råka "försvinna" och att det ej ifrågsattes.
The Jews of Poland (invaded by Germany in 1939) are depicted as filthy, evil, corrupt, and intent on world domination. Street scenes are shown prejudicially, along with clips from Jewish cinema of the day and photos of Jewish celebrities, while the narrator "explains" the Jewish problem. The climax and resolution of the film is Hitler's 1939 announcement that the Jewish race will meet its "annihilation" (Vernichtung). källa: http://www.imdb.com/title/tt0156524/plotsummary?ref_=tt_ov_pl

Der ewige Jude ("The Eternal Jew") is the most famous Nazi propaganda film. It was produced at the insistence of Joseph Goebbels, under such active supervision that it is effectively his work. It depicts the Jews of Poland as corrupt, filthy, lazy, ugly, and perverse: they are an alien people which have taken over the world through their control of banking and commerce, yet which still live like animals.
källa: http://www.holocaust-history.org/der-ewige-jude/

Dr. Stig Hornshøj-Møller (Danish mag. art.) has been studying the film The Eternal Jew since 1970. He is the author of Der ewige Jude: Quellenkritische Analyse eines antisemitischen Propagandafilms ("Source-Critical Analysis of an Antisemitic Propaganda Film"), Institut für den Wissenschaftlichen Film, Göttingen, 1995. (This work is also available in a special free printing, which interested readers can order from the Bundeszentrale für politische Bildung, Postfach 1369, 53111 Bonn.)
Hitler also provides the emotional climax of the film, with footage of his speech to the Reichstag from 1939. When preceded by sixty minutes describing the Jewish problem, and followed by thunderous applause, Hitler's prophetic warning takes on even greater significance:

Precis som MasterBait nämnde...
Wenn es dem internationalen Finanzjudentum in und außerhalb Europas gelingen sollte, die Völker noch einmal in einen Weltkrieg zu stürzen, dann wird das Ergebnis nicht der Sieg des Judentums sein, sondern die Vernichtung der jüdischen Rasse in Europa!
If the international finance-Jewry inside and outside Europe should succeed in plunging the nations into a world war yet again, then the outcome will not be the victory of Jewry, but rather the annihilation of the Jewish race in Europe!

Så kära Molly du får titta på filmen igen. Läs gärna Stig Hornshøj-Møller arbete med det...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in