2014-06-20, 01:09
Medlem
Ja, precis.

Det anställs folk allt eftersom, både fast- och timanställda. Nu har ett gäng sommarchaufförer börjat också.

Rolig körning på dåliga vägar, så man blir aldrig sömnig som man blir av att nöta motorväg, som jag tycker är det tråkigaste som finns.
Citera
2014-06-20, 16:19
Medlem
nilemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonahQuizz
Musik, radiodokumentärer och tjöt med kollegor får tiden att gå.

Ja jädrans vad ni kan surra på Rixen .....
Citera
2014-06-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilema
Ja jädrans vad ni kan surra på Rixen .....
Jag menar inte på riksen. Jag håller med om att det är för mycket snack där.
Citera
2014-06-20, 18:00
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Jag menar inte på riksen. Jag håller med om att det är för mycket snack där.

Jag som aldrig haft möjlighet till detta har nu en i bilen, vilka kanaler gäller?
Citera
2014-06-22, 11:34
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Har letat svar på google, men ingen sida ger mig en prisuppgift...

Vad kostar det att privat ta certifikat för kran över 18 ton/m? Tycker inte det borde va så svårt att få fram ett pris -.-
Citera
2014-06-22, 13:34
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewbaccasuit
Har letat svar på google, men ingen sida ger mig en prisuppgift...

Vad kostar det att privat ta certifikat för kran över 18 ton/m? Tycker inte det borde va så svårt att få fram ett pris -.-

Tog mitt för 3500 nok, exkl. praktiken som jag fick av en bekant med egen bil. Det gäller då för alla lastbilskranar över 2tm.
Citera
2014-06-22, 16:01
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Järnmalm sedan två månader tillbaka. Skönt att slippa stressen i styckegodssvängen, även om det också var skoj ibland.

Musik, radiodokumentärer och tjöt med kollegor får tiden att gå.
Jasså? Vart håller du till? Jag ska börja mitt första skift i Malmberget om ca 21 timmar. Ska köra järnmalm genom tunnlar på 800 meters djup.

Det blir nog en sjukt spännande come-back för mig till lastbilsyrket!
Citera
2014-06-23, 00:08
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Jasså? Vart håller du till? Jag ska börja mitt första skift i Malmberget om ca 21 timmar. Ska köra järnmalm genom tunnlar på 800 meters djup.

Det blir nog en sjukt spännande come-back för mig till lastbilsyrket!

Fy fan för det Skulle jag aldrig fixa klaustrofobiska som man är. Men har alltid undrat, hur gör ni med avgaserna där nere?
Citera
2014-06-23, 09:11
Medlem
Rickuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Fy fan för det Skulle jag aldrig fixa klaustrofobiska som man är. Men har alltid undrat, hur gör ni med avgaserna där nere?
Jag var där på en guidad tur i förra veckan. Alla fordon går på miljödiesel, och dom har ett gigantiskt ventilationssystem som är igång 24 timmar om dygnet. Avgaserna sugs upp direkt. Man kan faktiskt se hur röken går raka vägen upp mot insugen i taket.

Angående själva gruvan. Fy fan så coolt ställe! Jag var hela vägen ner till 1300 meter och det finns hur mycket vägar och tunnlar som helst. Om det inte var för vägskyltarna så skulle man aldrig hitta upp därifrån.

Ska göra mig klar nu. Snart dags att börja!
Senast redigerad av Rickuz 2014-06-23 kl. 09:13.
Citera
2014-06-23, 23:58
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Jag var där på en guidad tur i förra veckan. Alla fordon går på miljödiesel, och dom har ett gigantiskt ventilationssystem som är igång 24 timmar om dygnet. Avgaserna sugs upp direkt. Man kan faktiskt se hur röken går raka vägen upp mot insugen i taket.

Angående själva gruvan. Fy fan så coolt ställe! Jag var hela vägen ner till 1300 meter och det finns hur mycket vägar och tunnlar som helst. Om det inte var för vägskyltarna så skulle man aldrig hitta upp därifrån.

Ska göra mig klar nu. Snart dags att börja!

Jobbigt om man får möte dock

Låt höra hur du upplevde dte sen!
Citera
2014-06-24, 02:54
Medlem
Någon fler än jag som glider längs Norrlandskusten upp mot de högsta städerna? Kanske vi möts idag ska jag till staden dom ska flytta
Citera
2014-06-24, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Någon fler än jag som glider längs Norrlandskusten upp mot de högsta städerna? Kanske vi möts idag ska jag till staden dom ska flytta
Vad kör du för något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in